Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 29
    Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Leuk revieuw zo.

Komt er nog een voortzetting van deze mini meeting?

Standaard

Ha! Zo leren eindelijk de illustere H.Huisjes kennen!

Leuk initiatief, ik heb een mooie avond gehad. Mooi dat je zo blij bent met je ‘nieuwe’ LM6100.

Ondanks de overdadige hoeveelheid bier van wel 1 flesje Grolsch en de ruime hoeveelheid decibellen heb ik toch een redelijk indruk kunnen krijgen. Als de criticus op de JCM800 en de bezitter van de Triamp nog een reactie.

Wat ik in een versterker zoek is een mooie overgang van clean naar scheur die middels de volumeknop op de gitaar te regelen is, maakt niet uit of dit om clean met een randje gaat of ‘die brute metalsound’ van bv. het 3b kanaal van de Triamp. Verder houd ik van een cleane oversturing en een volume dat gelijk blijft, ongeacht de hoeveelheid oversturing (dus eigenlijk niet dynamisch!).
    Jouw JCM800 heeft een hele plotselinge overgang van randje naar weg-randje. Dit merk als je gitaar uitklinkt maar ook als je volume op de gitaar laag staat en je net een randje krijgt. De 800 valt dan ineens weg terwijl de gitaar nog uitklinkt. Nuance die voor mij belangrijk is, vandaar mijn suggestie om eens naar de (preamp) buizen te kijken. Je merkt het niet zo als je de hele tijd je gitaarvolume open hebt en de gain boven de helft en dr op los rockt! Verder is die 800 een prima standaard moderne Marshall.

Met de Triamp ben ik nog aan het zoeken, heb ik nu een 2 maanden. Alle originele buizen zijn vervangen en er zit nu een mengelmoes is van HQ en selected TAD 7025 en E83CC, JJ83 en 803 en oude Mesa 12AX7A in de preamp en Svetlana 6L6 in de eindtrap. Ben wel erg blij met het geluid en de veelzijdigheid van de amp en dit past goed in de bluesrock coverband waar ik in speel (voor een ander bandje heb ik een éénkanalige Mesa Blue Angel, weer heel ander verhaal ).
    De versterker is nu 14 jaar oud en wellicht elco’s eens vervangen (lichte brom op 1 kanaal) en kanaal 2b eens modificeren, veel teveel compressie. Heeft me 700 euro gekost (incl ritje Berlijn ex buizen vervangen) dus over prijs/kwaliteit wil ik nog wel een discussie aangaan

De JVH410 hebben we niet echt meer goed kunnen testen, dat hotrodded kanaal vond ik wel prettig. De LM6100 is lekker smeuig. Zelf vond ik het crunch kanaal van de DSL50 mooi en tja die Bogner…. Hele mooie scheur. Dit is die cleane oversturing. Schoon en ongeacht de hoeveelheid gain altijd iets cleans wat zich doorzet. Maar ja, i.t.t. tot de meeste Marshalls die lekker smeren kun je ook behoorlijk beroerd klinken: het geeft wel heel goed terug wat je erin stopt.

Nou de volgende keer maar in een kroeg met echt veel bier en lekker verder zeuren euh scheuren. Voetje op de monitor en gaan!

Dikke doei!

Gerben

Standaard

Ik besef me eigenlijk net dat ik óók een JCM 800 heb gehad (4210, combo versie van de top aldaar). Ik vond het 'boost' kanaal (zo heet 'ie toch?) niet zo geschikt voor drive sounds. Live gebruikte ik juist het boost kanaal voor een wat beter in te stellen clean sound, en gebruikte ik het 'normal' kanaal juist voor de lekkere oversturing.

Klonk echt heerlijk op die manier!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjaak1990 Bekijk bericht
    Zie ik mijn ex-DSL daar?

Triamp vond ik ook tegenvallen in het echt, hoewel de specs geweldig zijn. Vond 3b zelfs niet bruut genoeg voor een metal amp. Clean vond ik wat vlak in vergelijking met mijn Brunetti eerlijk gezegd.

En H.Huisjes, als ik jou was zou ik eens een Brunetti 059 testen , ik vond dat deze een lekkere plexi mode had, clean met regelbare compressor en alles te schakelen zonder de amp aan te raken. EQ tussen kanaal 2 en 3 te wisselen, en 20 watt modus allemaal met midi te schakelen, zo heb je in totaal 20 verschillende modus :O
    Ja Sjaak, dat heb je goed gezien, is inderdaad "jouw" DSL.
    Bedankt voor de tip v.d. Brunetti, als ik 's in de gelegenheid ben ga ik hem zeker testen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Grappig, ik vind m'n DSL juist het lekkerste op het clean channel. Gewoon volume en drive opendraaien, en je krijgt een heerlijke mooie klank, die je met wat pedalen nog wel wat ruiger kan krijgen.
    De DSL is gisteren helaas niet genoeg aan bod gekomen.
    Het is ook absoluut een hele goede amp, zeker voor het geld, 2e hands helemaal!

Willem trok het cleane kanaal even open in de crunch mode. Dat was erg ruig hoor, maar veel te hard.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Leuk revieuw zo.

Komt er nog een voortzetting van deze mini meeting?
    Als het aan mij ligt wel: "Oostelijke Gitaarnet meeting"?
    Deventer ligt mooi centraal voor steden als b.v. Zwolle, Twente, Arnhem, Apeldoorn.
    Regel jij het bier? Dan doe ik de rest.

@ Gerben: dank voor jouw "tegengas", zo zie je maar weer, mijn mening is erg subjectief.
    Het klopt ook wat je zegt over de Bogner, je kunt erg slecht klinken, en je krijgt terug wat je erin stopt.
    Geen versterker voor beginners, maar des te meer voor gitaristen met "tone in de vingers".

Wat betreft de discussie over prijs/kwaliteit: die is natuurlijk oneindig.
    Ik bedoel: Ik heb mijn definitie van kwaliteit (lees: vette scheur met ballen) en jij de jouwe, clean met een randje. Tja,jij speelt dan ook in van die suffe bluesrock bandjes.
    Nee, onzin natuurlijk, je weet dat ik vooral die ene band van je echt heel gaaf vind.

We moet'n de pedalboard meeting ook maar 's gaan doen binnenkort.

edit: Niels, ik heb met mijn JCM 800 ook wel geprobeerd een oversturing uit het cleane kanaal te halen maar die haalt het wat mij betreft echt niet bij die van het scheurkanaal.
    Het scheurkanaal heeft ook een "sweet spot". Oftewel, gain tussen 6 en 10 (meestal 10 bij mij ), kanaal volume tussen 7 en 8.
    Vanaf 7 heb je die vette oempf waar ik zo van hou.
    Laatst gewijzigd door Henri H; 18 juni 2009 om 16:51

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    edit: Niels, ik heb met mijn JCM 800 ook wel geprobeerd een oversturing uit het cleane kanaal te halen maar die haalt het wat mij betreft echt niet bij die van het scheurkanaal.
    Het scheurkanaal heeft ook een "sweet spot". Oftewel, gain tussen 6 en 10 (meestal 10 bij mij ), kanaal volume tussen 7 en 8.
    Vanaf 7 heb je die vette oempf waar ik zo van hou.
    Herkenbaar. Hetgeen natuurlijk ook afhankelijk van wat voor soort 'scheur' je houdt. Ik speelde destijds (nu nog steeds trouwens) op een les paul met p-90 elementen, die van zichzelf al redelijk wat output hadden. Verder zocht meer een lekker 'drive' geluid dan distortion, speelde dan ook geen metal. Dán was het echt lekker om het cleane kanaal lekker open te draaien

Senior Member

Standaard

Ja, ik zoek meer de hardrock/heavy metal sound, ieder z'n meug....

Senior Member

Standaard

Hee heren, was zeker een leuke avond! toffe gasten, relaxte sfeer, goede ruimte etc, peuk!
    Toffe versterkers gehoord. Leuke was dat de crunch en leads van alle Marshall echt zeer dicht bij elkaar zitten qua sound. Verder vond ik de 6100 echt een prachtbak! En idiaal dat je hem ook op lagere voltage kan gebruiken en ook nog goed/bruikbaar klinkt. De H&K en Bogner waren ook zeer goed, enkel ben ik iemand die typisch bij het Marshall front hoord want dat ik toch echt mijn sound

Henri, we hadden die JCM800 2*12" op de foto moeten zetten bij al die heads en twee kasten . Verders goed geregeld herr. Huisjes!

Willem, hartelijk bedankt voor het mee rijden, en natuurlijk de oorverdovende herrie, hahaha!

En uiteraad de rest van de heren ook hartelijk bedankt voor een geslaagde avond. Zeker voor herhaling vatbaar met effecten etc!

Sjaak1990, klopt dat is oe ex. DSL gave bak, doet het erg goed en super blij mee!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoofd Bekijk bericht
    Waarom moet dat nuchter? Je speelt toch ook niet nuchter. Het publiek waar je voor speelt is meestal ook niet nuchter. Andere muzikanten meestal ook niet. Het lijkt me dus juist een pre om niet nuchter gear uit te testen. Ik krijg alweer zin in een volgende gearmeeting!
    He's got a point, he's got a point......

Senior Member

Standaard

Super goede review!! Errug bruikbaar.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten