Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 36
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Was dat Pinkpop optreden niet één van de eerste edities in Landgraaf, ipv Geleen? Zijn zang was toen wel nog wat minder meen ik me te herinneren. Op die eerste solo LP staan best een paar gave nummers idd.
    Er zijn uit die tijd inderdaad ook wel een aantal youtube filmpjes te vinden waarop hij erg slecht zingt.

Volgens Wikipedia is Landgraaf vanaf '88 de thuisbasis voor Pinkpop.

Ik ben pas in '83 (DIO ) voor het eerst naar Pinkpop geweest.
    Ik was toen 16, en heb toen wel een Gary Moore t-shirt gekocht die na zo'n 10 jaar intensief dragen uit elkaar viel van de gaten.
    In '84 was ik er ook bij: Yngwie Malmsteen.

Gary Moore en Y&T ('82) heb ik helaas gemist maar daar was ik dan ook nog net iets te jong voor.
    Het was wel mijn kennismaking met Pinkpop en hardrock/metal.
    Y&T is nog steeds één van m'n favoriete bands "of all times".

Standaard

Dave Meniketti!

Mijn tante uit san francisco vertelde ooit dat ze in het zelfde kantoorgebouw werkte als hij. Zo'n gast die dan uiteindelijk toch niet kan leven van de muziek...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ik ben pas in '83 (DIO ) voor het eerst naar Pinkpop geweest.
    Ik was toen 16, en heb toen wel een Gary Moore t-shirt gekocht die na zo'n 10 jaar intensief dragen uit elkaar viel van de gaten.
    In '84 was ik er ook bij: Yngwie Malmsteen.
    Je vergist je trouwens een jaartje, dio was 84 en yngwie 85.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Senior Member

Standaard

Ja, jammer hè dat zo'n gast dan op kantoor z'n brood moet verdienen.
    Volgens mij zijn er nog wel meer voorbeelden hiervan te vinden.

En je hebt gelijk. blijkbaar vergis ik me een jaartje.

De juiste volgorde volgens deze site:

- '82 Y&T
    - '83 Gray Moore
    - '84 DIO
    - '85 Yngwie

Senior Member

Standaard

Ik ben geen fan van Moore. Goeie gitarist natuurlijk, kan je niet om heen maar het is vaak een en al schmieren.
    In zijn beste momenten, als hij dat achterwege laat, komt hij in JBeck teritory.
    Was dit nuttig? Y/N

ℬℯℱ퓊풸퓀풾퓃'풩풾풸ℯ!™️

Standaard

Ik snap wel dat mensen dat kunnen vinden, maar daar doe je hem toch behoorlijk te kort mee. All the world's a stage, remember?
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard

KLopt, soms behoorlijk Jeff Beck achtige fraseringen, schitterend. Jeff Beck is een geweldige gitarist, alleen kan ik zijn platen muv Guitar Shop niet uitluisteren. Er zitten wel mooie nummers bij zoals Goodbye pork pie hat, maar te veel uitgesponnen jams. Dan vind ik het repertoire van Gary Moore weer beter te verteren.

Senior Member

Standaard

Pepe, wat bedoel je met "schmieren"? Ietwat shred-achtig spelen?
    Daarin heb je wel een beetje gelijk, maar Gary "articuleert" wel erg goed vind ik, z'n licks zijn meestal wel tot op de noot uitgezocht.

Van Jeff Beck ken ik eigenlijk alleen maar "Blow by Blow", en dat vind ik erg goed, en kan ik ook prima uitluisteren, als ik ervoor in de mood ben.
    Het zijn wel 2 verschillende gitaristen met verschillende stijlen natuurlijk.
    Moore is meer hardrock, terwijl Beck toch meer richting fusion gaat.
    Laatst gewijzigd door Henri H; 15 juni 2009 om 14:04 Reden: Blow to blow >>> Blow by Blow

Senior Member

Standaard

Ah Gary Moore! Ik ben groot fan van zijn "Over the hills and far way" tijdperk. Ierse folk mix met jaren 80 hardrock. Schitterend! Het is als ik eerlijk ben eigenlijk gewoon het album geweest dat mij weer aan het gitaarspelen heeft gezet na jeugdtrauma's bij de plaatselijke muziekschool waar ik domme liedjes moest leren spelen en lastige noten moest leren lezen..

Standaard

leuk dit, Gary Moore was naast Frank marino, iemand die ik helemaal grijs heb gedraaid toen ik begon met spelen. Die blues plaat van hem trek ik zelf niet zo goed. maar zijn oudere werk met G-Force, Thin Lizzy, vind ik nog steeds helemaal te gek. en dan natuurlijk die solo op Cozy Powels solo plaat, Tilt...

Standaard

Hey Jan, ja Frank Marino and the Mahogany Rush!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten