Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 27 EersteEerste ... 6141516171826 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 266
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marter544 Bekijk bericht
    Ik heb echt geen flauw idee, maar wel een vraag.. Is de combo kwa geluid een beetje volwassen met het 10" speakertje? Ik zit namelijk ook te kijken naar de HT-5, en ik heb wel een 2*12, alleen met de top is het hele draagbare aspect weer verdwenen van zo'n 5 watt versterkertje.
    Voor een 10" speakertje vind ik hem zeer zeker volwassen. Maar dat is voor iedereen natuurlijk anders. De reacties zijn over het algemeen echter wel zeer positief. Zo'n 5 watt buizenbak gaat overigens harder dan je denkt. Op het OD channel komt hij op m'n kamer zelden voorbij de 'twaalf uur'.

Maar als je een goeie 2x12" hebt, waarom zou je dan niet voor de HT5 head gaan? Volgens mij hebben een aantal forumleden dat ook gedaan. Maar dat kan je allemaal terug lezen.

Senior Member

Standaard

Ik heb die combinatie gehad (head met 2*12) dat klinkt erg lekker.
    Gear: Mayones, Skervesen, Mesa
    Band: Firezone http://www.firezone.bandcamp.com

Senior Member

Standaard

Gvd, nog niet geprobeerd mijn versterker (met gebrom op het clean channel; zie vorige pagina) in een ander stopcontact te doen. Net even geprobeerd, en dat gebrom was spontaan weg. Kan het werkelijk daar aan liggen? Waarom heb ik op het OD channel dan geen last?

Ben overigens benieuwd of het goed blijft. Kan best zijn dat het na een tijdje spelen weer terug komt. Vaag probleem in ieder geval.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesPas89 Bekijk bericht
    Gvd, nog niet geprobeerd mijn versterker (met gebrom op het clean channel; zie vorige pagina) in een ander stopcontact te doen. Net even geprobeerd, en dat gebrom was spontaan weg. Kan het werkelijk daar aan liggen? Waarom heb ik op het OD channel dan geen last?

Ben overigens benieuwd of het goed blijft. Kan best zijn dat het na een tijdje spelen weer terug komt. Vaag probleem in ieder geval.
    Ik zou het toch even melden bij Feedback. Dan kun je er evt. later altijd op terug komen. Blijft wel raar idd dat hij het niet op kanaal 2 doet...

Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Senior Member

Standaard

I k ben zwaar onder de indruk van dit filmpje (opgenomen via line-out) :

http://www.youtube.com/watch?v=CUdjg...eature=related

Ga de ht 5 combo begin juli testen. ( hij komt dan binnen in muziekwinkel)

Als alternatief stelde men nog de vox nighttrain voor, maar deze lijkt mij toch niet zo geschikt voor gebruik in een appartement ( vrees te luid).

Denis

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Ik denk het eigenlijk niet.. 't Ligt er dan vooral aan welk cab je aan de head hangt.
    Ik heb al eerder op dit forum gemeld dat ik een HT-5 combo heb en daardoor enthousiast geworden het HT Dual pedaal heb gekocht. Ik heb die twee ook lang vergeleken, want ik wilde absoluut het karakter van de HT-5. Nou, dat zit wel goed met het pedaal en ik ben er van overtuigd dat combo en head qua sound identiek zijn: het is gewoon dezelfde versterker.

Gr. C.
    De HT-5 is een head. Super vet als je er een ander cabinet onder plaatst en geloof me genoeg vermogen en definitie om in een band mee te spelen en op te treden.
    Ik heb deze mogen gebruiken met het 2x12 cabinet van een Fender Bandmaster (VM)
    Super echt lekkere sounds uit te krijgen.
    Ik heb em nog niet met pedaaltjes getest, maar dat zal ook wel geen probleem zijn.
    Voor het geld echt een klasse amp! Helaas was ie bij feedback uitverkocht
    Maar hij komt weer

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LPplayer Bekijk bericht
    De HT-5 is een head. Super vet als je er een ander cabinet onder plaatst en geloof me genoeg vermogen en definitie om in een band mee te spelen en op te treden.
    Ik heb deze mogen gebruiken met het 2x12 cabinet van een Fender Bandmaster (VM)
    Super echt lekkere sounds uit te krijgen.
    Ik heb em nog niet met pedaaltjes getest, maar dat zal ook wel geen probleem zijn.
    Voor het geld echt een klasse amp! Helaas was ie bij feedback uitverkocht
    Maar hij komt weer
    Wat ik bedoel te zeggen is dat head en combo met dezelfde cab identiek klinken... Zie anders mijn andere posts in dit topic over deze vergelijkingen.

Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Senior Member

Standaard

Ik heb nu 3 weken ofzo een HT-5 top op een 2x12 mesa kloon cabinet en dat bevalt echt uitstekend. Ik hou de gain op het drive-kanaal vrij laag (10 uur) voor een lekkere rock crunch en gebruik een tubefactor als boost ervoor (factor 1) voor een randje op het cleane kanaal en een steviger geluid op kanaal 2. Tubefactor op factor 2 geeft een veelzijdige mix tussen metal en meer clasic rock, ideaal voor van halen achtige dingen. Volgende week heb ik nog wel een warp factor ervoor voor wat modernere hi-gain geluiden. I'm a happy camper!

Senior Member

Standaard

Heb nog een mooi clipje gevonden. Vooral het cleane geluid vind ik hier erg mooi :

http://line6.com/community/thread/9659?start=0&tstart=0

(Sorry ivoor mijn herhaalde bedragen in dit topic maar ik kan deze amp pas begin juli zelf testen en ondertussen helpt het me geweldig als ik er kan over praten )

Denis

Standaard

Ik heb dit topic nu doorgelezen en vroeg mij af of de Blackstar HT-5H beter klinkt met een cab van 300 euro of dat het beter is om de HT-5S te kopen. Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe amp maar zo'n burgera 6262 of peavey 6505 zijn gewoon weg veel te hard voor op mijn kamer. echter ben ik wel van plan er ooit een aan te schaffen. mocht een losse cab namelijk net zo goed werker bij de HT-5 als de HT-5s cabs dan kan ik misschien beter een los cabinet kope die ik later ook met een 6505 kan gebruike.

sorry als het een beetje onduidelijk is

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten