Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 22 van 72 EersteEerste ... 12202122232432 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 211 t/m 220 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Senior Member

Standaard

Boys,
    ik wil best wel de AXE laten zien en evt luisteren
    Zowel Utrecht als Breda is ok aangezien ik regelmatig zaterdags richting Rotterdam moet voor gigs....

Wel moet er iemand een bechikking hebben of over goede studio monitoren of een pa monitor......ik heb zelf geen omdat ik alles met koptelefoon programmeer en live speel ik over alles en nog wat er op dat moment op het podium staat...

iedereen kan dan evt zijn rack meenemen voor evt vergelijk MAAR ik moet er duidelijk bij zetten : AXE is super helemaal direct....dus zonder eindtrap en box...dus een beetje moeilijk om jullie amps etc te gaan vergelijken tenzij ik dan ook mijn AXE door datzelfde eindtrap en box een vergelijking maak...

Laat maar weten wie in die buurt iets op poten wil zetten...ik ga dan wel de agenda checken en kunnen we een datum prikken.....

Gr en tot dan,
    Anand

Standaard

Top man! Utrecht vind ik zelf het fijnste en is ook het centraalste (geen idee of er mensen van heel ver moeten gaan komen). Ik kan mijn monitors wel meenemen (Genelec 8030 A's) maar is het niet eenvoudiger om een oefenruimte met PA te huren? Iemand hier bekend in Utrecht qua oefenruimtes waar dit mogelijk is?

Les Paul R8
    Guest

Standaard

DB Studio in Utrecht is prima te doen. Volgens mij staat daar inderdaad al een PA en anders kan ik mijn portable 2x150W Yamaha PA wel meenemen.

Ik wil de organisatie wel op me nemen. Wanneer zou het beste uitkomen (met name voor Analie-G...)?

Standaard

@Les Paul R8
    Ok relaxt! Ik kan waarschijnlijk wel elk weekend (neem aan dat het niet door-de-weeks plaats vind )

Standaard Meeting

Hoi,

Ik ben ook in het bezit van een Ultra en prik hem achter in de einddtrap van een Peavey Stereo Chorus. Daar klinkt ie, op studio nivo, geweldig met genoeg Punch! Ik ben overigens nog op zoek naar een tweede voor een stereo opstelling.
    Ik ben ook in het bezit van een Line6 Vetta maar die haalt het idd niet bij de Ultra.
    Ik heb de Ultra nog niet live kunnen uitproberen omdat ik nog steeds mijn Roland FC300 op orde heb. Ik denk dat ie er binnenkort uitgaat.

Ook ik ben geïnteresseerd in een meeting. Met name ben ik benieuwd hoe de Ultra door verschillende versterkers klinkt (lees eindtrap van verschillende versterkers).
    Ik heb ook een QSC hpr122I staan (actieve Full range monitor) waar ik zelf niet zo over te spreken ben (geen punch). In het forum van Fractal audio wordt daar wel lovend over geschreven. Als iemand daarover zou willen spelen dan neem ik die graag mee.

Ik woon zelf in De Bilt dus DB is voor mij geen probleem.
    Starsoundstudio op de Ceylonlaan in Utrecht is ook nog een optie.

Groeten Edwin

Senior Member

Standaard

OKay heren, .....zoals het er nu naar uitziet kan het evt de laatste 2 weken van Juni...zaterdags....exacte datum hoor ik een der dagen...

Utrecht DB studio is ok...afhankelijk van het aantal personen, is een iets grotere ruimte handig...sommige van die oefenhoks zijn belachelijk kein

Zanginstallatie is op zich wel ok MAAR zijn meestal MONO....dus als iemand dan evt toch zijn STEREO installatie kan meenemen OF contact opnemen met DB of het ook stereo kan ?

Die QSC 122i zou ik dolgraag willen horen icm met de AXE !!!
    Inderdaad veel lof op het forum erover net als de IR cab
    V30`s.....maar ik rijg dat ding echt niet klinkend....mischien over de QSC omdat die een realistische weergave geeft van een basis PA....ben benieuwd....

Gr,
    A+

Standaard

Zo goed als alle weekenden kan ik maar 20 juni komt dan jammer genoeg voor mij niet uit. Ik ga dan naar de Vai masterclass
    Met een beetje geluk wordt het de 27e

Les Paul R8
    Guest

Standaard

Zullen we dan maar 27 juni doen? Pakken we de middag vanaf 13:00u

Ik wil mijn draagbare PA van 2 x 150W wel meenemen. Is weinig ruimte en moet voldoende zijn om alles goed te kunnen horen.

Verder zou ik voor willen stellen dat er niet te veel spullen meegenomen worden. Ik zorg dat er een uitstekende Les Paul en een prima Strat (beide uit de Customshop) aanwezig zijn. Ook de Taylor T5 zal ik meenemen, omdat ik de akoustische klanken samen met de elektrische samen wil horen.

Ik stel voor dat we geen buizenamps mee gaan nemen. De vergelijking is niet echt belangrijk. Het gaat vooral om de feel van de Axe FX. Een buizenamp zal altijd beter zijn en we weten allemaal wel hoe onze favoriete buizenamps klinken.

Als iedereen het er mee eens is dat het 27 juni wordt, zal ik de ruimte regelen en een sticky topic aanvragen met de laatste details en de inschrijvingslijst.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Les Paul R8 Bekijk bericht
    Zullen we dan maar 27 juni doen? Pakken we de middag vanaf 13:00u

Ik wil mijn draagbare PA van 2 x 150W wel meenemen. Is weinig ruimte en moet voldoende zijn om alles goed te kunnen horen.

Verder zou ik voor willen stellen dat er niet te veel spullen meegenomen worden. Ik zorg dat er een uitstekende Les Paul en een prima Strat (beide uit de Customshop) aanwezig zijn. Ook de Taylor T5 zal ik meenemen, omdat ik de akoustische klanken samen met de elektrische samen wil horen.

Ik stel voor dat we geen buizenamps mee gaan nemen. De vergelijking is niet echt belangrijk. Het gaat vooral om de feel van de Axe FX. Een buizenamp zal altijd beter zijn en we weten allemaal wel hoe onze favoriete buizenamps klinken.

Als iedereen het er mee eens is dat het 27 juni wordt, zal ik de ruimte regelen en een sticky topic aanvragen met de laatste details en de inschrijvingslijst.
    Lijkt me inderdaad goed. Anders wordt de aandacht wel erg afgeleid en ligt er minder focus op de Axe-FX.

Senior Member

Standaard

Hmmmm, een beetje apart dat je ervan uitgaat dat buizenamps ALTIJD beter zal klinken....ik ben juist van mijn bijv Mesa Single rectifier afgestapt omdat ik live door de PA en in de studio vele malen beter geluid heb....en Fractal Audio heeft genoeg blind tests gedaan met anderen voor zowel de sound als feel waarbij men de verschillen niet meer hoorde dus....maar goed, ik hoef jullie niet te overtuigen , ieder zijn ding en ik neem mijn Axe met alle plezier mee en kunnen jullie doen wat je wilt.....

Ik wil wel graag de QSC 122i monitor horen met de Axe...

Datum laat ik nog weten want als ik geen optreden heb die dag , ga ik dus ook niet....ik hoef op die manier geen vergoeding of zo...regelen jullie maar de kosten van de oefenruimte en drank etc....

Anand

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten