Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 12 EersteEerste ... 9101112 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 115
    Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Klinkt cool! Ben benieuwd hoe dat gaat klinken! Gaat dat al snel gebeuren of is dat een projectje op termijn?
    Laat nou het berkenmultiplex in de aanbieding zijn bij de gamma, ga dadelijk even wat plaatmateriaal kopen. (ook voor wat andere projecten aangezien ik een tijdje vrij ben)
    Redelijk snel dus, zeg aankomende week moet het wel van startgaan én klaar zijn..

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Afgelopen woensdag heb ik mijn eminence speaker opgehaald, diameter is 15" en deze zal de 10" gaan vervangen. Dat komt er dus op neer dat er het een en ander aangepast gaat worden...

Het zal het geluid van de fender moeten veranderen van;

naar;

Senior Member

Standaard

Goeindag

Allereerst nog bedankt voor de reacties van mijn blackheart custom.
    Vandaag heb ik nog een Kleine laagwattage buizenampje erbij opgehaald.
    De Vox NichtTrain, wat een gruwelijk lekker klinkende versterker is dat.
    Ik kan er nog niet al te veel over zeggen, heb hem net twee uurtjes.
    Maar de eerste indruk is, wat een super vette amp. zeer mooie tone, en hij vreet pedaaltjes.
    Ik had zelf nog een 2 keer 12 inch bluesbreaker stijl cabinet staan. met 2X Celestion G12H Anniversary Edition 30 watt. met beam blockers
    Weer genoeg gezeurd. waar blijft die FOTO...!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri K Bekijk bericht
    Goeindag

Allereerst nog bedankt voor de reacties van mijn blackheart custom.
    Vandaag heb ik nog een Kleine laagwattage buizenampje erbij opgehaald.
    De Vox NichtTrain, wat een gruwelijk lekker klinkende versterker is dat.
    Ik kan er nog niet al te veel over zeggen, heb hem net twee uurtjes.
    Maar de eerste indruk is, wat een super vette amp. zeer mooie tone, en hij vreet pedaaltjes.
    Ik had zelf nog een 2 keer 12 inch bluesbreaker stijl cabinet staan. met 2X Celestion G12H Anniversary Edition 30 watt. met beam blockers
    Weer genoeg gezeurd. waar blijft die FOTO...!!!

Die had ik vandaag ook even in den haag getest.. man wat een lekker ding is dat zeg. Jammer dat er niet genoeg op mn bankrekening stond, anders stond die nu hier op mn kamer... GAS!!!!

Banned

Standaard

oooowwwww die Nighttrain is zooooooo mooi en goed!

nog een tip voor minderbedeelden ; Fame Gta 15 handwired (p2p???) combo 15 watt met tien inch jensen driver... € 222,-

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/...IT0007942-000#

Die van mij is onderweg

En nee hoor, ik heb geen vak. geld of stufi.

Senior Member

Standaard

Ben vandaag naar de Feedback geweest, en heb daar naast de 'grote' amps ook twee kleine buizenversterkertjes kunnen testen. Eerst een Gretsch Electromatic. Klonk ietsjes te schel, maar opzich niet heel verkeerd. Voluit ging klonk ie wel oké, maar niet erg speciaal. Daarnaast was ie beduidend zachter dan de andere amp, de Epiphone Valve Jnr. Volgens mij heeft de Gretsch ook een kleinere speaker ( 6'' vs 8'' ), hij is op het eerste oog ook veel kleiner.

Maargoed, toen de Epiphone geprobeerd. Vond ik toch wat meer ballen hebben, en gaat ook wat harder, hoewel ze allebei 5 watt zijn. Voluit werd ie wat modderig, maar je kan er niet veel van verwachten. Zo op 12 uur klinkt ie erg lekker, en toch wel hard! Ik heb ze getest op een Fender Road Worn ( Sunburst/maple ), had ik ook voor het eerst in me handen, en die klonk erg lekker, speelde vooral ook erg lekker, wat ik eerlijk gezegd niet had verwacht. De relic was niet echt indrukwekkend, en dat is ook het grootste criterium van deze nieuwe serie van Fender. Hoewel het wel wat heeft, ik vind het opzettelijk kapot maken toch wat onethisch hebben binnen de gitarenwereld.

Op een CIJ tele klonken de amps allebei heel wat zachter, en de tele viel me ook erg tegen. Zowel qua geluid als bespeelbaarheid, maar ik ben altijd al van de strats geweest. Ik had nog graag een Fender Champ 600 willen proberen, maar dat was ik totaal vergeten, en ook geen tijd meer voor helaas.
    Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ukeloeder Bekijk bericht
    Lekkoooooooohhr! Vooral de 'clean'tone kan me enorm bekoren. Op oorlogssterkte valt ie toch wat tegen, kan aan je straplocks liggen natuurlijk...
    Ben reuze benieuwd hoe dat gaat uitpakken met een fatsoenlijke speaker eraan gebakken.

Wou nog even dit zeggen ; op oorlogssterkte gaat het speakertje over de zeik en is dat mooie overstuurde geluid weg wat je hebt vanaf 12 uur...
    Een grotere (zwaardere) speaker zou dit imho moeten oplossen, de 8" verzadigd redelijk snel en gaat blubberen..

en m'n strat heeft geen straplocks die zitten op de tele, grapjas! (ukelummel!)

Senior Member

Thumbs up blackstar ht5...

de combo-versie dus; heb 'm gisteren gehaald bij maxguitar in Den Haag en maar kort kunnen spelen want ik ben naar "the hague jazz" geweest, ook top!!
    maar goed; de ht5c dus; tja, wat kan ik zeggen? ik ben echt verliefd op het cleane geluid van dat ding; tot 12 uur blijft-ie redelijk clean en dat gaat best hard! de overdrive is niet helemaal mijn ding (ietsje te marshall-esque) maar m'n pedaaltjes slikt-ie wel goed; een maxon od808 geeft een errug lekkur crunch-geluid, en mijn mc402 geeft 'm een echt goeie douw (beiden over het cleane kanaal dus). Ik denk dat ik 'm uiteindelijk wellicht als 1-kanaals ga gebruiken.
    kortom; me happy!
    donderdag gaat ie mee naar de repetitie, en volgende week naar een gig. daar ga ik de emulated out eens even uitproberen, want volgens zeggen werkt die erg goed, ben benieuwd!

Senior Member
    Blog Entries
    243

Standaard

ukelummel niet goed ukelezen, olaf the slowly
    Wel benieuwd hoe het met de tele gaat klinken.
    Als nou iedereen die een laagvermogen buizenbakkie post ook een soundfile linkt, daarbij zoveel mogelijk info over de gebruikte setting en gitaar vermeld word fit een monstertopic!
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

Senior Member

Standaard

lieve lezers,
    gisteren bij feedback geweest om eens mijn licht op te steken.
    ik was van plan om de vox nighttrain, blackheart handsome devil en de orange tiny terror eens aan de tand te voelen.
    In het probeer hok stond een marschall 1960A cab dus dat zat wel goed.
    Toen ik weg wilde gaan kwam de verkopert nog met een blackstar 5 watt topje aanzetten.

mn eerste indrukken
    vox nighttrain:heel lekker vox geluid, ziet er prachtiguit alleen de knoppen en schakelaars vond ik heel goed koop aanvoelen .Ik vond dat ie aardig wat ruis produceerde. Weing mogelijkheden kwa afstellen.

Orange tiny terror: niet mijn sound dus die valt gelijk af

blackheart: viel zeker niet tegen! zag er goed uit en knoppen voelden degelijk aan. sound viel ook zeker niet tegen. Amp had genoeg knoppen om eens fijn aan te draaien.

needan de Blackstar!: twee kanaals, (schakelbaar met pedaal) goeie sound nagenoeg geen ruis en de knoppen en schakelaars waren speciaal voor mij gemaakt.

Moet nog eens een keertje uitgebreid gaan testen of het de vox van wege de tone wordt of de blackstar vanwege veelzijdigheid.

wordt zeker vervolgd
    RED EEN BOOM, EET EEN BEVER!!!
    wist je dat een hazelmuis een winterslaap van 8 á 9 maanden houdt?
    Het verschil tussen gek en geniaal is het succes.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten