Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 72 EersteEerste ... 917181920212969 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Senior Member

Standaard

Ik heb hem ook besteld en hoop hem vrijdag te krijgen (de Ultra).

Ik mag hem 4 weken vrijblijvend gaan proberen van g66, en als het ding de proefperiode doorkomt dan moet hij mijn G-System gaan vervangen en wil ik hem denk ik voornamelijk in stereo over 2 Jc,s laten gaan of direct de pa in.

Iig coulante lui daar bij G66 ik gaf aan dat ik 2 weken toch vrij kort vond en hij maakte er net zo makkelijk 4 van (hij heeft duidelijk vertouwen in zijn eigen product).

Voorlopig verkoop ik iig niets maar kan me voorstellen dat of mijn marshall 6100 of mijn knucklehead er op termijn aan moet gaan geloven.

Senior Member

Standaard

4 weken proef is inderdaad erg fijn. Ik vind het ook wel lekker om rustig te kunnen proberen thuis. Goede zaak!
    Al veel op de Axe-FX kunnen spelen voordat je 'm hebt gekocht? Of is het blind?

Senior Member

Standaard

Blind besteld, maar met die 4 weken vind ik dat ook ok.

Ben wel sceptisch het klinkt net te mooi om waar te zijn maar we zullen het zien.
    Als het wel een beetje de beloftes nakomt dan heb ik er denk ik heel leuk speelgoed aan, maar een stemmetje zegt dat als de techniek al zover is waarom zouden de grote merken er al lang niet mee uitgekomen zijn.

Anyway ben ik wel degelijk zeer benieuwd en gas ik ook hard op dat ding, morgen ben ik weer een kleine jongen met nieuw speelgoed das in ieder geval altijd lachen.

Iig door de relaxde insteek van G66 ben ik toch overstag.

Standaard

Ik begin nu zo langzamerhand ook erg nieuwsgierig te worden...
    Heb gister nog een aantal soundclips beluisterd, over het algemeen erg overtuigend.
    Wat wel opvalt is dat het vooral veel smoothe leadsounds en high gain dingetjes zijn.
    Die vind ik vaak bij Line 6 ook nog wel te pruimen. Maar hoe zit het met SRV/Mayer-achtige sounds of een VOX AC30 met een randje? Zijn daar voorbeelden van?

Verder: wat zou een geschikte midi-controller voor de AXE FX zijn? Liefst zo compact mogelijk, maar wel met de mogelijkheid om per preset een aantal CC's te kunnen sturen.
    Zodat je per preset bijv. Drive, Boost, Modulatie, Delay aan en uit kan zetten.
    Ik werk nu met een Groundcontrol met los expressie-pedaal, op zich prima, maar als ik een AXE FX setup zou hebben, zou ik het zo willen hebben dat ik de hele setup makkelijk van en naar gigs kan meenemen. Dus lichtgewicht en compact maar wel roadproof.

@Hydra: ik zie dat je uit Vorden komt, ben je nog ergens onstage te zien met AXE FX?
    Ben wel benieuwd hoe zo'n ding in de mix ligt live. (Woon zelf in Halle bij Zelhem).

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruezzz Bekijk bericht
    Wat wel opvalt is dat het vooral veel smoothe leadsounds en high gain dingetjes zijn.
    Die vind ik vaak bij Line 6 ook nog wel te pruimen. Maar hoe zit het met SRV/Mayer-achtige sounds of een VOX AC30 met een randje? Zijn daar voorbeelden van?
    Inderdaad ook mijn idee. Met de X3 had ik echt wel hele vette leadsounds, maar een beetje bluesy stuff en disco sounds (Aka Stevie Wonder, Kool & the Gang) vond ik echt om te janken. Dit heb ik echter ook nog niet gehoord op de AXE-Fx.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruezzz Bekijk bericht
    Ik begin nu zo langzamerhand ook erg nieuwsgierig te worden...
    Heb gister nog een aantal soundclips beluisterd, over het algemeen erg overtuigend.
    Misschien kunnen DEZE sound-samples je overtuigen.

Niet een Voc AC-30 maar wel een echte JTM45 --> Orange 4x12 w/V30s close micked met een SM57 en een MD421

Van deze orange+mics 2 IR's gemaakt en dan het hele zootje nagemaakt in de axe-fx. Erg knap vind ik!
    Op zoek naar een Midi controller?
    www.voes.be

Senior Member

Standaard

Verdomd, die clips klinken keurig zeg. Wisselde nogal of ik de A of de B versie van de clips beter vond en ik denk dat dat dan een compliment is voor de Axe-FX. Dit is nou net het gevoel dat ik mis in mn VG-99, de bijna voelbare "spank" van een echte versterker. Lead-sounds en acoustisch clean doet de Roland super, maar deze sounds zijn de missing link voor mij. Top!

Senior Member

Standaard

hmm, hier was ik al wel een beetje bang voor...die cleans doen me dus echt niks! dof, geen sprankel, doods...meer dat Line-6 geluid helaas. Maargoed, hopelijk kan het beter dan dit...
    Play like you have something to say, not something to prove... IDANCEMUSIC.COM

Senior Member

Standaard

Hmmm... dit krijg ik inderdaad ook wel min of meer uit de Line6 X3. Kan uiteraard aan de instellingen liggen van de Axe in kwestie, maar dit trekt mij niet over de streep. Pak ik liever een mic'ed combootje.
    Damn, het leek mij echt zo'n waanzinnig apparaat.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chiel Bekijk bericht
    Hmmm... dit krijg ik inderdaad ook wel min of meer uit de Line6 X3. Kan uiteraard aan de instellingen liggen van de Axe in kwestie, maar dit trekt mij niet over de streep. Pak ik liever een mic'ed combootje.
    Damn, het leek mij echt zo'n waanzinnig apparaat.
    Of het aan de Axe ligt kan ik je nog niet zeggen want ik heb hem te kort. Maar mijn eerste ervaringen zijn anders iig.
    Mijn clean had ik er vrij snel lekker in maar dat geloofde ik ook wel, scheur daarentegen klonk ronduit slecht in het begin maar na een beetje met de global levels gespeeld te hebben kwam ik erachter dat als de output verder opengaat de distortion begint te (leven) en heb ik tot nu toe 2 lekkere rythm en lead amps erin kunnen draaien (de EVH marshall en de bogner extacy) die echt bruut blazen en lekker druk geven.
    Dit heb ik met Boss en line6 meuk nog niet meegemaakt. Daar was mijn ervaring juist mee hoe harder hoe slechter.
    De FX vind ik wat beter dan de TC kwaliteit, dus daar ben ik al aardig van onder de indruk.

Ik weet niet of ik het ding ga houden, ik wil toch wel minimaal een 10 lekkere amps erin kunnen draaien, wie weet lukt dat ook maar de eerste kennismaking valt niet tegen iig.

Ow ja hij werd afgeleverd met een nette persoonlijke brief erbij en een doos chocola
    Laatst gewijzigd door Hydra; 17 mei 2009 om 12:28

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten