Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 67
    Senior Member

Standaard

Een hele open sound voor een jazz band? Wuhaha. Ach, je ziet zoveel 'foutjes' in de techniek. Ik heb ooit een comediant gezien die een 451 gebruikte op zijn stem, net zoals hij een sm58 zou gebruiken, heel dicht bij en lekker schreeuwen. Lekker, al die spuug op je kapsel. Ze hadden wel andere mics maar hij wou 'een kleine mic' voor zijn show. Tja.
    Tijd voor een nieuwe slogan.......

Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael AE Bekijk bericht
    Leuk topic!

"Jij gaat op de zwarte lijst van Mojo!"

*Zucht*

Hierna heb ik nooit meer iets vernomen. Niet van Mojo, niet van de gitarist en....niet van de band.
    Oh.... hij heeft je dus toch op die zwarte lijst gekregen

HEERLIJK als iemand zoiets sufs tegen je zegt...

Senior Member

Standaard

Leuk verhaal!!
    Mojo heeft vast wel wat anders te doen dan van tevoren checken of er een bepaalde techneut ergens staat, al helemaal in jongerencentra.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Oh.... hij heeft je dus toch op die zwarte lijst gekregen

HEERLIJK als iemand zoiets sufs tegen je zegt...
    Hahaha, tsja, wat moet ik zeggen. Volgens mij staat elke geluidsman wel op die lijst. Ik heb echter wel heel veel werk voor Mojo gedaan na die tijd, dus die lijst zal wel weer een mythe zijn.

Senior Member

Standaard

Ik heb eigenlijk in mijn bijna 2 jaar ervaring alle lagen meegemaakt...
    De ergste zijn indd de mensen die net aan het doorbreken zijn :|

favoriete ervaring:
    Monitoren voor Candy Dulfer bij een of ander yuppen feest. Samen met haar geluidsman binnen 3 min alle monitors afgesteld naar de wensen van elke muzikant. band kwam podium op, begon met spelen. Beetje tweaken..
    miss candy kwam podium op, was 1 dingetje die aangepast moest worden...

Achteraf met ze zitten babbelen, waanzinnige relaxe aardige club mensen. Ze weten toch wel dat het goed komt, anders was ik niet gevraagd om die avond te monitoren.

Slechtste ervaring:
    Bandje uit Utrecht... 3x mee moeten werken, 3x te laat, gaan midden tijdens soundchecken weg en eten enzo. Stelletje ongeregeld die binnen komt zetten met een ego waar zelfs Axl Rose U tegen zegt...

Alhoewel ik voornamelijk vast voor een band werk (dan luisteren ze toch wel wat beter naar je), heb ik wat losse ervaringen opgedaan en ik kan alleen maar bevestigen dat de net iets grotere bandjes de ergste zijn.
    Met mijn eigen bandjes hoef ik eigenlijk alleen maar te linechecken en we zien het wel bij het eerste nummer

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Leuk verhaal!!
    Mojo heeft vast wel wat anders te doen dan van tevoren checken of er een bepaalde techneut ergens staat, al helemaal in jongerencentra.
    Precies! In die tijd werkte ik als vaste geluidsman bij die zaal, dus Mojo had mij helemaal niets kunnen maken. Een paar jaar later ben ik freelance gaan werken en heb ik dit verhaal wel eens aan een medewerker van Mojo verteld die er smakelijk om moest lachen.

Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bates15 Bekijk bericht
    Een hele open sound voor een jazz band? Wuhaha. Ach, je ziet zoveel 'foutjes' in de techniek. Ik heb ooit een comediant gezien die een 451 gebruikte op zijn stem, net zoals hij een sm58 zou gebruiken, heel dicht bij en lekker schreeuwen. Lekker, al die spuug op je kapsel. Ze hadden wel andere mics maar hij wou 'een kleine mic' voor zijn show. Tja.
    En, zonder plopkap? De 451 kan enorme knallen geven zonder plopkap en is in feite het minste geschikt voor zang van dichtbij.

@Michael: hoe herkenbaar, ik heb eens zo'n gitarist gehad, hij maakte onwijs veel kabaal en keek het hele optreden naar zijn gitaar, alsof dat ding een paar heerlijke tetten had.
    Om half twee 's nachts stond hij nog steeds te spelen terwijl er alleen nog een stuk of wat medewerkers in de zaal waren. Ik heb toen het PA uitgezet en ben gaan opruimen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Heel herkenbaar micheal.

Op school hebben wij elk jaar een grote kerstmusical productie (ongeveer 100 man die mee doen, 2 keer een volle zaal van zo'n 400 tot 500 man en professionele techniek enzo). Ik ben al tot 2 jaar toe bandleider geweest en had heel wat aparte mensen meegemaakt. maar dit jaar sloeg 't alles.

We spelen over 't algemee in een formatie met een drummer, bassist, 2 gitaristen en 2 toetsenisten en nog wat aanvullende melodie instrumenten (net wat er zich dat jaar opgeeft). Dit jaar hadden we een pianist die echt niet op kon houden met spelen, die jonge was net een jukebox.

Meestal is de musicalopvoering in de laatste week voor de kerstvakantie en is de aula dan de hele week dicht voor de mensen die niet meedoen en word hij helemaal opgebouwd voor de voorstellingen op woensdag, donderdag en vrijdag en staat alles voor de band dus ook al klaar, inclusief een acoustische piano (dus gewoon geluid). Op een dag komt die jongen binnen, hij zou alleen 't eerste uur les hebben maar dat viel uit. hij ging achter zijn piano zitten (het was kwart over 8 ) en heeft tot 2 uur 's middags door zitten spelen (met 2 keer 5 minuten pauze om wat te drinken) totdat hem werd gevraagd om op te houden omdat een groep mensen film wilden kijken op 't grote beamerscherm. anders was hij gerust tot 's avonds laat door gegaan.

Senior Member

Standaard

Oh wat een verhalen lees ik hier zeg! Verskrikkelijk!

Met m'n eigen band proberen we altijd zo 'professioneel mogelijk' te zijn. 2 gitaristen zijn allebei geluidstechnicus (ofzoiets) en hebben de rest van de band ook altijd gezegd: 'Jongens, zet gewoon je spulletje neer, stel effe je volumetjes goed af, zet je bekkentjes lekker neer, en stop dan met spelen.'
    Er is niets irritanter dan urenlang soundchecken en spelen zonder te stoppen.
    Wij spelen bij bandwedstrijden zonder soundcheck en op bandjesavonden met een zo kort mogelijke soundcheck.
    Dat is denk ik voor iedereen het fijnst en zo maak je zo min mogelijk ruzie.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    En, zonder plopkap? De 451 kan enorme knallen geven zonder plopkap en is in feite het minste geschikt voor zang van dichtbij.
    Ik zal die foto's proberen te plaatsen, idd zonder plopkap :-)
    Tijd voor een nieuwe slogan.......

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten