Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 32 van 104 EersteEerste ... 2230313233344282 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 311 t/m 320 van 1037
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Eerst je eigen gitaar, zang en toetsen over de monitor.
    Als dat te weinig is dan verder kijken.
    Ik wilde juist mijn eigen amp als 'monitor' voor m'n eigen geluid gebruiken. Dat klinkt altijd beter en dan blijft de monitor leger. Zang en toetsen er wel overheen en dan denk ik dat het inderdaad goed luisteren is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Je kan 'm ook aan de zijkant van het podium zetten.
    Of zelfs vooraan naar achteren gericht... schuin omhoog met een standaardje.

In die iets grotere, maar nog niet heel grote situaties kies ik graag voor aan de zijkant op een laag, schuin standaardje...
    Misschien wel een goed idee om 'm toch gewoon voor me te zetten. Dus monitor links en amp rechts, beide schuin omhoog.

Moderator

Standaard

Hebben jullie een stageplan waar de uitgangs-positie van de verschillende muzikanten op staat?
    Dan kan je ook vooraf ff met de geluidsman overleggen. Misschien dat hij een bepaalde positie voor je amp afraadt, omdat hij denkt dat een andere mic of muzikant last gaat krijgen van jouw amp.

Er is absoluut geen schande in niet alles weten. Een beetje bescheiden houding kan ook juist zorgen dat de geluidsman net dat beetje extra voor je wil doen .
    Wel goed erover nadenken wat je absoluut goed wilt horen. Dat is info die de geluidsman bij zo'n advies moet meewegen.

Het is in dit onderwerp al vaker langs gekomen, maar een stageplan en een technische rider zijn zaken waar je als band best over na mag denken. Veel geluidsmannen doen er geen reet mee, maar de betere wel en dat komt je geluid en je speelplezier ten goede. Het helpt ook om te zorgen dat al het nodige aanwezig is.
    En in het negatieve: het kan ook helpen bij conflicten over verantwoordelijkheid voor de afwezigheid van bepaalde zaken .

Senior Member

Standaard

Er is inderdaad al helemaal duidelijk wat er voor materiaal is. Wat we zelf meenemen en wat we krijgen.
    Een tekening maken met onze opstelling is wel een goed idee. Vanavond ff met de hele band doen zodat daar consensus over is.

Standaard

Het is een bandje dat niet meer bestaat en erg uitgebreid voor jouw toepassing. Maar qua informatie die erin staat en de duidelijkheid van stage-plan is DEZE rider wel eens goed om door te lezen, je zult daar zeker wat aan hebben.

Succes ermee.

Leuk om te lezen dat zo'n thread als dit na xx pagina's weer bijna van voren af aan begint. Alles dat geroepen is, is al gezegd ...

Moderator

Standaard

Ja, de cirkels blijven...
    ... maar herhaling is een goede oefening. Ooit hebben we vrede tussen de muzikanten en de geluidsmensen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    [...]Ooit hebben we vrede tussen de muzikanten en de geluidsmensen.
    is er oorlog dan?
    goede muzikanten en/of goede techneuten hebben deze problemen niet...

Senior Member

Standaard

http://www.popunie.nl/speaker/stageplan/index.php

Hier kun je je eigen stageplan/rider/priklijst maken - erg handig!

Verder herken ik dat van die oorlog (zelfs als grapje) ook niet. Zowat alle geluidsmensen die wij tegenkomen zijn gewoon heel toffe gasten die gek zijn van muziek en je graag willen helpen om goed te klinken. Die enkele uitzondering waarmee het niet prettig werkt, blijkt meestal gewoon geen ervaren/geschoolde geluidsman te zijn.

Moderator

Standaard

Sorry. Voordat ik 't grapje maakte, was ik vergeten terug te lezen in dit onderwerp om te zien dat het eigenlijk één grote lofzang over en weer was .

Senior Member

Standaard

Hoeveel van jullie hebben als band eigenlijk een stageplan? Wij hebben er geen, omdat het toch altijd weer passen en meten is in zo'n krappe klotekroeg. Of gebruik je die alleen voor festivals en grotere podia e.d.?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten