Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 60
    Senior Member

Standaard Waarde Gibson Les Paul Custom '74? (20th Anniversary)

Dames, Heren,

Er staat een Gibson Les Paul Custom uit 1974 (Twentieth Anniversary) op marktplaats waar ik eigenlijk wel in geïnteresseerd ben.

Ik heb al contact gehad met de verkoper en ik mag mijn Marshall JCM800 2204 + flightcase er op inruilen, met toch nog een flinke bijbetaling.

Hij heeft een (gedeeltelijke) neckcrack gehad en bij de reparatie is een groot gedeelte van de lak van de hals verwijderd. Dit vind ik persoonlijk niet erg, maar dat haalt wel een groot stuk van de waarde weg...

Ik heb op de Internets het volgende gevonden over de waarde van de gitaar:
    Here is the Blue Book pricing info:

Mint $3,500
    Exc.+ $2,850
    Exc. $2,400
    Avg.+ $2,100
    Avg. $1,750
    General $1,450
    Ik zou de staat op minder dan 'General' schatten, gezien de neckcrack + lakschade en het ontbreken van de koffer...

Wat is deze gitaar nog waard in harde Eurio's?

PS: Het 'kapen' van deze gitaar wordt niet op prijs gesteld!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

nee man, echt niet doen joh. deze gitaar is maximaaal 2000 waard, geen cent meer. ik heb 'm 2 jaar geleden gezien voor 2300 euro, in dead mint state. deze is afgetrapt, afgeragd, en n headcrack.

niet doen zeg ik...

Standaard

listen to the gibson addict!! :P

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Persoonlijk zou ik niet eens overwegen deze gitaar aan te schaffen gezien de staat. De mijne was veel goedkoper en is in goede staat. Ik heb ook naar deze gekeken op mp. En heb hem tenslotte uit mijn favorieten gezet.

Niet doen dus.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Wat is deze gitaar nog waard in harde Eurio's?
    In deze staat zo rond de 1500 euro als je het mij vraagt.
    te koop:
    - Marshall DSL50 uit 2000 izgs jj/svetlana tubes > 700

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    nee man, echt niet doen joh. deze gitaar is maximaaal 2000 waard, geen cent meer. ik heb 'm 2 jaar geleden gezien voor 2300 euro, in dead mint state. deze is afgetrapt, afgeragd, en n headcrack.

niet doen zeg ik...
    verschil tussen dead mint en afgetrapt, afgeragd, en n headcrack = 300 euro?
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Senior Member

Standaard

geouwehoer weer....

Het feit dat die zo afgetrapt is zou zomaar kunnen zeggen dat het een waanzinnig goeie gitaar is. Serieus gebruikt en dat is niet voor niks !

Voor de verzamelaar is die geen kont waard... voor de player des te meer gok ik. En een goed gerepareerde headcrack zegt niks over de kwaliteit van die gitaar.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Als die goser er echt af wil zet ik €1000,- als prijs er op. Op basis van staat en die is nogal verrot

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dude Bekijk bericht
    geouwehoer weer....

Het feit dat die zo afgetrapt is zou zomaar kunnen zeggen dat het een waanzinnig goeie gitaar is. Serieus gebruikt en dat is niet voor niks !

Voor de verzamelaar is die geen kont waard... voor de player des te meer gok ik. En een goed gerepareerde headcrack zegt niks over de kwaliteit van die gitaar.
    Amen.... the dude heeft gesproken

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dude Bekijk bericht
    Klopt en persoonlijk vind ik het niet eens zo erg, maar qua 'investering' is het wel moeilijk. Mocht de gitaar uiteindelijk niet bevallen (weet je pas na een tijdje) dan is het weer vrij moeilijk om 'm kwijt te raken.

De verkoper (vriendelijke man en verstand van zaken!) wil er eigenlijk 1900,- voor hebben en dat is een heel stuk minder dan er anders voor customs gevraagd wordt...

Er zijn wisselende reviews van de LP's uit die periode. De gitaar is in de Kalamazoo fabriek gemaakt en heeft een pancake body.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten