Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 42 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 419
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Nou, het werkt anders. Bij gebruik van een line mixer gaan de G-Major fx met gebruikmaking van de G-Major's dry kill er 100% wet en parallel doorheen. Daarnaast gaat het droge geluid erdoorheen, los van de G-Major. Aan het einde van de mixer worden het droge geluid en de fx samengevoegd. Het droge geluid is dus altijd aanwezig. Wat nu als je 100% wet wilt hebben, bv. voor een tremolo / pitch shifter / compressor uit de G-Major? Dan heb je dus een dry kill nodig, niet vóór de mixer en niet in de G-Major, maar in de mixer zelf.
    Da's indd ook wat ik dacht. Andere mixers hebben die functie wel? De Suhr 1 toch ook niet? Tot nu toe gebruik ik dat soort functies niet, maar het was wel één van de redenen dat ik twijfelde aan het gebruik van een mixer. Ik wist helemaal niet dat er überhaupt mixers bestaan die wél een kill-dry functie hebben. Is dat MIDI schakelbaar?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Wat zou een kill dry doen? Het droge signaal uit m'n preamp muten zodat ik alleen m'n effecten hoor? Dus als ik bv alleen een octaver wil horen zonder m'n eigen signaal? Dat lukt niet, maar wel met andere mixers?
    Yep, zie hierboven. Vandaar de Minimix 2...
    Die heeft een stereo jack-input. Als je die met een Y-kabel aansluit op 2 switches, kun je het droge luid geluid uitschakelen (100% wet), of het wet geluid (100% dry), of allebei (totale mute, bv. om te stemmen).
    Laatst gewijzigd door Yek1; 16 februari 2009 om 12:24
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Hmm dan moet ik maar 'ns goed gaan nadenken of ik fx-only nodig heb. Want dan is de RJM niet geschikt. Yek, weet jij of de DMC System Mix (niet plus) ook een MIDI kill dry heeft? Die spreekt me namelijk erg aan.

Senior Member

Standaard

Hmm dan moet ik maar 'ns goed gaan nadenken of ik fx-only nodig heb. Want dan is de RJM niet geschikt. Yek, weet jij of de DMC System Mix (niet plus) ook een MIDI kill dry heeft? Die spreekt me namelijk erg aan.
    www.voodoolab.com > Support > Manuals :-)

Wie het zeker wel kan, maar begin maar met sparen: de Switchblade van Sound Sculpture. Switcher en mixer in één. Volledig MIDI-bestuurbaar.
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Yek,

Ik zou graag meer info over de Gordius willen, lijkt mij wel een nieuw topic waardig ook.

De mogelijkheden spreken mij wel aan, maar waarom kom je'm niet vaak tegen?

Senior Member

Standaard

Wat ik me trouwens afvraag, waarom heb je een mixer nodig? Maar waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd hoor.

Ik begrijp dat je W/D wilt spelen, en je hebt al een poweramp met 2 kanalen.
    Is het dan niet als volgt?

1) Vanaf je pre-amp stuur je het droge geluid naar kanaal 1 van de poweramp. Die is aangesloten op cabinet 1.

2) Vanuit je fx loop (of via een splitter na je pre-amp) stuur je een signaal naar de G-Major. Die staat op 100% wet en dat signaal gaat naar power kanaal 2 en vandaaruit naar cabinet 2.

Of is het anders?
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

als ik voor LM mag antwoorden:

Waarom is het leven zoveel gemakkelijker in mono, maar zoveel mooier in stereo?
    Ik worstel ook met hetzelfde. W/D klinkt echt groots, maar stereo is ook kicken...keuzes keuzes keuzes.

Senior Member

Standaard

850 dollar voor een Switchblade 8 is inderdaad veel geld. Maar als ie zowel kan loopen als mixen dan is het een combi van Voodoo Lab GCX en mixer. Dan is 850 dollar goed te doen. Is dat zo?

W/D is cool, maar ik ga liever terug naar een stereo setup. Daarom dus een mixer. Stereo kan ook in W/D/W maar dan zou ik nog een poweramp nodig hebben en TWEE cabinets. Nu kan ik met 1 extra cabinet, of zelfs stereo via 1 cab, spelen en dat spreekt me erg aan (ook qua budget).
    Toen ik laatst W/D/W speelde via m'n kleine Peavey Backstage Plus klonken m'n chorus en delay zóó gaaf, dat ik niet meer van stereo af wil . Daarom zoek ik nu dus een stereo mixer, zodat ik stereo kan spelen met 1 cabinet. Daar kan ik dan later een tweede cabinet bij kopen zodat het 'echt' stereo kan.

Senior Member

Standaard

Zoals onze Oosterburen zeggen Affentitt'n geil!

Senior Member

Standaard

850 dollar voor een Switchblade 8 is inderdaad veel geld. Maar als ie zowel kan loopen als mixen dan is het een combi van Voodoo Lab GCX en mixer. Dan is 850 dollar goed te doen. Is dat zo?
    Ja, dat kan ie. Je moet alleen vooraf goed bekijken of je aan 8 inputs en 8 outputs voldoende hebt.
    Alexander van Engelen

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten