Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 13 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 123

Discussie: Goede gitaarwinkels

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door batsiaan Bekijk bericht
    Ik was altijd te spreken over nederland muziek in Almere.

Maar vorige week een kabel voor me gitaar gekocht en een adapter voor mijn effecten pedaal, heb ze even in de verpakking laten zitten, blijkt me pedaal stuk te zijn dus aan die 2 dingen had ik dus niks meer.

Het was binnen 7 dagen en ze waren in de verpakking blijven zitten maar ik mocht niet me geld terug, alleen een tegoedbon...

Ik vond dit echt naaierij, zeker omdat je er gewoon vanuit gaat dat je dingen terug kunt brengen?

Niet echt klantvriendelijk in mijn ogen, wat is jullie mening hierover?
    't Is een winkel, geen bibliotheek. Koop is koop, dat is in de wet geregeld. Alleen bij koop op afstand en bij colportage bestaat er het recht om de koop eenzijdig te ontbinden binnen een bepaalde termijn.
    In een winkel gekochte spullen terugbrengen is dus een gunst, geen recht. natuurlijk kan een winkel wel besluiten om de spullen terug te nemen en geld te retourneren, maar het hoeft niet.
    Maar je kan twijfelen over de service-gerichtheid in bovenstaand verhaal, dat wel.
    Laatst gewijzigd door Swaag; 6 februari 2009 om 16:00

Senior Member

Standaard

Hey, heeft iemand ervaring met Keymusic in Herentals? De winkel is net open en ik wil vandaag gaan kijken. Is iemand hier al eens gaan kijken de voorbije week?
    Je mag natuurlijk altijd mee gaan kijken deze namiddag.
    Laatst gewijzigd door Mad mind; 7 februari 2009 om 11:23
    Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos
    Ibanez ARX500 door een Marshall MG100
    Een gitaar is als een vrouw. Hoe natuurlijker, hoe mooier!

Senior Member

Standaard

Sticks 'n Strings in Venlo is ook wel een goede zaak.
    Daarin tegen is Hans van Bree in Venray (lb) 3x niks.
    Voordat de deur achter je dicht is gevallen staat die kerel al in je portemonnee te kwijlen.
    En advies?
    Volgens mij kan die dat woord nog niet eens spellen.

Standaard

Hey, heeft iemand ervaring met Keymusic in Herentals? De winkel is net open en ik wil vandaag gaan kijken. Is iemand hier al eens gaan kijken de voorbije week?
    Je mag natuurlijk altijd mee gaan kijken deze namiddag

Ze hadden best leuk materiaal , ik werd alleen bediend door een norse gast...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitargeek3 Bekijk bericht
    Sticks 'n Strings in Venlo is ook wel een goede zaak.
    Daarin tegen is Hans van Bree in Venray (lb) 3x niks.
    Voordat de deur achter je dicht is gevallen staat die kerel al in je portemonnee te kwijlen.
    En advies?
    Volgens mij kan die dat woord nog niet eens spellen
    .

Sorry, ik kon het niet laten, maar het blijft altijd oppassen met dit soort uitspraken

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dodeboboeror Bekijk bericht
    Sorry, ik kon het niet laten, maar het blijft altijd oppassen met dit soort uitspraken

Damn, 1-0 voor jou

Standaard

In de omgeving Nijmegen vind ik Stockenhof in Beek het best.
    Een klantvriendelijke winkel waar de eigenaar (volgens mij is hij dat iig) bijna altijd achter de balie staat. Ik ken eerlijk gezegd geen andere muziekwinkel waar dingen aansmeren vrijwel niet op de agenda staat... en waar niet snel moeilijk wordt gedaan over bonnetjes. Nadeel (voor gitaristen dan) is dat de winkel vrij klein is en er een groot deel is besteed aan drums (de eigenaar is ook drummer volgens mij, vandaar)
    Groot voordeel is trouwens een goede gitaarbouwer en iemand met verstand van buizenversterkers voor al je reparaties/aanpassingen. Maar naast een mooie collectie oude gibsons/fenders/etc. en zelfs een catalyst sinds kort zag ik, staan er vooral gitaren die prijs/kwaliteit gunstig zijn. Al met al gewoon een eerlijke winkel, met goed personeel!

Van de verdere winkels hier in de omgeving ken ik Eigenhuijsen (enigszins buiten het centrum) en Schreeven (in het centrum, plein '44) het best.
    Van de 2 scoort de eerste bij mij iets beter vanwege het grotere aanbod, maar qua sfeer vind ik het minder. Heb altijd het idee dat ik er iets niet moet vertrouwen... maar kan liggen aan het feit dat een gitaar van mij daar (binnen de garantieperiode) belabberd is gerepareerd. En sinds kort mag je volgens mij niet eens meer op eigen houtje de winkel door... (of ligt dat aan mijn uitstraling?)

Schreeven had heel aardig personeel, maar vind ik nu minder. Kan ik op zich wel begrijpen wanneer je in het centrum zit en iedere idioot naar binnen loopt en je hanteert daarnaast de hoge prijzen die bij de locatie horen. Wel een behoorlijk aanbod voor de ruimte die ze hebben en het is duidelijk ingedeeld... maar er ligt ook weer veel meuk.

Van de winkels die ik ken kom/kwam ik hier het vaakst, over anderen kan ik (nog) geen mening vormen omdat dat misschien te veel van het moment afhangt.
    Gibson LP Studio / '86 Jackson RR1 SD USA (blanke lak) / Ibanez RX (fout rood) / Gitaarluit
    Mesa Boogie Quad --> G-Major --> Peavey Classic 50/50 --> Marshall 1960A

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swaag Bekijk bericht
    't Is een winkel, geen bibliotheek. Koop is koop, dat is in de wet geregeld. Alleen bij koop op afstand en bij colportage bestaat er het recht om de koop eenzijdig te ontbinden binnen een bepaalde termijn.
    In een winkel gekochte spullen terugbrengen is dus een gunst, geen recht. natuurlijk kan een winkel wel besluiten om de spullen terug te nemen en geld te retourneren, maar het hoeft niet.
    Maar je kan twijfelen over de service-gerichtheid in bovenstaand verhaal, dat wel.
    Ik ben het met je eens. De klant kan ver gaan op het gebied van service verwachten, maar zoiets als dit is volgens mij overdreven. Natuurlijk kun je vragen of ze de producten terug willen nemen, maar de verkoper móet niks. Als er nou iets met die adapter of kabel aan de hand was..

Mijn voorkeur voor gitaarwinkels gaat wel uit naar vox humana voor grote aankopen/deskundig advies over vanalles en nog wat, kleinere gitaaraccessoires koop ik liever bij de feedback mede doordat ze daar gewoon een gorte assortiment hebben van alles. Kennis van zaken zal me dan een worst wezen, als ze het maar kunnen afrekenen! :cheer:
    Laatst gewijzigd door Jilles; 9 februari 2009 om 22:55

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swaag Bekijk bericht
    Als ik het goed heb is dit onzin. Als het product ondeugdelijk is, zoals in dit geval, hoor je je geld terug te krijgen. Tegoedbonnen hoef je in zo'n geval niet te accepteren.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten