Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 42 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 419
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Dan wordt het een NOG duurdere investering :P. Maar ja, misschien uiteindelijk wel nodig. De FCB is niet geweldig, maar voor nu echt perfecto.
    Ik ben nog steeds diep onder de indruk van mn cheesy W/D/W-setup van gisteren. Het klonk NOG beter, echt heerlijk veel headroom.
    Op deze manier heb ik voorlopig ook geen mixer nodig. Al met al is het misschien praktischer om toch met een mixer te spelen zodat ik 2 speakers gebruik voor een stereo setup. Maar dat is in overweging .
    Wel weet ik dat ik de MIDI footcontroller van Axess erg puik vind. Maar NO FUCKING WAY dat ik 1099 dollar ga betalen voor een pedaal. Dat geld heb ik ten eerste niet, en ten tweede koop ik daar liever iets anders van.
    --------------------------------------------------------------------------------

D'r staat er eentje op MP voor € 700...nog veel geld

GroundControlPro is nieuw 444 bij Thomann-punkt-dee-eej, maar 2dehands voor ong 300. als je niet je niet meer dan 5 loops wilt gebruiken van je GCX (ik reken er dan 3 voor kanaalswitchen van je preamp), volstaat de GCP wel volgens mij. (Natuurlijk heeft LordRiff gelijk dat bij eventuele uitbreiding een GCP wel eens te weinig switches zou kunnen hebbent)

Licht off-topic: de Access FX1 vind ik er cosmetisch beter uitzien dan zo'n Rocktron en heeft ook meer presets en direct access knoppen per bank...iemand ervaring mee?
    Laatst gewijzigd door hole; 23 januari 2009 om 13:17 Reden: FX1 vraag

Senior Member

Standaard

Tja met parttime werken verdien je gewoon nog niet genoeg om zulk soort gear aan te schaffen. Een goede looper/switcher is misschien nog zelfs wel te duur. Gelukkig verliest die gear de waarde maar langzaam.
    Ik vind de Axess FX1 er ook wel erg cool uitzien. Op dit moment gebruik ik 8 patches tegelijk (clean+clean grand, crunch, OD+OD grand, en 3 solo kanalen). CC's gebruik ik helemaal niet omdat ik alles in de patches doe. De FCB is daarvoor dus een uitkomst. Eventuele CC's voor een switcher zouden via elke patch gestuurd kunnen worden, maar dus niet als ie er per loop eentje nodig heeft (aan/uit enzo).

Master of Disaster

Standaard

Iemand een System Mix + kopen???

http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI....m=300288979828

Komt van een member op HRI.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

Senior Member

Standaard

Is een mooi prijsje! Ik denk echter dat de System Mix (niet plus) geschikter voor mij is, aangezien die 1. kleiner is en 2. genoeg aansluitingen heeft. Wss ook nog goedkoper.

Senior Member

Standaard

Kheb weer 'ns zitten nadenken en ik zou wel graag een Voodoo Lab GCX Audio Switcher willen, icm met een mixer. Dan kan ik 2 speakers L/R gebruiken met de poweramp die ik nu heb (anders zou er een extra poweramp bij moeten komen) en klinken de effecten zoals chorus en delay geweldig.
    De Audio Switcher zou hier op neerkomen: http://www.voodoolab.com/gcxdiagrams...0Switching.pdf
    Een rackwah zou wel heel mooi zijn, maar is op dit moment waarschijnlijk gewoon nog te duur. Een pedalwah is een stuk handiger, maar dan moet ie wel ECHT true bypass zijn (de dunlop schijnt daarvoor een mod te hebben bijvoorbeeld?) Ook heb ik nu 'problemen' met mijn volume. Dat regelde ik altijd via de Gmajor, maar die staat nu parallel en beïnvloed m'n dry dus niet meer. Een volumepedaal op de grond net na m'n gitaar zou het wel gewoon doen denk ik.
    In de GCX loop zouden dan een phaser, compressor en gate kunnen (hoewel ik de gate nog niet mis :P).
    Wel moet ik dan op zoek gaan naar een MIDI floorboard dat minstens 8 patches op een rij heeft (of 4 en 4 erboven) en genoeg CC's kan sturen (8 zou natuurlijk ideaal zijn voor de GCX omdat ik in m'n Major geen CC's gebruik). Is de Ground Control Pro daarvoor geschikt? Uit de manual (vluchtig doorgelezen) maak ik op dat de GCP 32 cc's kan sturen, en 4 of 10 patches per bank kan bezitten.
    De expression pedals uit de FCB zou ik (voorlopig) niet meer nodig hebben als ik een wah en volume haal. Misschien een idee om te beginnen met het aanschaffen van een wah en volume, daarna een mixer, en daarna de dure Voodoo Lab gear.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein Bekijk bericht
    Iemand een System Mix + kopen???

http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI....m=300288979828

Komt van een member op HRI.
    sh*t...te laat

Senior Member

Standaard

Balen hole. Had je m graag gewild?
    Ik zit ook nog te denken of een GRX4 Guitar Router/Switcher van Axess niet voldoende is voor mij. Is een stuk goedkoper dan het Voodoo Lab toestel en voorlopig kan ik mijn kanalen schakelen met de G-Major (en contour met de FCB, die zou naar de GRX4 kunnen). Ik zou wss niet meer dan 4 loops gebruiken, en als dat ding transparant genoeg is.....

EDIT: Hoe zijn trouwens de Behringer mixers? Bv de MX882 en RX 1602? Zijn écht niet duur, 1 HE, en worden op HRI ook wel ns aangeraden.

@ Hole: de GCP is toch speciaal ontworpen om de GCX te besturen? Dan lijkt het me dat ie al die loops gewoon aan kan.
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 25 januari 2009 om 18:09

Senior Member

Standaard

EDIT: Hoe zijn trouwens de Behringer mixers? Bv de MX882 en RX 1602? Zijn écht niet duur, 1 HE, en worden op HRI ook wel ns aangeraden.
    Daar ben ik ook benieuwd naar!

Senior Member

Standaard

ken de 882 niet, maar die 1602 wordt vaak in keyboard-rigs gebruikt, m'n broer heeft er ook 1 gehad..
    zelf heb ik 'm toen even geleend om modellers (Black Box + VG-8 synth) op een lexicon mpx-1 aan te sluiten; de 1602 heeft nl. een (mono) fx-send, welke je kan 'teruglussen' naar een stereo-kanaal..

er gebeurde niet veel geks met mijn geluid, maar vond 't niet veel beter/slechter klinken dan 'n Phonic desktop-mixertje.. wel minder ruis AFAIK... 't zou een optie kunnen zijn, maar er zijn ook andere opties..

Balen hole. Had je m graag gewild?
    Ik zit ook nog te denken of een GRX4 Guitar Router/Switcher van Axess niet voldoende is voor mij. Is een stuk goedkoper dan het Voodoo Lab toestel en voorlopig kan ik mijn kanalen schakelen met de G-Major (en contour met de FCB, die zou naar de GRX4 kunnen). Ik zou wss niet meer dan 4 loops gebruiken, en als dat ding transparant genoeg is.....

@ Hole: de GCP is toch speciaal ontworpen om de GCX te besturen? Dan lijkt het me dat ie al die loops gewoon aan kan.
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    ken de 882 niet, maar die 1602 wordt vaak in keyboard-rigs gebruikt, m'n broer heeft er ook 1 gehad..
    zelf heb ik 'm toen even geleend om modellers (Black Box + VG-8 synth) op een lexicon mpx-1 aan te sluiten; de 1602 heeft nl. een (mono) fx-send, welke je kan 'teruglussen' naar een stereo-kanaal..

er gebeurde niet veel geks met mijn geluid, maar vond 't niet veel beter/slechter klinken dan 'n Phonic desktop-mixertje.. wel minder ruis AFAIK... 't zou een optie kunnen zijn, maar er zijn ook andere opties..
    Mja, ik denk dat ik voor een Suhr Minimix2 ga. Die is klein en heeft een stereo loop. Da's precies wat ik zoek. Érg handig dat ie niet 1HE nodig heeft.
    Mocht ik het hele idee met een router doorzetten wordt het waarschijnlijk 2 flightcases van 4HE, met de volgende setup:

Flightcase 1
    1HE GCX Audio Switcher
    2HE Pedalrack
    1HE Engl E530 preamp
    Flightcase 2
    1HE Powerconditioner
    1HE G-Major
    2HE Peavey
    0HE Mixer

Zo hoeft er maar 1 signaalkabel van 1 naar 2 (namelijk van de Engl naar de mixer), 1 MIDI kabel (G-Major) en een aantal powercables van de powerconditioner naar het andere rack. De switching van de Engl gebeurt dan vanaf de GCX. Vanuit de G-Major doen zou weer een kabel over en weer zijn, en hoe minder over en weer, hoe makkelijker bij opbouwen.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten