Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16

Standaard

die mpx g2 ofzo?klonk ook heel erg goed. warmer dan de g-force maar ook dat warme werd toegevoegd had ik het idee. mn geluid kwam er niet door zoals het erdoorkwam ls er niks in de loop hangt. Mesa amps hebben helaas allemaal een vrij slechte loop waarbij je gelijk hoort als er wat mis is...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

Standaard

of juist een goede loop: je hoord de kwaliteit van je effecten duidelijk terug in het signaal. Het is maar net hoe je het bekijkt :P

Standaard

Tja... Zo had ik het nog niet gezien

Ik zal die asassin die op weg is naar Mike even terug roepen
    Screw you guys, I'm going home!!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mijn amptech
    Het ruisprobleem in de JCM 800 i.s.m. de Replifex lijkt opgelost door de effect-loop in het systeem te verplaatsen.
    De loop zit nu tussen de Reverb-recovery amp en de Phase-shifter i.p.v. tussen Reverb-output en Reverb-recovery amp, waardoor de Send plug meer level stuurt en de Return plug minder gevoelig is.
    Je ziet nu bij aanslaan van de gitaar wel uitsturing op de Replifex en hoort bij niet ingeplugde gitaar alleen wat systeem (buizen) ruis.
    Op de Replifex zag ik eerder geen signaal doorgaan; de ledjes sloegen niet uit.
    Ik kon hem gisteren ophalen maar bedacht me opeens weer dat het me ook wel handig leek dat de FX loop schakelbaar zou zijn.
    Dus dat gaat ie er nog bij doen. De interne reverb schakeling maakt hiervoor dan plaats zodat zowel het kanaal als ook de FX loop schakelbaar wordt via de Replifex (tip, ring, sleeve) en/of de standaard footswitch.
    Ik moet het nog wel testen of het ook echt goed werkt maar heb er het volste vertrouwen in.

Senior Member

Standaard

Ben benieuwd of dit het probleem oplost want goed werkend is het een ijzersterke combi!

edit: wat ga je dan eigenlijk met die kabouter doen?
    Laatst gewijzigd door WillemdaGuide; 10 december 2008 om 11:22
    SPAM & dus ook te koop; Lexicon MPX-1 G2 + R1 foot controller
    Ruil/inruil en dus ook gezocht: hmmm...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WillemdaGuide Bekijk bericht
    Ben benieuwd of dit het probleem oplost want goed werkend is het een ijzersterke combi!

edit: wat ga je dan eigenlijk met die kabouter doen?
    Het probleem is helemaal opgelost door de loop te verplaatsten in het systeem van de JCM800.
    Ook heb ik de FX loop schakelbaar laten maken ten koste van de interne reverb (die het toch al niet zo goed deed).
    Er is een extra LED op de voorkant van de amp geplaatst welke aangeeft of de FX loop aan of uit staat.
    Via de Replifex kan ik als het goed is de kanalen en de FX loop switchen resp. aan/uit schakelen.
    Ik heb dit tot nu toe alleen nog maar via het standaard pedaal gedaan.
    Voor een echt JCM800 geluid is er dan dus geen tonesuck meer (mocht die er al zijn).
    Als de FX loop aanstaat zie ik op de Replifex ook een signaal uitslag op de ledjes van de in/output volume controls.
    Ik ben helemaal happy.

@ Willem: Gratis af te halen: kabouter

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten