Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 35 van 35

Discussie: buis v1 positie

vinni
    Guest

Standaard

Zoals al is opgemerkt in dit topic zijn al die NOS-buizen hier in de buurt gemaakt. Ik ken wel de sites in de USA waar je nog geteste NOS-buizen kunt kopen. Een aantal zijn ook zeer betrouwbaar.

Maar ik weet zo 1-2-3 niet waar ik hier in NL goede geteste NOS buizen kan krijgen....wie?

Groet,
    Vinni

Amp !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vinni Bekijk bericht
    Zoals al is opgemerkt in dit topic zijn al die NOS-buizen hier in de buurt gemaakt. Ik ken wel de sites in de USA waar je nog geteste NOS-buizen kunt kopen. Een aantal zijn ook zeer betrouwbaar.

Maar ik weet zo 1-2-3 niet waar ik hier in NL goede geteste NOS buizen kan krijgen....wie?

Groet,
    Vinni
    Bijv. www.hifitubes.nl Even zoeken maar er zitten wel geschikte en geteste NOS buizen tussen. Betrouwbaar adres.
    Edit; volgens mij heeft www.verelec.com ook wel leuke NOS buizen. Van ons eigen forum-tijger Nico Verduin :-)
    Laatst gewijzigd door erwin_ve; 26 november 2008 om 12:33

Standaard

'hey leuk dat m.n oude topicje weer opgerakeld word, ik ben in de tussen tijd ook flink aan het expirimenteren geweest en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt grote verschillen in geluid heb gemerkt.

het beetje verschil wat er eventueel is word door het totaale band geluid weer teniet gedaan heb ik de indruk.

alleen in de laney kon ik een verschil horen toen ik alle stock preamp buisjes verving met jj's, en dat vond ik geen sucses, ik was al m,n vette bassen kwijt en heb ze dus gauw weer terug gezet.

ik heb in de tussentijd weer een ander versterkertje er bij gekocht een kittyhawk supreme counterpoint om precies te zijn, en deze klinkt wel goed, alleen zit er een dikke ruis op het boost kanaal. heb hiervan ook alle buisjes verwisseld maar de ruis blijft. is dit normaal voor deze versterkers? of is er iets anders mis
    buter brea en griene sjippe...........................
    wa dat net sizze ken dy hat een hasse lippe

Standaard

Vergeet niet dat tung-sol wel blurry klinkt. Ik heb er zelf 3 in mn dsl50 zitten. Een jj in de v2, in de phase inverter gaat tung-sol dood bij marshall. JJ in de v2 geeft een wat donkerder randje, vind ik erg mooi.
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

Gas

Interessant...

Ik heb ook een dsl50....

Waarom heb je gekozen voor andere pre-amp buisjes? Wat is het resultaat (bevindingen) en welke stijl speel je (met welk kast eronder)?

Ik vraag me namelijk af wat het effect is in vergelijking met een mod aan de trafo's (mm), of andere speakers. Wat prijs betreft is het veruit de goedkoopste optie natuurlijk.

Het geluid van de dsl bevalt me uitstekend, maar....

Het mag wel "dikker". Ik heb meer dan genoeg bas (iets teveel zelfs op het leadkanaal), en heb genoeg "helderheid" in de klank, maar ik mis wat "ballen" bij het leadwerk.

Ik speel dus een soort NWOBH met een Zakk Wylde overdrive (volume op 3uur, gain op 9 uur, toon op 11 uur) over het cleankanaal (rood, gain tussen de 12 en 3 uur). Het gevolg is een lekkere crunchy sound, meer dan genoeg gain, lekker klassiek, maar wel wat aan de "dunne" kant.

Het lead kanaal gebruik ik om te soleren, zonder de Zakk Wylde overdrive. Het groene kanaal, gain niet te hoog (rond de 12 meen ik). Het gevolg is een (veel te) vette bas op de dikke snaren, maar wel o.k op de treblesnaren (of hoe je dat ook wilt noemen).

De gedeelde toonregeling staat op:

Bass 10 uur
    Mid 2 uur
    treble 11 uur
    Presence 11 uur

De gitaar is een epiphone custom, SD-elementen (In de brug de custom en de jazz in de nek)

De speakerkast een 1960ac (greenbacks dus)

Oplossingen:
    1) betere gitaar (is coming )
    2) andere pre-amp buisjes
    3) andere trafo's
    4) andere speakers
    5) ??????

Helpie helpie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten