Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 22 van 43 EersteEerste ... 12202122232432 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 211 t/m 220 van 421
    Senior Member

Standaard

ah, ik heb ook zo'n spacer plankje, plankjes want ik raak ze steeds weer kwijt, handig idd

mss ben ik de enige, in dat geval: ignore this

zwarte pupcovers zouden indeze beter passen, witte binding en cream covers ... mmmkweetniet

Standaard

Zwarte covers, daar zeg je zoiets. Voorlopig zal het cream zijn. Maar zwart zou er wel heel anders uitzien.
    Gelukkig is dat makkelijk aan te passen hé.

EDIT:
    Mijn oorspronkelijke idee was wel cream binding. Maar toen ik bij de bouwmarkt dat witte spul zag liggen (ze hebben geen cream daar ), kon ik dat niet laten. Werkt prima, zeker zo goed als het zwart dat ik op mijn eerst bouw heb gebruikt en dat was officiele gitaarbinding; ik heb het nu ook al in zwart in huis.
    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 19 november 2008 om 23:27
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Zwarte covers, daar zeg je zoiets. Voorlopig zal het cream zijn. Maar zwart zou er wel heel anders uitzien.
    Gelukkig is dat makkelijk aan te passen hé.

EDIT:
    Mijn oorspronkelijke idee was wel cream binding. Maar toen ik bij de bouwmarkt dat witte spul zag liggen (ze hebben geen cream daar ), kon ik dat niet laten. Werkt prima, zeker zo goed als het zwart dat ik op mijn eerst bouw heb gebruikt en dat was officiele gitaarbinding; ik heb het nu ook al in zwart in huis.
    wat voor materiaal was dat dan van de bouwmarkt waar je bindings uit gehaald hebt? Ik ben daar ook gaan zoeken maar niks gevonden. En bestel ze nu maar altijd maar zou gemakkelijker zijn als ik het gewoon in de buurt zou kunnen halen.

Standaard

't Ligt hier bij de gamma naast de houten profiellatjes. Lange platte strips en L-profielen, wit tot 2 mm dik, zwart tot 1,5.
    Ik liep er tegenaan, ik vond ze terwijl ik niet op zoek was.

't Lijkt mij hetzelfde spul als de echte binding die ik eerder heb gekocht, gedraagt zich helemaal hetzelfde bij bewerking.
    Aaron Stonebeat

Standaard

Zo komt 't bij de bouwmarkt vandaan, per 2,60 m, 30 mm breed. Perfect met een ijzerzaagje in de decoupeerzaag tot smallere strips te verwerken.
    Best ideaal. Kan alleen m'n gitaar niet in de koffie gaan leggen om 't wit alsnog cream te krijgen.
    Zou daar 'n procedé voor zijn?

Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

thx, gamma hebben we hier ook, kga es kijken.
    bindings cream kleuren: zou ik niet aan beginnen, zeker niet als ze al gemonteerd zijn. krijg je volgens mij nooit egaal cream.

Standaard

Vantevoren kleuren lijkt eigenlijk ook weinig zinvol, je moet toch altijd bijschuren; dan is 't weer weg.
    Aaron Stonebeat

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Zo komt 't bij de bouwmarkt vandaan, per 2,60 m, 30 mm breed. Perfect met een ijzerzaagje in de decoupeerzaag tot smallere strips te verwerken.
    Best ideaal. Kan alleen m'n gitaar niet in de koffie gaan leggen om 't wit alsnog cream te krijgen.
    Zou daar 'n procedé voor zijn?

Die heb ik ook van de week gekocht. Zet ze ff tegen de rand van je werkblad en pak een grove vijl. Vijl half door de hoek heen en je kan ze omknikken en oprollen, dan barst het gelijk door in twee strips.

Standaard

Terwijl de toets zich langzaam met frets vult, probeer ik tot een logo-ontwerp te komen. Ik ben eerst een hele tijd bezig geweest uit te zoeken hoe ik dat überhaupt kan doen in photoshop.

Iets dergelijks speelt door m'n hoofd:

Het bruin stelt de kleur van de headstock voor, wat die ook mag worden. Het wit binnen de letters wordt goud. Ik ga 2 identieke decals maken. De 1ste plak ik erop, schilder vervolgens het goud in en dan plak ik er de 2de decal overheen zodat het zwart weer helemaal strak is.

Als alle materialen meewerken en ik tevreden ben over het ontwerp.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

ziet er een leuk ontwerp uit

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten