Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 18 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 176

Discussie: amp-zoektocht

Senior Member

Standaard

Hey Orpheo, het lijkt ook dat jij, telkens als jij diezelfde amp getest hebt, steeds weer andere bevindingen en meningen over die amp hebt? Test je dan steeds op andere dingen, of weet je eigenlijk (nog) niet wat je zoekt/wil?
    Het zou ook kunnen dat je weer te specifiek test/luistert/kijkt.

Ik vind het allemaal een beetje verwarrend worden eigenlijk

Trouwens, je hebt toch nog die CMW? Jammer dat je zo'n aversie hebt tegen pedaaltjes, want als hij net zo goed reageert op pedaaltjes als andere CMW's die ik gehoord heb, zou je dat eigenlijk ook eens moeten proberen, ondanks je fobie

Tis maar een tipje
    Laatst gewijzigd door Lexvandoef; 28 oktober 2008 om 23:22
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Hey Orpheo, het lijkt ook dat jij, telkens als jij diezelfde amp getest hebt, steeds weer andere bevindingen en meningen over die amp hebt? Test je dan steeds op andere dingen, of weet je eigenlijk (nog) niet wat je zoekt/wil?
    Het zou ook kunnen dat je weer te specifiek test/luistert/kijkt.

Ik vind het allemaal een beetje verwarrend worden eigenlijk

Trouwens, je hebt toch nog die CMW? Jammer dat je zo'n aversie hebt tegen pedaaltjes, want als hij net zo goed reageert op pedaaltjes als andere CMW's die ik gehoord heb, zou je dat eigenlijk ook eens moeten proberen, ondanks je fobie

Tis maar een tipje

de cmw heeft (tijdelijk) pensioen. met high gain is ie niet strak genoeg.en; ik wil geen pedalen. het is geen fobie, maar aversie.

Over de hook (ik neem aan dat je 't daarover hebt?): ik heb niet het idee dat deze hook van vandaag representatief is. ik heb meerdere hooks getest, maar deze was gewoon niet goed. ik weet niet waar 't aan lag. wat ik wel merk, is dat er wel iets in het karakter zit waar ik niet goed mee uit de voeten kan. iets taaigs zeg maar. hoe dichter ik bij de amp kom die ik echt wil hebben ,hoe kritischer ik ga luisteren.

maar dat van de supernova; dat strookt behoorlijk met mijn vorige ervaringen ermee.

over de powerball: ik heb 'm 2 a 3 jaar geleden voor 't laatst getest, dus of mijn techniek is veranderd, of mijn geheugen klopt niet. de invador, tja, verkeerde cab toen kan n hoop uitmaken, of gewoon slecht ingesteld; de verkoper stond erop 'm in te stellen, en ik gaf wel aanwijzingen, maar t was 't net niet;nu dus wel, omdat ik het zelf kon doen.

de sigx van VHT heb ik ook geprobeerd, maar die had de mank die ik van de week aantipte: kanaal 2 en 3 zijn gewoon hetzelfde, maar dan met een verschil in gain. het is echt niet divers genoeg.

ik heb er goeie hoop op welke het gaat/gaan worden. ik weet precies wat ik zoek, ik luister alleen steeds preciezer en kritischer, en dan komt er wat boven water wat ik of al eens eerder hoorde en wat niet werkt, of iets dat juist heel prettig is. dat de koch, jvm, hook en sigx afvielen was voor mij eigenlijk geen verrassing.

ik snap dat 't warrig overkomt, maar ik probeer t juist zo duidelijk mogelijk te vertellen allemaal :P

Senior Member

Standaard

Ik doelde eigenlijk meer op de JVM, dat vond je eerst bijna de ultieme amp, terwijl je hem nu zowat af brandt. Datzelfde de eerste keer dat je Sig X testte, en inderdaad ook de Hook. Maar goed, dat kan ook mijn perceptie zijn .

Ik wil al te veel doorzagen, maar vanwaar die aversie tegen pedalen?

En het is trouwens Invader, met een e

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ik doelde eigenlijk meer op de JVM, dat vond je eerst bijna de ultieme amp, terwijl je hem nu zowat af brandt. Datzelfde de eerste keer dat je Sig X testte, en inderdaad ook de Hook. Maar goed, dat kan ook mijn perceptie zijn .

Ik wil al te veel doorzagen, maar vanwaar die aversie tegen pedalen?

En het is trouwens Invader, met een e
    ik probeer 't al te verbeteren

de JVM vond ik in het begin goed ja, tot ik andere dingen ging horen. is zoiets als je bent een gehaktbal gewend; geweldig hoor, tot je een goeie kipfilet eet, of biefstuk, of een lekker stukje gegrilde tonijn (vind ik lekker; hoeft niet voor iedereen te gelden). de JVM is voor het geld goed, maar ik ga niet weer een zoektocht doen van weet ik 't hoe lang voor ik 't goed zit. tisnu goed, en daarmee klaar.

de sig:x vind ik nog steeds goed, maar de powerball is beter. de sigx' mank heb ik al gemeld toen ik 'm net getest had. power, te gek, die oomph, te gek, maar het is een 3 kanaals one trick pony, en dat vind ik jammer.

de Hook... tja, haat liefde verhouding ermee. hoe meer ik ermee speel, hoe meer ie me tegen gaat staan. tis te vintage, en hij werkt me 'tegen' lijkt 't. als ik een strat pak is t veel beter te doen. ik hoor het wel vaker hoor, dat les paul spelers het een lastige amp vinden.maarrrr nogmaals; kan aan dit exemplaar liggen! dit was de 6l6 versie, bij dijkman had ik de el34 versie getest. wellicht speelt dat ook mee.

oh en van mij mag je alles vragen hoor over mijn smaak en gear, als ik niet wil antwoorden negeer ik de vraag gewoon

het is welicht heel knullig als reden, maar ik heb ooit een flinke rits pedalen gehad; wah, rat, ts9, chorus, delay, en nog wat meuk wat ik me niet eens meer kan herinneren. ik merkte heel rap dat ik teveel met die pedalen zat te kutten 'oh dit is leuk, oh dit is leuk, oh dit is leuk, oh deze setting geeft veel gain, oh dit is leuk'. ik werd er eigenlijk gek van. ik merkte ook dat als de amp gewoon klaar is qua settings, ik ermee speel, en niet meer zit te pielen met settings en weet ik 't wat. omdat ik dat niet meer wil, en gewoon plug n go wil, wil ik geen kloot met pedalen.

dat niet alleen, maar pedalen zuigen zoveel tone. nja, dat is mijn ervaring ermee. ik wil daarom geen pedalen (meer). het enige pedaal dat ik wil, is om te channel switchen, en eventueeeeeel een chorus of een talkbox (maar een talkbox als ik een rijke stinkerd ben met een band formaat ac/dc, en dus een hele aparte amp kan veroorloven voor de talkbox omdat dat ding echt een aanslag is op je sound, maar het gewoon zo'n leuk speeltje is).

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    dat niet alleen, maar pedalen zuigen zoveel tone. nja, dat is mijn ervaring ermee. ik wil daarom geen pedalen (meer). het enige pedaal dat ik wil, is om te channel switchen, en eventueeeeeel een chorus of een talkbox (maar een talkbox als ik een rijke stinkerd ben met een band formaat ac/dc, en dus een hele aparte amp kan veroorloven voor de talkbox omdat dat ding echt een aanslag is op je sound, maar het gewoon zo'n leuk speeltje is).
    Een goed pedaal zuigt niet veel of geen tone. True bypass pedalen zuigen toch niet echt tone...
    En mensen bedoelen niet dat je een hele rits pedalen moet kopen ofzo. Maar gewoon één pedaaltje om te boosten. Gewoon voor meer gain, of een ander karakter of wat meer strakheid.
    Het hoeft natuurlijk niet Maar kan wel mooi zijn als solo boost oid of voor crunch.
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjaak1990 Bekijk bericht
    Een goed pedaal zuigt niet veel of geen tone. True bypass pedalen zuigen toch niet echt tone...
    En mensen bedoelen niet dat je een hele rits pedalen moet kopen ofzo. Maar gewoon één pedaaltje om te boosten. Gewoon voor meer gain, of een ander karakter of wat meer strakheid.
    Het hoeft natuurlijk niet Maar kan wel mooi zijn als solo boost oid of voor crunch.
    ook eentje zuigt al tone heb ik gemerkt. en ik waag me er niet meer aan. zo simpel en zelfs true bypass is nooit helemaal clean.

Senior Member

Standaard

ook eentje zuigt al tone heb ik gemerkt. en ik waag me er niet meer aan. zo simpel en zelfs true bypass is nooit helemaal clean.
    Dan heb je nooit echt goeie pedaaltjes getest Orpheo.

Laat ik het zo zeggen, je test nu amps in het 'biefstuk' segment, die je niet afschrijft ondanks ervaringen met 'hamburger' amps. Terwijl je 'biefstuk' pedalen geen kans gunt vanwege 'hamburger' pedalen.

Niet helemaal fair, maar goed, jij moet het weten

Damn ik heb honger

Overigens heb ik geen problemen met lp+Hook, maar misschien ben ik gewoon makkelijk

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Dan heb je nooit echt goeie pedaaltjes getest Orpheo.

Laat ik het zo zeggen, je test nu amps in het 'biefstuk' segment, die je niet afschrijft ondanks ervaringen met 'hamburger' amps. Terwijl je 'biefstuk' pedalen geen kans gunt vanwege 'hamburger' pedalen.

Niet helemaal fair, maar goed, jij moet het weten

Damn ik heb honger

Overigens heb ik geen problemen met lp+Hook, maar misschien ben ik gewoon makkelijk
    ho wacht; jij hebt een Lp met p90's (heldere sound, doch met ballen) en een R9 achtige Lp; ook helder heb je wel eens gezegd. met mijn walnut lp (ook helder) klinkt de hook een stuk beter dan met m'n LP met korina en rosewood hals; dat ding is superdik en supervet in tone. wellicht is 't dat?

en ook met de wat meer high end pedalen heb ik dat gemerkt

Senior Member

Standaard

ho wacht; jij hebt een Lp met p90's (heldere sound, doch met ballen) en een R9 achtige Lp; ook helder heb je wel eens gezegd. met mijn walnut lp (ook helder) klinkt de hook een stuk beter dan met m'n LP met korina en rosewood hals; dat ding is superdik en supervet in tone. wellicht is 't dat?

en ook met de wat meer high end pedalen heb ik dat gemerkt

Ja oke, klopt wel, mijn les pauls zijn geen superdikke moddermachines, gewoon fijne heldere les pauls inderdaad. Daar zou het aan kunnen liggen.

Hmmm, oke, wat voor pedalen trouwens, als ik vragen mag? Rat en tubescreamers zijn nou niet bepaald high-end .

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ja oke, klopt wel, mijn les pauls zijn geen superdikke moddermachines, gewoon fijne heldere les pauls inderdaad. Daar zou het aan kunnen liggen.

Hmmm, oke, wat voor pedalen trouwens, als ik vragen mag? Rat en tubescreamers zijn nou niet bepaald high-end .
    dat waren de pedalen die IK had, ik heb op de vorige meeting een hoop pedalen van Michael kunnen testen, en zoals je weet, hij koopt geen troep :P ik weet 't niet meer zo uit mijn hoofd welke het waren. ik heb voor de gein de prijzen opgezocht bij max guitars, maar hij had op dat boardje toch al wel voor bijna 700E aan pedalen liggen (en het waren er nog niet eens 4 of 5 ofzo).

ik heb onder adnere ooit de fulldrive 2, en een red snapper geloof ikook nog eens. sorry, ik interesseer me niet echt voor die pedalen
    Laatst gewijzigd door Orpheo; 29 oktober 2008 om 01:29

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten