Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers
Als het 2 versterkers gaan worden met een cab dan wordt het de Hook iig geval niet. Die is incl. 2x12 al €3500,-.
Ik vermoed een Recto/Stiletto (voor het clean en crunch) met een Engl (voor de high gain).
Wat heb ik gewonnen?![]()
Of een Line 6.
Een Invader zou het kunstje wel eens kunnen doen, evt aangevuld met een JCM
Jammer dat grapjes op het internet soms niet overkomen.
een middagje amps getest! eerst welke getest zijn, daarna wat ik ervan vond.
1: triple recto
2: koch supernova
3: hook captain
4: powerball
5: fireball
6: invador150
7: jvm.
8: bogner shiva
de recto was als eerste. wat een klote amp zeg. damn. die lompe distortion? niet gehoord. was eerder een vage brei, waar ik met moeite iets straks uit kreeg. zeker geen succes. alweer.
de supernova... geweldige features, goed clean kanaal, maar hoe meer gain erbij komt, hoe slechter de sound wordt. helaas. afgevallen dus.
de hook. doet 't 't niet (meer) voor mij, zeker na andere amps gehoord te hebben. hij heeft veel punch enzo, maar hij werkt niet met mij(n gitaar), niet lekker in ieder geval. ik zit constant te vechten ermee.h ij nodigt mij niet uit tot spelen.
de shiva; poeh, lekker clean,lekkere crunch! maarr......
de powerball. weinig echte features, 2 kanalen met ieder 2 te kiezen gainstages; gewoon, het bekende verhaal. het was effe tweaken, maar ik vond 'm hoor; de juiste settings voor lekker clean, lekkere crunch,en lekkere distortion,voor solo en slag. het koste me wat tijd om dat fizzy hoog eruit te krijgen, om dat later juist te gebruiken in de sound, om een soort wall of sound te maken dat niet te donker of modderig is. wat een beest was dit.
de fireball; fire breathing MONSTER. te gek ding. als ik 'm zou nemen, zou ik 'm slechts gebruiken als single channel amp. met mijn settings was clean onbruikbaar en vice versa. maar boy wat een ding.
de invador. eigenlijk vond ikdit een heel leuke amp! mijn ervaringen waren er niet goed mee, maar ik denk dat dat komt door de instellingen en de cab, van de vorige keer. deze keer klonk ie gewoon lekker. kanalen 2 t/m4 waren zoals ik ze had willen horen; veel kloten, strak, agressief, en behoorlijk brits! maiden, the darkness, priest...no problem.
de powerball en de invador en eigenlijk ook de fireball waren de winnaars. ik was zeer verbaasd! de JVM viel me weer tegen, en die ging dus ook rap uit. de shiva had een goed clean, maar superweinig headroom. de invador, maar de powerball veeeel meer headroom, om maar niet te spreken over een lekkerdere sound. veel dynamischer, helderder. nja, transparanter is een beter woord.
Ik weet nog niet precies wat ik ga doen, maar ik weet wel in welke hoek ik het ga zoeken. Alles in 1 head is onhaalbaar, dus wellicht eentje voor clean/od en eentje voor heftige distortion, maar nogmaals, nothing is set in stone, yet.
de powerball is overall het lekkerst en best, ondanks dat ie niet het handigst in te stellen is. de koch en hook heb ikal opzij gezet, die doe ik niet meer.
@marc oblivian: ik ga niet verkopen, simpelweg omdat er niks te vekropen valt! mijn warmoths zijn onverkoopbaar, en de gibsons ook. wie wil ze hebben in heeresnaam? ik heb ze gemaakt voor mij(n handen), en niet die van iemand anders....
Laatst gewijzigd door Orpheo; 28 oktober 2008 om 20:10
Ok ik kom met een heel gekke suggestie. JVM heeft te weinig punch. Als je hem nou laat modden met Mercury Magnetics OT en Choke, hier halen mensen veel meer punch en definitie uit. Misschien een andere versterker naar je wensen laten modden. Dit kan de sounds misschien wel wat meer in richting brengen van wat je uiteindelijk wilt. Soldano slo100 heeft heerlijk gedefinieerde high gain, voldoende clean en mooie scheur. Duur maar een suggestie.
Ik heb nu een Marshall DSL welke ik snel ga modden, deze heeft wel de scheur en de clean alleen mist wel de punch en definitie. Die 5150 high gain of mark4 high gain ga ik niet halen maar samen met mijn London city heb ik dan ook nog een plexi scheur.
Wat ook een apparte suggestie is. Een London city, deze modden of laten modden. Er is een heel nuttig topic over. Voor zon 200 euro ofzo kan je er wel 1 kopen als je deze voor 200 laat modden heb je mooie clean en scheur dan kan je hier een 5150 of mark 4 naast doen.
Gekke ideeen maar misschien heb je er wat aan.
Laat dat over die JVM maar, had je post erboven niet goed gelezen sorry
Ik snap wel dat je deze dingen samen wilt in een amp. Ik wil eigenlijk precies hetzelde dus ik ben erg nieuwsgierig naar wat het wordt.
Succes met de zoek toch![]()
Laatst gewijzigd door sjaak1990; 28 oktober 2008 om 21:53
Te koop:
Marshall 4x12 met originele g12-65's
Favorieten/bladwijzers