Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 18 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 176

Discussie: amp-zoektocht

Senior Member

Standaard

Mark IV scheur ga je niet vinden in een andere amp dan een Mesa Mark.

Als je laney te 'goedkoop' vindt (ik vind het prima amps) kan je misschien kijken naar een Mesa Stiletto Duece. Heeft echter het nadeel dat ie maar tweekanaals is.

Je zal compromissen moeten gaan sluiten op dat terrein.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Heb je de Savage 120 wel eens getest?
    Zo niet, zeker doen. Ik heb de Savage SE gehad en was zeer tevreden; geenszins te vergelijken met een powerball, veel subtieler een smoother. En beter clean in mijn oren. Maar als je meer fan bent van het rauwe geluid denk ik niet dat die Savage wat voor je is...lead geluid is wel subliem als je het mij vraagt. Bij twijfel: gewoon testen .
    Voor de rest heb ik zeer goede geluiden gehoord over Laney, vooral de GH50L. Paul Gilbert gebruikt ze ook en Opeth gebruikt de Laney VH100r.
    Tupelo over vrouwen:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Soms zit je ervoor, dan zit je erop, dan lijk je bijna te verzuipen, en voor je het weet wordt je weer opgepakt.

Senior Member

Standaard

Ik denk toch dat je die Engl Invader nog eens moet testen, JCM800 en dikke distortion(met toneeeee!!) heeft hij zeker, en misschien vind je het clean ook nog goed.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

Moderator

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
    maar dat t dus wel kan trouwens, goed clean en goed distortion, bewijst de mk4.
    Maar wat je nu vergeet te zeggen wat je eerder al wel noemde: die kan weer niet die crunch-truuk doen. Mogelijkheden zat om het pedalen op te lossen, maar als je dat psychologisch niet aankan moet je het niet doen natuurlijk.
    En sorry, maar als je geen wapperende broekspijp kreeg uit de phoenix doe je echt iets niet goed
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Ik ben heel erg blij met mijn VOX AC50.... Hij voldoet aan al je wensen (met een goed distortion pedaaltje..) Juist de echte echte clean krijg je er niet uit enkel de echt warme clean.. achja je kent vox wel....
    Gear:
    Guild CE100 ('5
    Vox AC50 ('7

Senior Member

Standaard

Anderzijds: Waarom koop je eigenlijk geen rack?

Mesa boogie Quad preamp: 650e
    Mesa boogie 50/50: 450e
    Marshall JMP-1: 200e
    Marshall dual monobloc 50: 600e
    Midicontroller / voetpedalen geval: 300e? (gokje)

Totaal: 2200e

Hou je nog genoeg over voor een tweedehands Bogner 2x12" of 4x12".

Ik heb geen verstand van Racks, Midi en weetik wat, heb gewoon wat prijzen van gitaarmarkt af geplukt en onder elkaar gezet. Zo heb je in theorie in ieder geval de juist combinatie van preamp en poweramp hardware om je geluid mee te maken. Of het ook zo klinkt zou ik niet weten.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

@mitch: ik kreeg er zeker dat wapperende broekspijpengevoel bij, absoluut, maar het was niet strak genoeg. nja.. niet punchy genoeg. over de mk4; het is niet dat ie niet goed kan crunchen, ik ken hordes gitaristen die 't een lekkere sound vinden; ik vind het alleen niet fijn ghehe

@AART: weet ik, maar ik weet ook dat je wel andere amps hebt die ook net zo strak kunnen zijn, en daar zoek ik een beetje naar.

@iWishmaster: ik heb een flinke aversie tegen racks. heb ik al eens gezegd :P tis het idee van 'het is nooit goed, en ik blijf altijd knutselen'. ik heb al eens zitten kijken naar een rack, en voor wat ik wil, heb ik een mesa preamp en mesa eindtrap en een marshall preamp en marshall eindtrap nodig, en dat vind ik wat gortig. besides; ik vind racks bruut en bruut lelijk

maar zoals ik al zei; ik heb een idee voor wat goed is voor mij, en ik ga dat vanmiddag aan de tand voelen.

Senior Member

Standaard

Die Matchless van Micheal niet punchy genoeg? Dan heb jij waarschijnlijk een andere definitie van het woor punchy, want dat was hij zeker wel!

Anyway, veel plezier vanmiddag, ik neem aan dat je je bevindingen wel weer gaat posten
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Die Matchless van Micheal niet punchy genoeg? Dan heb jij waarschijnlijk een andere definitie van het woor punchy, want dat was hij zeker wel!

Anyway, veel plezier vanmiddag, ik neem aan dat je je bevindingen wel weer gaat posten
    het probleem is dat ik het allemaal moet beschrijven in woorden, en dat is met sound verdomd lastig :P

en ja, ik ga het zeker melden allemaal! ik ben bang dat ik het budget, als het allemaal is wat ik DENK dat het wordt, moet openbreken en andere dingen op wat langere termijn moet plannen, maar dat gaat ook nog wel goed denk ik.

Ik ga het lijstje nog langer maken (ik moet echt zo gaan):

engl powerball
    engl fireball
    engl blackmore
    hook
    supernova
    mesa recto
    mesa stiletto

ik denk dat sommigen van jullie al wel een idee gaan hebben wat ik ga doen nu ik dit lijstje heb gepost, maar ik ga het nog niet zeggen ghehe. heren, speculeer er maar op los!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

uit dit lijstje? Clean/Crunch van de Hook , en de Supernova voor de rest, jou kennende.
    HERRIE.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten