Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 18 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 176

Discussie: amp-zoektocht

Standaard

De Mesa Quad is idd de absolute koning! Zou m dan zelf niet meer combineren met een poweramp van Mesa maar dan toch gaan voor de VHT 2502... Die haalt net iets meer uit je preamp dan een andere poweramp.
    Screw you guys, I'm going home!!!!

Senior Member

Standaard

BRUNETTI MERCURY!!!!

Omdat mijn HOOK ter reparatie bij Erik v/d Haar was heb ik de 50W Mercury mee gekregen.
    Man, wat ben ik onder de indruk van dat ding zeg!!
    Lekker clean, channel 2 lekkere crunch tot dikke oversturing. Boost op channel 2 voor nog meer geweld en 'n schakelbare 2de volume!

Heb er voornamelijk met mijn Les Paul erop gespeeld en dat beukte!
    Zeker de moeite waarde!

Succes Joost
    Haar strat, Gibson Les Paul Standard, Suhr Tele
    Suhr PT100 signature edition

Senior Member

Standaard

Hehehe, Orph, gaat voor de lompe "Sin"/"Abyss"-intro

Ja, dan kom je idd snel bij een Recto. Andere opties zijn de
    Splawn,
    Framus Dragon/Cobra,
    Peavey JSX,
    Krank Krankenstein+,
    Bogner XTC/Uberschall,
    Diezel VH4(S)
    of een Custom Audio OD100?

Allemaal in staat een dikke muur van dodelijke gain op te gooien, maar allemaal een andere voicing. Dus dat zou je helemaal moeten proberen natuurlijk!
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door minoin Bekijk bericht
    Hehehe, Orph, gaat voor de lompe "Sin"/"Abyss"-intro

Ja, dan kom je idd snel bij een Recto. Andere opties zijn de
    Splawn,
    Framus Dragon/Cobra,
    Peavey JSX,
    Krank Krankenstein+,
    Bogner XTC/Uberschall,
    Diezel VH4(S)
    of een Custom Audio OD100?

Allemaal in staat een dikke muur van dodelijke gain op te gooien, maar allemaal een andere voicing. Dus dat zou je helemaal moeten proberen natuurlijk!
    getest:

jsx: werd er niet wild van. geen ballen, weinig druk, weinig karakter.
    bogner xtc: te vintage
    bogner uberschall: kil, koud, weinig dynamiek, weinig punch. wel veel gain.
    diezel VH4: kil clean, mager crunch, teveel gain op 3 en 4, geendubbele master, te gruizig, niet die dikke punch.

de rest moet ik nog eens proberen ja.

de recto word het zeker niet. overpriced, clean is dof en compressed, alsof het gewoon een dirty channel is maar dna met een gainstage minder.

de egnater tourmaster lijkt me leuk, maar het 3e en 4e kanaal zijn ook teveel 'elkaars verlengde' ipv 2 verschillende kanalen. daarnaast, het is een amp van het kaliber JVM, vind ik (als ik kijk naar constructie, intern en extern, en qua tone), en het enige dat de tourmaster interessant maakt is de powersoak per kanaal.

ik ben een lastige klant, ik weet het ghehe. maar de recto is teveel een jcm800 qua sound (ik weet't, het ligt mijlenver uit elkaar, maar ik draai toch altijd een recto zo, dat ie een jcm800 style geluid geeft, want dat superstrakke en lompe van de mk4 geeft ie niet).

@ nocki: het zit ongeveer zo; ik wil een multichannel met de volgende features:

clean: ala twin; helder, dynamisch, transparant
    crunch ala ac30 of ala plexi (beiden is goed want
    distortion1 ala jcm800 (krijg ik ook plexi-sounds mee als ik minder gain erin draai; voor mijn oren dan).
    distortion2 is echt anders; veel lomper, zwaarder, strakker, gedefinieerder. beetje mk4 achtig. kan natuurlijk niet exact, weet ik, maar toch wel in die lijn.

ik wil het liefst een losse top en cab; ik ga me niet weer een hernia zeulen aan een loodzware combo. rack wil ik liever ook niet, omdat ik daar een heel negatief beeld bij heb; het constant heen en weer kloten van die shit, en dat 't toch nooit goed komt. daarnaast, het moet (ondanks dat ik 4 kanalen wil) simpel blijven.

Senior Member

Standaard

Hey Orpheo, zoals ik het nu lees wil je echt nergens compromissen in sluiten, en volgens mij is er dan geen enkele multikanaals amp die aan je eisen/verwachtingen zal gaan voldoen.

Ik denk namelijk niet dat het mogelijk is om die 4 sounds in amp te vinden, daarvoor zijn die 4 sounds gewoon te verschillend. Ik ga het nog 1 keer zeggen, ook al heb je die afgeschreven, een Hook top + een retestrak superheavy OD pedaal voor die zware lompe diepe overdrive, MI Audio Tubezone lijkt me wel geschikt daarvoor
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Hey Orpheo, zoals ik het nu lees wil je echt nergens compromissen in sluiten, en volgens mij is er dan geen enkele multikanaals amp die aan je eisen/verwachtingen zal gaan voldoen.

Ik denk namelijk niet dat het mogelijk is om die 4 sounds in amp te vinden, daarvoor zijn die 4 sounds gewoon te verschillend. Ik ga het nog 1 keer zeggen, ook al heb je die afgeschreven, een Hook top + een retestrak superheavy OD pedaal voor die zware lompe diepe overdrive, MI Audio Tubezone lijkt me wel geschikt daarvoor
    ik ga die ook nog testen, beloofd maar ik wil liever geen pedalen gebruiken voor distortion. ik ben lastig; ik zei 't toch ghehe. de enige die tot nu toe aan alle eisen voldoet, qua specs, is de supernova...(en ook de triamp eigenlijk, maar als ik 2000E+ neer ga tellen ga ik dat niet doen voor Hoest en Knetter!!)

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

ik ben bang dat je de massieve 'muur' distortion van mesa moeilijk met een hoek en een overdrijf trapdoos red , Lex.
    HERRIE.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimmU Bekijk bericht
    ik ben bang dat je de massieve 'muur' distortion van mesa moeilijk met een hoek en een overdrijf trapdoos red , Lex.
    de hook heeft heel veel kloten, en genoeg stuwing daarvoor, maar niet genoeg gain, en zeker niet strak genoeg. ik kan zelf wel supersuperstrak gaan spelen, maar dan voel ik me meer een metronoom dan een gitarist, omdat ik dan het niet-strakke van de amp probeer te compenseren.

hoe 't ook zei: morgen ga ik weer op jacht.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimmU Bekijk bericht
    Mwah ga het nou eerst maar eens proberen Tim Ik heb forumgitaarkameleon Micheal met een PRS, zo'm tubezone en mijn Hook horen spelen, en daar kwam een aardig potje metal uit

Geen idee of het enigszins in de buurt komt van een mesa, daar heb ik geen bijna geen ervaring mee, maar een aggresieve dikke distortion muur kwam er wel uit

@Orf, ja ik snap wel dat je geen pedalen wilt gebruiken, maar je zal toch ergens in moeten compromitteren (denk ik), en dan zou ik liever in de hele high-gain tones gaan compromitteren (ikzelf dan).
    Edit: ik probeer je niks op te dringen hoor, maar echt al die sounds, en dan goed, in 1 amp is gewoon erg lastig Je zou ook een high-gainer met een gruwelijk lekker clean kanaal kunnen nemen, en dan een fijn crunchpedaaltje er voor gooien
    Laatst gewijzigd door Lexvandoef; 28 oktober 2008 om 00:51
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Mwah ga het nou eerst maar eens proberen Tim Ik heb forumgitaarkameleon Micheal met een PRS, zo'm tubezone en mijn Hook horen spelen, en daar kwam een aardig potje metal uit

Geen idee of het enigszins in de buurt komt van een mesa, daar heb ik geen bijna geen ervaring mee, maar een aggresieve dikke distortion muur kwam er wel uit

@Orf, ja ik snap wel dat je geen pedalen wilt gebruiken, maar je zal toch ergens in moeten compromitteren (denk ik), en dan zou ik liever in de hele high-gain tones gaan compromitteren (ikzelf dan).
    high gain speel ik zelf totnu toe het meest. de mk4 heeft EN geweldig high gain EN geweldig clean, maar zeg maar de jcm800 stijl doet ie gewoon niet. punt. en een jcm800 En een mk4 is een geweldig idee,maar way, way over budget. een mk4 doet in de winkels een slordige 3000E (zonder afprijzen, omdat ie niet meer gemaakt wordt) tweedehands zie je 'm opeens veelminder dan voorheen, en een 2203+cab (of combo) zit ook al wel tussen de 700 en de 1200E, kortom; veel en veel te duur en onpraktisch.

het lompe, logge, dikke distortiongeluid is het punt niet, dat redden de meesten wel. de vraag is vooral, welke amp blijft strak met veel gain, en wordt niet gruizig, zoals de rivera-clipjes die ik liet zien? de hook, bijvoorbeeld, is niet strak genoeg met high gain (zelfs niet met zijn eigen hook-kast of een bogner of engl), de powertone wordt fizzy, en de jvm idem dito (om over het punchy effect van de jvm maar te zwijgen, OD1 heeft wel ballen, od2 ook wel, minder, maar het heeft minder stuw zeg maar).

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten