Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 104 EersteEerste ... 345671555 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 1037

Standaard

Dat is waar. Zelfs als je met de grootste etters werkt, moet je toch je best blijven doen.

Standaard

Ik deed laatst een hiphopavond.....na een wisseling van act kreeg een DJ geen geluid uit de mixer. Moest ik vanaf FOH-positie het podium op klimmen om de masterfader open te zetten. Hun hele intro viel in duigen.....

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael AE Bekijk bericht
    Klein detail: Ik heb bijna nog nooit last gehad met een buitenlandse act. Bijna altijd waren de probleemgevallen een Nederlandse amateur band of een Nederlandse band op clubtour.
    Ha, dit is wel herkenbaar. Echte beginners zijn vaak zenuwachtig, en doen gewoon alles wat je aan ze vraagt, en echte pro's hebben al zoveel meegemaakt dat die nooit zeuren. Het zijn de bandjes met een jaartje ervaring en een paar succesjes die opeens denken dat ze de wijsheid in pacht hebben.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

Senior Member

Standaard

I want everything louder than everything else!

....Engels?!!
    Het leven is wel leuk! Make your own point.. to point!!
    www.giablo.nl Modificaties en onderhoud.

Senior Member

Standaard

Kijk ik hier even een paar dagen niet is er ineens een wonderschoon topic geopend....wat zeg ik...een heel board!

N u even geen tijd om me volledig over te geven (zo met de band herrie maken lijkt me een fair excuus) maar dat maak ik van de week goed.

Woehoe!!! Live!!!
    When the world is over, we're still the boy's from nowhere, and tonight, tonight we're coming home!

Standaard

Ik stond laatst in RASA in Utrecht bij een optreden van een Roemeense band. Die hadden het te druk om ruzie te maken met ons, ze waren zelf aan het ruzien. Tijdens de soundcheck liep de zangeres boos de kleedkamer in en kwam er niet meer uit. Van de soundcheck kwam dus niet veel terecht......dus alles maar inregelen zonder geluid maar op ervaring.
    Ze traden nog wel op 's avonds, maar volgens mij was ze nog steeds niet blij....

Standaard

Meestal vraag ik dan ook om op te bouwen, van het podium af te gaan, dan kunnen wij miken, kableren en wedges leggen... en daarna terug te komen voor een uitgebreide soundcheck... werkt erg goed. Helaas is dat op festivals niet echt te doen op die manier . Ach ja... achteraf zijn ook deze gasten vrijwel altijd erg blij, maar het heeft wel wat grijze haren gekost om het allemaal voor elkaar te boksen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k Bekijk bericht
    Antwoord van de band: 'Alles!'
    Precies... als je dat hoort weet je direct wat voor vlees je in de kuip hebt.
    Mijn reactie is dan meestal: ik zet er wat zang op en als je dingen echt mist, roep dan gerust, dan krijg je die ook... maar we gaan nu eerst even een stukje spelen en kijken hoe het gaat

Ach, contact leggen met het bandje en laten blijken dat je het beste met ze voor hebt en er wordt meestal goed naar instructies geluisterd. Feit is dat je -wanneer je je vak een beetje goed verstaat- als monitortechneut wel al voor 95% weet wat iedereen wil horen, kwestie van logisch nadenken. De rest is een kwestie van hier en daar wat bijdraaien. Als je voordat een bandje binnenkomt al zorgt dat alle vocalen al goed in de betreffende mixen zitten, heb je al de halve race gewonnen. Muzikant komt binnen, doet even in zijn mic: TSAH... hoort zich uitermate goed en is er direct van overtuigd dat het wel goed gaat komen vanavond...

Soms lijkt het wel dat geluidstechneuten eigenlijk meer psychologen zijn... maar ook dat is onderdeel van het werk, niet? Ik heb het geluk dat ik meestal met een goede monitortech samen werk, dan mag hij die rol op zich nemen . Ik klets dan alleen maar over sounds en overspraak ... beetje FOH techneuten eigen misschien
    Laatst gewijzigd door berolios; 20 oktober 2008 om 19:18

Banned

Standaard

Ik ben zowel gitarist als geluidstech (FOH en monitor) en ik vind dit een mooi topic! Wat me wel soms opvalt als ik bezoeker ben is dat sommige geluidsmensen nog errrg veel aan de knoppjes zitten tijdens het hele optreden... Als ik een soundcheck doe heb ik alles voor 90% goed staan en hoef daarna niet veel meer te doen. Wat kleine aanpassingen tijdens t eerste nr, de solo's iets omhoog, en heel soms een tikje minder gain omdat t tijdens het optreden toch net ff wat harder gaat, maar verder nix. Daar doe je een soundcheck voor lijkt me.

Persoonlijk heb ik nooit veel moeite met techniekers. Het komt idd vaak neer op gebrekkige communicatie en als je dat probleem onderkent kun je er wat aan doen. Ik stuur vaak vooraf een technisch rider; ga dan ook altijd even kletsen voor de soundcheck met de ppl van de techniek; zorg dat mn setup kraakvrij en in orde is; heb eigen xtra mic's en kabels mee; heb as always mn sweetspot op mn amp gemarkeerd en ben binnen een minuut of tien klaar met opbouwen.

Waar ik dus WEL doodziek van wordt (en dat kom ik hier veel vaker tegen dan slechte geluidstehniekers!) is een gebrekkige organisatie!! Nu ook weer... Krijg ik vandaag een sms (een bloody sms ook gewoon!) dat het optreden van zaterdag a.s. toch niet uitbetaald kan worden op de manier dat wij dat graag zien. Ja.. en?? Geen compensatievoorstel niks... (??) Al meerdere malen is t voorgekomen (bij diverse organisaties/zalen) dat er moeilijk wordt gedaan over het aantal consumpties; er geen eten word verzorgd; de speeltijden tot diep in de nacht uitlopen en we veel te laat onstage gaan, etc etc. Heb zelf eens gehad dat er gewoon helemaal geen PA gehuurd was omdat de organisator het verschil niet wist tussen backline en een PA set! En dit alles terwijl er duidelijke afspraken gemaakt zijn.

Meestal is er niks aan de hand btw hoor, maar ik snap het soms niet dat mensen zo'n disrespect durven tonen. Gewoon iets afspreken en dan vervolgens doodleuk niks nakomen. Ik ben ook op tijd en kom mn afspraken na, dus jij ook.. Ik wordt echt link op zo'n moment en je hebt kans dat ik uuuren te laat het podium op ga.. ALS ik al ga. En de vaste clan hier kent het verhaal van de in de auto gestoken mengtafel wel geloof ik.

Gelukkig valt het erg mee en wij zijn een erg makkelijke band.. Een beetje uitlopen is no problem en we hebben ons spul staan binnen een minuut of tien. Kunnen we niet soundchecken? Nja, dan nemen we het eerste nr toch ff snel als soundcheck.. Komt goed.. Zolang ik mn vocal goed hoor over de monitor ben ik tevreden. Als je vaker speelt wordt je daar wat makkelijker in. En toch komt het elk jaar wel weer een paar keer voor dat je van die echte organisatie hampels hebt waar je niks mee kan. Echt slechte geluidsmensen kom ik echter niet vaak tegen... Gelukkig..

Grt R!!

Standaard

Als geluidmensen weten waar ze mee bezig zijn heb ik geen problemen met ze.
    Ik heb wel een paar keer slechte ervaringen gehad.
    Paradiso - Op de monitor was geen zang en gitaar te horen, bezetting was zang/gitaar, drums en bas! Zat zeker te slapen? Is overigens al wel even geleden dit voorval.
    Odeon (Zwolle) tijdens sound check alles prima voor elkaar. Na veel bandjes (dit was tijdens jazz vocalisten concours) tijdens het optreden geen gitaar geluid. Op dat moment speelde ik via de P.a., ook hier zat de geluidsman waarschijnlijk te slapen.

Kortom mijn slechte ervaringen hebben over het algemeen (meer dan deze twee voorbeelden) er mee te maken dat geluidsmensen niet opletten, dus zitten te slapen.

Ander probleem wat zich ook nogal eens voordoet is dat veel geluidsmensen niet weten dat een jazz band (b.v. big band) iets anders is dan een pop of rock band verstreken. Dus geen knallende base drums!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten