Hey guys,
ik heb sinds een 6 maanden ofzo een classic player 60's strat.. tof gitaartje, m.u.v. de body, die een stuk te zwaar is imo (maar wel mooi sonic blue)..
je kunt je afvragen of en wat dat nu voor invloed op je sound heeft, maar ik zou toch graag de gok eens wagen en er een andere body opzetten om zo te zien wat er gebeurt.. kijken of ik het optimale uit deze axe kan halen
anyway, ik heb besloten om voor swamp ash te gaan.. heb eerder al eens een kasuga strat van ash gehad en die was vederlicht met bijbehorende geluidskwaliteiten.. tevens vult de gitaar dan mooi mijn andere alder-body strat aan (hoop ik)
welnu, ik heb op mijn andere strat (mijn main axe) alle poly-lak verwijdert en vervolgens heel dun satijn gelakt.. hoewel ik natuurlijk geen directe A/B-tests heb kunnen doen, heeft dit imo een positief effect gehad op de klank
daarom zou ik de swamp ash body ook liefst van een zo dun mogelijke lak- of olielaag voorzien
Ik heb al eens rondgekeken, en denk dat ik voor een Allparts-body ga, omdat ik met hun halzen goede ervaringen heb:
of
zou het fair zijn om aan de winkel te vragen of ze de body voor me kunnen wegen (is natuurlijk geen optie wanneer ze moeten bestellen)? of denken jullie dat een swamp ash body hoe dan ook lichter is dan mijn alder body?
--
dan de finish - liefst olie:
Ik lees hier dat sommigen Tung Oil aanraden, maar dat een Tru Oil of Danish Oil finish ook veel voorstanders heeft > wat zouden jullie voor swamp ash gebruiken en waarom? En ik begrijp ook van andere fora dat je geen filler hoeft te gebruiken wanneer je gaat olieen..?
kan ik dit bv gebruiken?:
p.s. ik zie overigens bij www.guitarsupplies.nl ook "celluloselak" staan - ik neem aan dat dit geen nitro is? (even tussendoor)
Favorieten/bladwijzers