+1 Heerlijke sound vind ik dat. Het geluid van Orion en Master of Puppets van Metallica vind ik trouwens ook geweldig. Een droog doch zeer krachtig geluid.Oorspronkelijk geplaatst door interessander
+1 Heerlijke sound vind ik dat. Het geluid van Orion en Master of Puppets van Metallica vind ik trouwens ook geweldig. Een droog doch zeer krachtig geluid.Oorspronkelijk geplaatst door interessander
Rory Gallagher, wat een held: http://youtube.com/watch?v=c5Hsu-A-WYM
Helemaal afkijken! En anders vooral min. 4-5...kippevelgeluiden.
David Gilmour, ook een held: http://youtube.com/watch?v=LhtSqNG_tH4
Niet echt een voorbeel van zijn 'signature' sound, maar wel heerlijk om 's avonds naar te luisteren. Zo veel gevoel icm de notenkeuze maakt het echt goed.
Beetje late reactie maar:Oorspronkelijk geplaatst door interessander
http://nl.youtube.com/watch?v=HdPfeBsYfBk
brain may... je hoeft maar een noot te horen en je weet dat hij het is terwijl hij toch tamelijk simpele set up heeft.
Nuno bettencourt... Ook hele eigen sound, waar normala niemand iets mee kan, maar door zijn (oa mute) techniek klinkt echt waanzinnig lekker)
John Frusciante... Gewoon geile:sound)
ik heb niet echt een echte favo sound. Meerdere gitariste hebben imo een goede sound, maar ook veel een kut sound![]()
brian may vink ook een zeer mooie sound hebben.
voor de rest:
Slash
SRV
Joe Bonamassa
Te Koop:
Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
Gevraagd: Delay, Chorus
Carlos Santana z'n sound in het nummer 'Into the Night' (en het hele album 'Ultimate Santana') vind ik gewoon geweldig. Iemand een idee hoe je daar in de buurt komt? En zeg nou niet "koop een PRS". Ik weet zelfs niet of ie op een PRS speelt daar, al lijkt het me wel logisch..
Wat ik wel nog even kwijt wil is dat een goed geluid veel geld kost. Als ze zeggen dat je ook op een gitaar van zeg maar 200 euro en een cheap transistorversterkertje en behringer effectpedaal (niets tegen Behringer hoor!) een professioneel geluid kunt produceren liegen ze : ) Het is daarintegen ook zo, dat als je nog niet zo goed kunt spelen je echt niet beter speelt en klinkt op dure spullen.
Zelf heb ik de laatste jaren flink geinvesteerd in goede professionele spullen en dat betaald zich dubbel en dwars terug (figuurlijk gesproken dan : ). De meeste namen die ik voorbij heb zien komen zijn gitaristen die niet op de lulligste spullen spelen. Waarbij experimenteren met bijvoorbeeld versterkers in combinatie met pedalen of rack units flink in de cijfers kan lopen. Op mijn effectenplank liggen zo'n 8 pedalen welke goed zijn voor een totaalbedrag van zo'n 2000 euro. Valt mee zullen sommigen zeggen : )
Aan een goed geluid hangt een prijskaartje!
Nile: zware bombastische klank maar toch zuiver.. zelfs live!
My FIRST amp was a PEAVEY & it's highly likely that a PEAVEY will also be my LAST!
Dean ML'79 - Dean Cadzilla - Dean Cadi-Kill
Richard Thompson. Alles tussen prachtig clean en lekker smerig, maar altijd een heldere toon en een ongelooflijke expressie, zowel elektrisch als akoestisch.
www.richardthompson-music.com
t geluid van mark knopflers strat blijft voor mij t vetst
Favorieten/bladwijzers