Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1

    Standaard

    op gitaarmarkt staat een paul reed smith CE 24 te koop. is dit een goede gitaar, die je kan vergelijken met een gibson les paul standard? of is het een goedkoop model van PRS. wat kost hij nieuw? ik ben op het moment namelijk aan het piekeren of ik deze PRS of de Les paul neem.

    is er iemand die hier wat over weet?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    662

    Standaard

    Alle PRS-en, behalve de Santana SE en de Mark Tremonti SE, zijn heel goed.
    Hiermee zeg ik niet dat die se's slecht zijn hoor!
    Maar aan een CE24 doe je zeker geen miskoop qua kwaliteit.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2001
    Locatie
    Guitar County
    Berichten
    166

    Standaard

    De CE (Classic Electric) is zeker geen slecht model hoor. Alleen heeft hij een geschroefde maple hals ipv setneck mahonie hals. En meestal hebben de CE's een minder mooie flame maple top, maar dat verschilt natuurlijk per gitaar. Het is de goedkoopste PRS usa lijn maar zeker niet de minste.

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    10 februari 2003
    Locatie
    Vlakbij 't strand
    Berichten
    69

    Standaard

    De CE is een te gekke gitaar, lekker veelzijdig, van metal tot blues, alles is er mee te doen. Een gitaar waar je de rest van je carriere mee vooruit kunt!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2002
    Locatie
    Snits
    Berichten
    4.425

    Standaard

    Jah, wat kost hij nieuw, ben ook benieuwd

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Op 2003-04-09 19:33, schreef oldgtarz.com:
    De CE is een te gekke gitaar, lekker veelzijdig, van metal tot blues, alles is er mee te doen. Een gitaar waar je de rest van je carriere mee vooruit kunt!
    Blues op een PRS?! Schaam je diep!


    Om even je vraag te beantwoorden. Ikzelf zou gaan voor de Gibson.
    Waarom? Betere kwaliteit voor minder geld! Voor PRS-en betaal je veel te veel, puur om de naam. Ik zeg niet dat het slechte gitaren zijn, maar je betaalt er gewoon veel te veel voor en dus ook zonde van je geld.

  7. #7

    Standaard

    wat kost een PRS dan ongeveer die je met een gibson les paul standard of custom kan vergelijken? kwa geluid en bespeelbaarheid. en is de PRS CE 24 eigenlijk zo'n gitaar die je er mee kan vergelijken, of is deze PRS van wat mindere kwaliteit dan de les paul standard?

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    10 februari 2003
    Locatie
    Vlakbij 't strand
    Berichten
    69

    Standaard

    Geen blues op een PRS? dan kun je dus ook geen blues op een les paul spelen... zal ik doorgeven aan eric en gary!
    Haha crap dus!
    Als je echt een les paul met een PRS wil vergelijken dan kom je bij een PRS Singlecut uit, ziet er bijna het zelfde uit als een les paul maar wacht maar tot je zo'n ding naast een les paul hoort!!!
    De singlecut is te vinden vanaf zo'n 2500-3000 euro en dan zit er ook nog een mooie top op.
    en dan is er natuurlijk ook nog een Tremonti SE voor de kleinere beurs!

  9. #9

    Standaard

    Op 2003-04-10 00:09, schreef sash:
    Op 2003-04-09 19:33, schreef oldgtarz.com:
    De CE is een te gekke gitaar, lekker veelzijdig, van metal tot blues, alles is er mee te doen. Een gitaar waar je de rest van je carriere mee vooruit kunt!
    Ik betwijfeld of dat waar is. Volgens mij is een PRS echt wel beter dan een Les Paul. Ligt natuurlijk ook aan de serie, maar ik denk dat ik er niet veel naast zit, als ik dat zo stel!

    harrald
    Blues op een PRS?! Schaam je diep!


    Om even je vraag te beantwoorden. Ikzelf zou gaan voor de Gibson.
    Waarom? Betere kwaliteit voor minder geld! Voor PRS-en betaal je veel te veel, puur om de naam. Ik zeg niet dat het slechte gitaren zijn, maar je betaalt er gewoon veel te veel voor en dus ook zonde van je geld.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.186

    Standaard

    Ik heb een CE 24 uit 93 (en ook een Les Paul trouwens). Toen werden ze met een elzen body / maple top gemaakt, na 95 met mahonie body (en een lompere hiel). Let op die houtsoort, want daarin zit nogal wat geluidsverschil. De elzen body heeft wat minder laag en misschien wat minder sustain, maar is wel veelzijdiger. Ook veelzijdiger dan een PRS custom, die echt alleen een scheurijzer is en waar je dus echt haast geen funky geluid uit kunt halen.
    Uit een Les Paul kun je trouwens heel goed een heavy EN een funky geluid halen.
    Verder: als je een PRS wilt, ga dan voor een 22 frets versie, die is wat romiger en jazzier.
    Mijn testconclusie: een PRS speelt zeer comfortabel, is beter afstelbaar, maar is vooral een scheurgitaar. Nadeel van Les Pauls: er zijn te veel kwaliteitsverschillen tussen het ene en andere exemplaar.


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top