Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
    Bl44t44p
    Guest

Standaard Ook ik ben aan de PRS!

Waarschijnlijk kennen veel van jullie de PRS van Veekeren wel, nou wilde hij daar weer eens van af zoals met zoveel gitaren (hehe j/k) en zodoende ben ik de gelukkige nieuwe eigenaar van zijn PRS CE 22 !!

Ik zag 'm een aantal weken geleden voorbij komen op Gitaarmarkt met een enorme GAS-aanval als gevolg. Zat al langer te geilen op een PRS, en dit was natuurlijk wel een beauty. Die stoptail vind ik ook prima omdat ik toch niet met zo'n tremolo hengel overweg kan.

Aangezien mijn mede-Gitaarnetters waarschijnlijk meer geinteresseerd zijn in de foto's dan mijn geleuter erom heen, bij deze eerst wat plaatjes. MAAR!!! Ik heb de hele dag zitten wachten op een zon die toch niet kwam, dus heb ik er uiteindelijk voor gekozen om de foto's binnen te maken (met kunstlicht) en dus ontzettende donkere kleuren als gevolg. Ja, het is wel dezelfde gitaar alleen puur door de belichting een flink tintje donkerder dan in het topic van Veekeren zelf. In het echt blijft ie natuurlijk het mooist.

Mocht de zon hier ooit nog gaan schijnen dan maak ik wel wat nieuwe foto's.

Voor de rest van het verhaal zie post hieronder i.v.m. maximaal aantal plaatjes /smileys.

Bl44t44p
    Guest

Standaard

En hoe ie bevalt? Super! Ik was vooral op zoek naar betere bespeelbaarheid t.o.v. mijn Epiphone Les Paul, en eigenlijk is welke (Amerikaanse) PRS dan ook altijd een verbetering. Deze gitaar speelt heerlijk: soepeler, sneller, en het geluid is echt enorm "right in your face" in tegenstelling tot mijn LP die er altijd wat omheen lijkt te draaien (oke vergeef me mijn gebrek aan vermogen om een gitaarsound te beschrijven ).

Ik speel over een ENGL Thunder 50 combo (waar binnenkort een 2x12 cab bij moet), en het geluid is nu veel gedefinieerder en feller wat ik erg prettig vind. Ik heb het nu eigenlijk alleen over de distortion, want wat clean betreft vind ik hem ook echt goed. Ik zit met mijn Thunder 50 met een gedeelde EQ, waardoor het clean uit mijn LP altijd enorm donker en zwaar was en eigenlijk helemaal nergens naar klonk. Op deze CE22 zit een coilsplit die echt absoluut heilig is. Eigenlijk ben ik niet zo van een Strat-geluid, maar nu pomp ik er echt een kraakheldere clean uit, ondanks de gedeelde EQ die ik voor een vette lead sound heb staan.

Iets negatiefs? Euh...? Geen idee Ja dat ik er heel zuinig op moet zijn haha, zeker gezien zijn nieuwstaat (zoals Veekeren al zei: als je hem in de winkel zet, zou niemand het opvallen dat ie niet nieuw is).

PRS heeft er weer een fan bij hoor, super gitaar!!

Standaard

Van Harte Gefeliciteerd! Blijft toch echt een mooi ding! Have fun with it!
    Zoekt (Blues)Muzikanten! PM!

Standaard

Gefeliciflapstaart! Prachtig ding!! En je hebt er een genomen met 22 fretten en niet zo'n, ahum, onding met 24 (stukje persoonlijke voorkeur dat hier spreekt).

Heeft die PRS niet zo'n draaiknop om de elementkeuzes mee te regelen? En zo ja, welke standjes zitten daar dan op?

Senior Member

Standaard

Congrats!
    Ben er wel benieuwd naar eigenlijk.
    Vroeger was de toekomst beter.

Standaard

Mis ik nou iets of mist die gitaar de pick-up switch?
    Dreadmember

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rude Perception
    Haha, ja, de topicstarter heeft een kat in de zak gekocht!
    Vroeger was de toekomst beter.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

je mist inderdaad iets. nooit gehoord van de PRS rotary switch?

Bl44t44p
    Guest

Standaard

Daar is de onderste (over de lengte van de gitaar gezien) draaiknop voor

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Otje
    Heeft die PRS niet zo'n draaiknop om de elementkeuzes mee te regelen? En zo ja, welke standjes zitten daar dan op?
    Cijfer komt overeen met wat op de knop staat, volgorde is wanneer je tegen de klok in draait:

10 - bridge humbucker
    9 - coilsplit bridge humbucker
    8 - bridge + neck humbucker
    7 - coilsplit neck humbucker
    6 - neck humbucker

Even wennen na een LP maar werkt fijn vind ik

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

tja ik had 't ook op mijn swamp ashspecial, maar ik gooide 'm eruit, en nam er een 3weg voor in de plaats, met nog eens wat coiltaps.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten