Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 13 EersteEerste ... 3111213
Weergegeven resultaten: 121 t/m 128 van 128

Standaard

Hassent, Ziet er echt mooi uit, ontzettend mooi geworden! Hoop dat mijn teleproject er ook zo uit gaat zien!!
    If you can't get great sounds out of this guitar you need to get yourself guitar lessons.

Senior Member

vraagje

Hey Hassent,

Nu lees ik in een ander toppic dat je een afrormosia top hebt gebruikt voor deze tele. Die houtsoort heb ik toevallig ook gekozen bij de Arnhemse FH, was de bedoeling om Walnut te nemen, maar daar hadden ze weinig kant en klaar geschaaft van liggen, uiteraard wel grote balken, maargoed. Ik heb dus als alternatief gekozen voor Afrormosia, leek er wel een beetje op en heeft een mooie tekening. komt 1 laag op de top en komt ook nog een tussenlaag van deze houtsoort (wordt een gelamineerde body, van Afrormosia, purperhart, populieren en maple).

Mijn vraag aan jou is eigenlijk, hoe is de sound van de gitaar, en kun je aangeven wat voor toevoeging de Afrormosia in het geluid heeft?

vr.gr.

Branko

Senior Member

Standaard

Hey Branko,

Ik kan niet goed aangeven wat het toevoegd aan de sound omdat ik niet echt een vergelijk heb. Wat ik je wel an vertellen dat ik de tele, dus de mahonie body met afromosia top icm de LIL-Punchet pickup van GFS machtig goed klinkt. Een stuk beter dan m'n PRS met esdoorn top met Fat Paf's.

Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven maar clean klinkt ie echt sprankelend maar wel vol. Vervormd gromt ie echt. Als ik het moet verglijken zou ik bijna zeggen zoals Satriani op de laatste CD klinkt. Of zoals ie klonk in de HMH vorig jaar als je daar geweest bent. Een heel open ruige sound, niet echt tele-achtig. Op het brug element hoef je geen enkele moeite te doen om Rory Gallagher achtige pinch harmonics te spelen. Ze knallen er gewoon uit.

Maar zoals ik al zei, weet ik niet in hoeverre het afromosia hier aan bijdraagt. Het zal de combinatie van hout en elementen wel zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hassent
    Hey Branko,

Ik kan niet goed aangeven wat het toevoegd aan de sound omdat ik niet echt een vergelijk heb. Wat ik je wel an vertellen dat ik de tele, dus de mahonie body met afromosia top icm de LIL-Punchet pickup van GFS machtig goed klinkt. Een stuk beter dan m'n PRS met esdoorn top met Fat Paf's.

Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven maar clean klinkt ie echt sprankelend maar wel vol. Vervormd gromt ie echt. Als ik het moet verglijken zou ik bijna zeggen zoals Satriani op de laatste CD klinkt. Of zoals ie klonk in de HMH vorig jaar als je daar geweest bent. Een heel open ruige sound, niet echt tele-achtig. Op het brug element hoef je geen enkele moeite te doen om Rory Gallagher achtige pinch harmonics te spelen. Ze knallen er gewoon uit.

Maar zoals ik al zei, weet ik niet in hoeverre het afromosia hier aan bijdraagt. Het zal de combinatie van hout en elementen wel zijn.

Hey Hassent,

Ik ben blij te horen dat de sound goed is. Ik had zowiezo NIET verwacht dat het NIET zou klinken hoor, maar nu heb ik in ieder geval een beetje een idee van de combinatie qua sound met mahonie. Die van mij wordt met Populieren en, het Purperhart word een dun laagje voor de sier (komt overigens ook in de hals) en draagt denk ik weinig tot niets bij aan het geluid. Kortom, met populier zal ie evengoed goed gebalanceerd zijn tussen lage, midden en hoge noten.

bedankt en vr.gr.

Branko

Senior Member

Thumbs up Soooooooo close!

Zo!

Nou, dit komt akelig dicht in de buurt van de perfecte tele. Op slechts 2 kleine puntjes wijkt deze gitaar af van mijn gedroomde tele; de body had donkerder mogen zijn en voorzien mogen worden van een creme-kleurige binding. Verder....... GEWELDIG!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Standaard

prachtig, helemaal top. een 10 met een griffel en een zoen van de juffrouw
    buter brea en griene sjippe...........................
    wa dat net sizze ken dy hat een hasse lippe

Senior Member

Standaard

Bedankt! Vind 'm zelf ook nog steeds erg goed gelukt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hassent Bekijk bericht
    Bedankt! Vind 'm zelf ook nog steeds erg goed gelukt
    Ziet er mooi uit,en ook die begin fotos van die freesvlakbank....weet nu hoe ik aan de slag moet...,

JJ
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten