Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
    Member

Thumbs up DIY tubescreamer met extra opties

Nadat mijn eerste tubescreamer projectje van General Guitar Gadgets klaar was, bleek een vriend me van mij zo onder de indruk van het apparaat dat hij hem meteen wilde kopen. OK, geen probleem maken we er gewoon nog een. Maar nu met een schakelaar voor symetrisch en asymetrisch klippen en een fat switch. Deze laatste mod. is een erg teleurstellend vind ik zelf. Het geheel wordt er erg dof. Maar die andere schakelaar maakt het helemaal weer goed. De asym. geeft net effe wat meer ballen. Erg tevreden met het geheel.

Laatst gewijzigd door Gaby; 2 december 2006 om 20:00

Senior Member

Standaard

Mooi gedaan kerel, enige soundsamples ?

(en/of) schema's ?
    Fender Stratocaster '60 Relic -Fender Telecaster Closet Classic '60- Gibson R8
    Fender Blackface family

Senior Member

Standaard

ziet er netjes uit... fat switches kunnen inderdaad veel problemen geven, ik zou gewoon verder experimenteren met bijvoorbeeld andere waardes of andere plekken tot dat je een versie hebt die doet wat jij wil.
    pokkel'n

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gaby
    en een fat switch. Deze laatste mod. is een erg teleurstellend vind ik zelf. Het geheel wordt er erg dof. Maar die andere schakelaar maakt het helemaal weer goed. De asym. geeft net effe wat meer ballen. Erg tevreden met het geheel.

Ziet er mooi uit!
    Hoe had je die "FAT" gedaan?

Member

Standaard

Thanks.
    Helaas geen soundsamples van mijzelf, het schema is te vinden op de GGG site http://generalguitargadgets.com/inde...=90&Itemid=118 met daarbij de eventuele mods.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
    Ziet er mooi uit!
    Hoe had je die "FAT" gedaan?
    De C3 wordt ge-bypassed. Zie schema GGG. Of link hieronder.
    Het zou meer 'boost' en 'bas response' geven aan het geluid.

De mod komt oorspronkelijk van AMZ site http://www.muzique.com/lab/fatt.htm en ik zie nu dat ik maar eens moet gaan experimenteren met ander C waarden.

Senior Member

Standaard

Ik weet niet meer of het C3 was, maar in mijn eigen TS9 schakel ik een zekere 0,047uF naar 0.22uF en dan heb je een lekkere basweergave voor iele Strats. Voor een Les Paul zou ik dat niet aanraden, en ook niet als je een strakke high-gain sound wilt (door een medium gain distortion te boosten met een TS9).

Wat heb je voor symmetrisch/asymmetrisch gebruikt trouwens?

Ik heb 1 van de 2 1N914's laten zitten, en de andere schakelt tussen een 1N4001 en een rode 3mm LED. Geen dag en nacht verschillen zoals bij m'n MiG*Boosts, maar hoe meer drive je gebruikt, hoe meer 't opvalt dat de LED een wat crunchier, opener karakter heeft.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
    Ik weet niet meer of het C3 was, maar in mijn eigen TS9 schakel ik een zekere 0,047uF naar 0.22uF en dan heb je een lekkere basweergave voor iele Strats. Voor een Les Paul zou ik dat niet aanraden, en ook niet als je een strakke high-gain sound wilt (door een medium gain distortion te boosten met een TS9).

Wat heb je voor symmetrisch/asymmetrisch gebruikt trouwens?

Ik heb 1 van de 2 1N914's laten zitten, en de andere schakelt tussen een 1N4001 en een rode 3mm LED. Geen dag en nacht verschillen zoals bij m'n MiG*Boosts, maar hoe meer drive je gebruikt, hoe meer 't opvalt dat de LED een wat crunchier, opener karakter heeft.
    Het is inderdaad de 0,047uF. Bij mijn mod wordt deze compleet uitgeschakeld. Wat jij beschrijft is ook helemaal mijn ervaring.

Voor de asym. mod schakel ik een extra 1N4148 in tegengestelde richting met de tweede diode (allemaal 1N4148 btw.) Geeft wat andere vervorming, ietsje meer body. Is inderdaad geen heel heftig verschil maar de asym. vind ik wat lekkerder.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten