Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11

    Standaard

    James Labrie is zeker de zwakste schakel in de band. Al vind ik wel dat hij zich zeker op deze DVD staande houd tussen de rest want het truukje waar je het over hebt , gebruikt hij deze keer niet vaak en ik vind hem deze keer erg sterk zingen. En eigenlijk hoort zijn stem ook wel de DT muziek en dat kun je zeker goed zien in de documentaire op deze DVD.

    Verder vind ik het een erg lekkere DVD al vind ik het wel jammer dat er niet veel interactie was tussen het orkest en de band tijdens de intrumentale stukken in de songs.

    Ook een minpuntje vind ik de lichtshow tijdens het nummer " The spirit carries on " , want tijdens het eerste couplet ontstond er een zeker intimiteit tussen Labrie en de toeschouwers en dat was echt een kippevel moment . Maar helaas direct daarna gingen de lichten weer vol aan en de sfeer was toen wel een beetje verdwenen.
    Laatst gewijzigd door MusicManMaestro; 4 september 2006 om 20:11

  2. #12

    Standaard

    Ik heb niet alles gezien, maar wat ik zag was heel netjes. Goede setlist. Ik vond Octavarium zeker wel vet om live te zien. Ik vind het wel een cool nummer, vooral het einde. Petrucci zag er jammergenoeg niet uit, maar dat is een kwestie van smaak. Zn solospot was wel heel mooi vond ik (net zoals zn meeste andere solo's). Wel jammer dattie live zoveel chorus over zn sound gooit.
    LaBrie was nu idd beter dan andere keren, en ik ergerde me nu voor het eerst weinig aan zijn stem. Zoals gezegd blijkt uit de documentaire dat LaBrie toch wel is wat bij DT hoort. Dream Theater zou Dream Theater niet meer zijn als ze een zanger zoals Intwine of Anouk zouden hebben, om maar ff iets te noemen.

  3. #13
    Member
    Geregistreerd
    24 augustus 2006
    Locatie
    Omgeving Alkmaar
    Berichten
    54

    Standaard

    True, maar DT had op de eerste cd volgens mij toch ook een andere zanger... Kwestie van wennen denk ik.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MusicManMaestro
    James Labrie is zeker de zwakste schakel in de band. Al vind ik wel dat hij zich zeker op deze DVD staande houd tussen de rest want het truukje waar je het over hebt , gebruikt hij deze keer niet vaak en ik vind hem deze keer erg sterk zingen. En eigenlijk hoort zijn stem ook wel de DT muziek en dat kun je zeker goed zien in de documentaire op deze DVD.
    Het grappige was dat ik JLB op zijn solo CD ook helemaal niet irritant vond. Hij KAN het dus wel, maar zodra ik DT zit te luisteren en hij begint weer dan luister ik echt met kromme tenen.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juni 2002
    Locatie
    Dedemsvaart
    Berichten
    589

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ome Roon
    (...)Het grappige was dat ik JLB op zijn solo CD ook helemaal niet irritant vond. Hij KAN het dus wel, maar zodra ik DT zit te luisteren en hij begint weer dan luister ik echt met kromme tenen.
    Misschien komt dat omdat hij zijn solo cd zijn eigen ding kan doen en zich op de DT platen moet schikken als in zijn rol van een zanger die voor de rest niet zo veel te vertellen heeft.

    Overigens vind ik dat DT wel erg fanatiek is in het uitbrengen van cd's en dvd's. Misschien wordt het eens tijd voor een heel lange rustpauze om daarna met een allesovertreffende plaat op de proppen te komen.
    "Asjemenou" - Loeki de Leeuw

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard

    Ik vind het ook een geweldige DVD. James Labrie vind ik idd live soms raar klinken op de cd's heb ik dat helemaal niet. Element of Persuasion (solo cd)vind ik een mega vette plaat, alles klopt. Zijn stem is heel goed, en de gitaar sound oh oh..... zelden zo'n lekkere zware sound gehoord.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juni 2002
    Locatie
    Dedemsvaart
    Berichten
    589

    vraagje

    Deze maand begint Dream Theater met de opnames van een nieuwe cd. Ze weten dus maar niet van ophouden.
    "Asjemenou" - Loeki de Leeuw

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pegasus
    Deze maand begint Dream Theater met de opnames van een nieuwe cd. Ze weten dus maar niet van ophouden.

    Cool! Hoe weet je dit?

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 augustus 2004
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    602

    Standaard

    John Petrucci postte een update op z'n Forum over wat hij de komende tijd gaat doen. Volgens mij heeft Portnoy dat ook gedaan op zijn Forum.
    -Suhr Pro Series 1
    -Godin 5th Avenue Kingpin
    -Ibanez SA2020FM Prestige
    -Seagull S6 Original

    -Vox Tonelab SE

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2002
    Locatie
    Ons Dorp, ZH
    Berichten
    21.343

    Standaard

    Ik koop echt alleen nog maar de studioalbums van Dream Theater, hoeveel live-albums hebben ze nu onderhand? 4, 5?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
    Die Anders.. de Machiavelli van GN
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassbitch Bekijk bericht
    Naar de schuilkelders! Anders is on the loose!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juni 2002
    Locatie
    Dedemsvaart
    Berichten
    589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jw009
    Cool! Hoe weet je dit?
    Dit stond in de laatste Aardschok die ik onlangs eens een keer kocht.
    "Asjemenou" - Loeki de Leeuw

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top