Zo, ik had al even gespeeld met 'm maar wilde 'm pas reviewen na een uitgebreid gebruik: de CMW StudioCage. Na zeer tevreden te zijn met mijn andere CMW, de TweedyTwinChamp, wilde ik er nog wel iets cleaners bij en dat werd uiteindelijk de StudioCage. Ook 2x6V6 eindtrap maar een heel andere amp!
De opzet: Volume, Tone. Klaar. Nou ja, er zit nog een pull functie op de tone om 'm ietsje cleaner/dunner te krijgen mocht dat nodig zijn (voor gebruik met een vette ES bijvoorbeeld), maar voor mensen die een hekel hebben aan knoppen en tonestacks is dit 'a dream come true'. Is het dan een one trick pony met weinig mogelijkheden? Ja en nee. Je ontkomt niet aan zijn basissound, maar die is zó lekker gebalanceerd! Poeh! Daar wil je helemaal niet meer van afwijken! Het is meer een kant-en-klare amp dan een one trick pony. Het is gewoon een sound waar je weinig behoeft hebt om meer of minder mids of laag bij in te draaien. Met de Tone knop kun je de mate van helderheid/tophoog regelen, maar het werkt anders dan de tone pot op je gitaar. Het bereik is heel breed, hij is bijna van helemaal dicht tot helemaal open bruikbaar.
Dat je je sound daarna ruimschoots kan beïnvloeden met verschillende speakers en gitaren mag duidelijk zijn en dat is ook eerlijk gezegd een feest. De sound is zo eerlijk dat je alle verschillen perfect terughoort.
Het volume: hard zat... in de oefenruimte staat -ie ongeveer halverwege of iets minder. Dan heb je al en beetje over en kun je het volume op je gitaar iets terughalen. Nog steeds prima clean ook. Zo'n beetje vanaf 2 uur gaat -ie wel wat crunchen en dat zet verder door tot je bij maximaal volume een hele lekkere rock crunch hebt. Volume toename houdt zo ongeveer op bij 3 uur. Extra headroom is dan nog wel haalbaar trouwens: clean booster ervóór en je haalt het laatste beetje speelruimte eruit. Ik moest er een buitenoptreden mee doen zonder te worden uitversterkt (fijn hè, amateurmuzikant...) en daar had ik wel een booster bij nodig, maar goed, da's een beetje een onznnige situatie. Als -ie dat kan, kan -ie alles.
Ik heb er helaast nog wel te weinig foto's van, dus jullie zullen het hier mee moeten doen:
![]()
Favorieten/bladwijzers