Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1032 van 1214 EersteEerste ... 32532932982102210301031103210331034104210821132 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 10.311 t/m 10.320 van 12136
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht

Mijn eerste echte midi-loze pedalboard in aanbouw.
    Axis/Strat/LP > OD808 > Pitchblack > WH10V2 > PM7 (geleend) > Afterimage > DL10 > Hook/Stiletto/JCM 800
    ....Afterimage?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Il_Falco Bekijk bericht
    die ep booster, gebruik je die als solo-boost of gewoon als signaal-oppeppertje? Die staat daar zo midden in..
    de EP levert op de 0-stand al een redelijke (clean) boost/oppeppertje; ik gebruik 'm dus meestal als signaal-oppeppertje (zo'n 'always on pedaal'), en vind dat hij i.c.m. de AC een erg lekkere lead toon geeft (AC-karakter, met een boost, zonder de gain omhoog te 'duwen')
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    ....Afterimage?
    http://www.dirk-hendrik.com/afterimage.html
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Il_Falco Bekijk bericht
    Die rocktron chorus, valt die een beetje te vergelijken met een Boss ce-5?
    Ik moet je zeggen dat ik de CE-5 eigenlijk niet goed genoeg ken.
    Over de Rocktron: ik vind het een hele fijne chorus die zich heel subtiel laat gebruiken. Geen extreme "swoosh" of zo, maar dat zocht ik ook niet. Ik gebruik de chorus op zo'n manier dat je je eigenlijk pas beseft dat hij aanstaat als je 'm uit zet, als je begrijpt wat ik bedoel. Een dan toch wel wezenlijk deel van het geluid, maar niet opvallend. Ik gebruik 'm niet vaak en meestal in de cleane gitaargeluiden en soms overstuurd, als ik een wat "Gilmour-achtige" soleergeluid zoek. Het wordt anders al gauw zo 80-er jaren.
    Hij is ruisarm, zeer solide gebouwd en betaalbaar. En eigenlijk wat te groot, maar ja...

Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Senior Member

Standaard

....Afterimage?...
    Zoals Nitefly al aangaf, een D_H chorus dus.
    Ik ben zeer te spreken over het effect op zich, mooie chorus, zoals ik hem graag hoor.
    Er zit wel een nadeel aan: hij ruist een beetje, en bij het aanschakelen hoor ik een plopje, bij het uitschakelen niet.
    Er valt wel goed mee te leven, tijdens het spelen heb je er geen last van.
    Het zal misschien ook te maken hebben met het feit dat het een analoge chorus is(?).

Senior Member

Standaard

Zoals Nitefly al aangaf, een D_H chorus dus.
    Ik ben zeer te spreken over het effect op zich, mooie chorus, zoals ik hem graag hoor.
    Er zit wel een nadeel aan: hij ruist een beetje, en bij het aanschakelen hoor ik een plopje, bij het uitschakelen niet.
    Er valt wel goed mee te leven, tijdens het spelen heb je er geen last van.
    Het zal misschien ook te maken hebben met het feit dat het een analoge chorus is(?).
    het was P_H die ons wees op de aard van de chorus, ik stelde de vraag
    ziet er wel puik uit, het D_H'tje..!
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

het was P_H die ons wees op de aard van de chorus, ik stelde de vraag
    ziet er wel puik uit, het D_H'tje..!
    @P_H: sorry.

Senior Member

Effect ! Creatief met pedalen ;)

Middagje klussen, 'k vind het erg leuk om te doen :

6 mm. multiplex plaatje wat ik nog had liggen van een oud pedalboard + wat latjes, schroeven, decoupeerzaag, en een potje matzwarte verf (primer)

De wah heeft een verhoging, omdat anders de pluggen aan de voorzijde v.d. wah geen ruimte genoeg hebben.
    Bovendien staat de wah nu wat vrijer, zodat bij het bedienen ervan geen andere pedalen of stekkers geraakt worden.

De indeling heb ik iets anders gemaakt dan gisteren, omdat het Stiletto pedaal het belangrijkste pedaal is, dus vooraan geplaatst.
    Hiermee schakel ik de Mesa Boogie Stiletto (duh!), maar ook de 3 kanalen van m'n Hook Captain kan ik ermee schakelen.
    Het zwarte pedaal linksboven wordt alleen gebruikt voor het schakelen van de FX-loop (2e master volume) v.d. Hook. Bij de Stiletto is hij overbodig.
    De volgorde v.d pedalen is ongewijzigd sinds gisteren.

Ik heb hem op maat gemaakt zodat ie in mijn Rockbag past.
    Nu nog een paar extra patchkabeltjes zien te scoren, en een daisy chain met minimaal 6 pedaalplugjes. Iemand een suggestie v.w.b. de daisy chain?

Op het board zelf is geen ruimte voor een voeding, maar ik ben van plan om de voeding (adapter), samen met de stekker van de amp in een stekkerblok te maken, en vanaf daar een lange kabel met 9 Volt (minimaal 6 m.) naar het pedalboard te leggen.
    Op die manier heb ik geen 230V voor op het podium liggen, geen extra ruimte nodig op het pedalboard, en maar 1 stopcontact nodig om alles te voeden.
    Ik houd van eenvoud....
    Laatst gewijzigd door Henri H; 12 juni 2010 om 01:23

Standaard

Iemand een suggestie v.w.b. de daisy chain?
    Die van Visual Sound blijf ik toch de beste vinden, ook al is 'ie wat duurder dan de rest. Maar het is de enige met haakse plugjes en dat scheelt zóóó veel ruimte op je board. Ook is het stuk snoer tussen twee pluggen een pak langer dan bij de meesten. Hij wordt gemaakt met 5 en met 8 plugjes

Schijnt wel dat Visual Sound materiaal tegenwoordig maar lastig te krijgen is hier, van wat ik van mijn plaatselijke winkel hoorde zou de distributeur een enorme klootzak moeten zijn..

Trouwens, strak boardje! Hoe bevalt de WH10v2? Ik overweeg hem zelf ook, al ben ik niet echt een wah-gebruiker.

Standaard

@P_H: sorry.
    Ik zal het door de vingers zien...

Mooi plankje heb je gemaakt btw, praktisch ook die voorrand op voetjes zodat de kabels er mooi onderdoor kunnen. Wat daisychain betreft idd de Visualsound 8pitter.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard

@ Henri

Vind je het zonde van je ruimte om die mesa switch erop te zetten? Dat kan toch veel kleiner..

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten