Eindelijk eens de tijd genomen om wat foto's te maken van mijn 3 favoriete gitaren...

We beginnen met mijn main-axe, Een Gretsch Light Blue Pearl Duo Jet. Van deze gitaar zijn er niet zo gek veel gemaakt, er is nu een nieuwe Gretsch uit onder de naam Cloud 9, hij lijkt er qua finish wel op maar het is een ander soort Duo Jet

Dan is er mijn Gibson Les Paul Premium Classic ++, qua bespeelbaarheid mijn favorite gitaar, de Gretsch is veelzijdiger en daardoor speel ik er meer op, waardoor ik erg aan die gitaar en de manier van bespelen ben gaan wennen... Maar deze LP is echt een super ding, de top is dikker dan gewoonlijk en de sustain is onwaarschijnlijk en toch zeer goed te beheersen:

En hier is de gitaar waarvan ik altijd droomde. De gitaar waarvan ik dacht dat ik ooit als ik oud en grijs zou zijn in mijn bezit kwam komen. Ik ben nu nog jong en onwaarschijnlijk knap, maar dankzij mijn zeer lieve vrouw: tadatada: een Gretsch 6120... Ik speel er niet veel mee tijdens optredens, onze muziek leent zich niet echt voor deze gitaar. En ik moet nog steeds leren omgaan met de Feedback problemen van een hollow op 't podium. Maar in de studio en thuiis gebruik ik hem erg graag.