Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
    Senior Member

Standaard Hier is ie dan, vanuit Londen, ik presenteer: Colorsound!!!!

sdg
    Champagne Barbecue

Handtekening laatst gewijzigd op 21 Februari 2007

Senior Member

Standaard

Jaja mensen,
    is die vakantie toch nog leuker geworden dan ik had gedacht. (Afgelopen dagen in Londen geweest).
    Daar op aanrading van iemand in offtopic Denmark Street bezocht, en daar zitten verdomd leuke winkels; denk ja alles gehad te hebben, blijken sommige winkels nog verborgen kelders/zolders te hebben .

Maargoed, ik was op zoek naar een Big Muff, even kijken hoe die klinkt. In een winkel goed uitgeprobeerd, maar was toch niet he-le-maal wat ik zocht, maar, kwam wel ERG dichtbij. Ik miste het gouden randje om een pimpelpaars iets :wink: ...

Dus ik in verschillende winkels gevraagd: "Do you have something simmular (?) to the Big Muff?". En overal keken verkopers elkaar aan en vroegen aan elkaar: "what sounds like the Big Muff", "nothing" zei de ander dan.

Naja, ik enigzins teleurgesteld en loop verder, want die Big Muffs kan ik hier in Nederland ook kopen en hier zijn ze nog goedkoper ook (daar 70 pond, hier 80 euro, ipv omgerekend 95 euro ofzo).

Ik loop Denmark Street uit, op weg naar Picadilly Circus, en onderweg kom ik nog een instrumentenwinkel tegen. Groter assortiment dan alle andere winkels in Denmark Street. Ik stel de verkopers dezelfde vraag en eentje pakt er een Colorsound Supa Tonebender tevoorschijn.

Goed, ik testen en jawel een schitterend geluid, precies wat ik voor ogen had! Maar, (ja, het moest ervan komen, er zou een 'maar' aan moeten zitten) het pedaaltje kost niet 70 pond zoals de BM, maar 160 pond (omgerekend 225 euro). En ja, dat is als 16 jarige toch wel even slikken en nogal veel geld... Ik besluit om hem maar niet te kopen.

Maar dan begin ik eens af te wegen, de Big Muff, die het net niet is, maar wel goedkoper, of de Colorsound, die het wel is, maar nogal duur.

Ik besluit om terug te gaan, dit was wel 2 dagen later. Een andere verkoper helpt me en pakt er ook een Colorsound Fuzz bij, zou bijna hetzelfde klinken als de Supa Tonebender en is goedkoper. Ik test ze alledrie nog eens uitvoerig (de Big Muff, Fuzz en Tonebender). De BM valt al snel af. De Fuzz is net wat knisperder dan de Tonebender en ik hou toch meer van het wat warmere geluid van de Tonebender.
    Verkoper zegt: "als je het budget hebt moet je zeker de tonebender nemen, anders de fuzz". Ja, dat had ik zelf al kunnen bedenken, maar daarop zei mijn moeder ineens: "nou, je bent bijna jarig, dus koop nou maar wat je het mooist vind en dan zien we wel verder".

Dus: Ik ben de trotse eigenaar van de Colorsound Supa Tonebender.
    Een schitterend warm, rond klinkende distortion met veel body en sustain. Erg mooi geluid komt eruit!
    Handgemaakt in de UK en worden alleen verkocht in die winkel in Londen (www.macaris.co.uk) en in een winkel in Japan. Ook was dit een van de laatste met deze behuizing, omdat de nieuwere versies ook een ander uiterlijk krijgen.

Ik presenteer (na een lang verhaal...sorry for that):

Champagne Barbecue

Standaard

ziet er leuk uit, kan je wat dingetjes opnemen?

Standaard

mooi pedaal man, heb ooit een volledig mislukte poging gedaan er zelf een te bouwen. En moeders met haast zijn dus toch nog ergens goed voor .

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsvdam
    Ik mocht er vanmiddag even mee spelen op mn eigen set-up, om te kijken hoe hij daarop klinkt, maar dan moest ik hem wel weer meteen inleveren daarnet. Krijg hem op mn verjaardag terug (26 januari). Ik zal kijken of ik dan eens wat kan doen.
    Champagne Barbecue

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door amon
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsvdam
    Ik mocht er vanmiddag even mee spelen op mn eigen set-up, om te kijken hoe hij daarop klinkt, maar dan moest ik hem wel weer meteen inleveren daarnet. Krijg hem op mn verjaardag terug (26 januari). Ik zal kijken of ik dan eens wat kan doen.

zijn jouw ouders zo gek dat ze je dat ding niet eerder willen geven dan je verjaardag??

wat heeft dat voor nut? je weet wat je krijgt, en het is al gekocht........

Senior Member

Standaard

....zo ging dat bij mij vroeger ook met de lego :x
    - Te koop :

Orange Crush 15 25,-
    Vox AC15 CCX (prijs ntb.)

Standaard

naja, dan is het alleen maar lekkerder als je er de 26ste op speelt. Wel jammer trouwens. Maar ik ben benieuwd naar je clips.

Senior Member

Standaard

Congrats!
    PRS, Gibson, Gretsch, Township, Budda, National, Farfisa

www.highspeeddirt.nl - Harde, vette, harde hardrock!
    www.band010.nl - Stuko tot-en-met!

Senior Member

Standaard

Gefeliciteerd!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten