Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 48
  1. #1

    Standaard Koopadvies: Gitaren boven 1000 euro

    De duurdere modellen...Doe maar suggesties, maar liefst merk en prijs, en wat info, als je dat weet. En plaatjes, en toffe links!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  2. #2

    Standaard kromming van de hals

    http://www.mosercustomshop.com/shred

    Zeeeer hoge kwaliteit import gitaren!!!! (mijn BVi bevalt beter als mijn USA Gibson!)

    Moser Custom Shop Templar series. Bolton, handgemaakt met op zich weinig opties, maar daardoor vrij snel te maken! Kijk op het forum van MCS voor meer informatie.
    Death metal from Holland: Tribal Rage!!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Gibson
    PRS
    Fender CS
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2004
    Berichten
    690

    Standaard

    HAMER USA of course:

    best bang for the buck

    Nu ook verdeeld in de Benelux

    http://www.hamerguitars.com/

    prijzen tss 1700 tot 7000 Euro

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Hamer USA

    Gibson (cs)

    PRS

    Dean USA

    Fender CS

    Shamray

    Jackson USA

    Gretsch (maakt niet uit welke. gretsch is gewoon TOP. ieder gretsch. klaar)

    en ESP. maar ik vind die minder mooi qua looks+sound. maar ja. dat vind ik. qua constructie zijn ze TOP. maar ik vind t slechte ripoffs van the real deal.

    Gibson, Gretsch, Fender en in mindere mate Jackson hebben een bepaalde feel, uitstraling, mojo, als je t zo wilt noemen, die andere merken niet kunnen imiteren. PRS is bv qua constructie, hout, en sound (als je objectief luistert) superieur aan gibson (9 van de 10 keer) maar gisbsons hebben een bepaalde feel die PRS niet heeft, en niet kan imiteren.

    hamer is imo een van de beteren. immens goed gemaakt, MOOI hout. heerlijke, vintage tone.

    Gretsch is voor niet al te heavy stuff perfect (hoewel je met de LP-lookalikes ook nog lekker hard te keer kunt gaan!)

    Ik vind shamray de beste van t rijtje, omdat je precies krijgt wat je wilt, voor relatief weinig geld. wat je neertelt voor een PRS custom 24, daarvoor kan je bij shamray een veel mooie custom24 voor krijgen (met cocobolo hals en wenge toets bijvoorbeeld....is imo meer pimp dan rosewoodnek).

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2004
    Locatie
    Oostkamp (België)
    Berichten
    688

    Standaard

    Tom Anderson natuurlijk

    Jackson usa

    en tyler
    en suhr
    I'm really easy to get along with once people learn to worship me.

    http://www.gearspot.be
    http://www.hellpatrol.be

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 mei 2003
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    313

    Standaard

    Hehe ok,

    Ik heb zelf op de John Petrucci model 6 string gespeeld. Wat een goddelijk ding zeg! Hij speelt echt super! De specs staan op de EBMM site, kan je zo vinden Hij kost tussen de €2300 en €2500, toen ik laatst keek op duitse sites.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    Ik kan me toch nog wel behoorlijk wat dingen en vrouwen voorstellen die ik liever........, ach laat ook maar.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2002
    Locatie
    Ons Dorp, ZH
    Berichten
    21.343

    Standaard

    Ik noem er een paar merken, maar boven de 1000 euro komt het vrijwel niet voor dat je echt wordt teleurgesteld door de kwaliteit van een gitaar. De prijzen van merken en gitaren lopen alleen wel snel op boven de 1500 euro nieuw, het is hierbij de vraag of je bereid bent flink te betalen voor net dat beetje extra. Het is ook bij duurdere gitaren zo dat een gitaar moet voldoen aan jouw eisen en voorkeuren. Alle gitaren zijn goed, maar of hij voor jou persoonlijk geschikt is dat is een tweede. Een groot voordeel van al deze gitaren is dat je niet meer hoeft te schelden op je hardware, als er wat mis is met de gitaar is dit in de meeste gevallen je eigen schuld. De tijd van de gitaar de schuld geven voor matig spel of andere problemen is min of meer over na de aanschaf van zo'n gitaar. Keuze zat, maar zie maar eens dé gitaar te vinden!

    Bij Ibanez heb je boven de 1000 euro de echte topmodellen, zeker de moeite waard en flinke keuze voor snelheidsduivels maar ook andere gitaristen doen er verstandig aan tenminste een paar Ibanezen te testen in hun prijsklasse. 2ehands zijn ze uitstekend verkrijgbaar en te verkopen doordat het een van de bekendste merken is en dus constante vraag. Ook veel artiesten spelen op Ibanez signature modellen, dit soort gitaren zijn waardevast. www.ibanez.com

    Bij Godin heb je veel meer waar voor je geld dan bij grote merken, dit merk is extreem veelzijdig. Op Godin gitaren kun je alle stijlen aan voor relatief weinig geld. Godin is goed thuis in de wereld van synth, roland en piezo systemen, als je dus hierin wilt experimenteren zou ik zoeken naar een 2ehands Godin. Onbekend maakt onbemind, wat ervoor zorgt dat je voor rond de 1000 euro een 2ehands LGX kunt bemachtigen. Als je een uitstekende bang for the buck zoekt is dit je merk! www.godinguitars.com

    Bij PRS heb je het over de top van productiegitaren. De kwaliteitscontrole is super wat ervoor zorgt dat de kans nihil is dat je een gitaar van ze krijgt die niet uitstekend is gebouwd. Helaas heeft kwaliteit ook zijn prijs, tweedehands ben je voor een custom (het meest verkochte model) al snel 2000 euro kwijt. Nieuw zijn ze hier in Nederland nog veel duurder, wat veel mensen doet besluiten om de gok te wagen en te importeren uit de VS. Gezien de constante hoge kwaliteit van de gitaren is dit een veilige gok. www.prsguitars.com

    Bij Tom Anderson heb je het over een merk voor fijnproevers. In Nederland zijn er niet veel, maar het merk is bezig aan een opmars. Naast kopieën van bekende (Fender)modellen met toch een eigen karakter bouwen ze de Drop Top, hun meest verkochte model. Deze superstrat is er in allemaal varianten met veel verschillende opties en schakelmogelijkheden. Voor ieder wat wils en zeker de moeite waard om te overwegen. Gezien de koers van de dollar zijn ze momenteel niet erg goedkoop, ze zijn daarnaast erg lastig te krijgen in Nederland.
    www.andersonguitars.com
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
    Die Anders.. de Machiavelli van GN
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassbitch Bekijk bericht
    Naar de schuilkelders! Anders is on the loose!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 maart 2003
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    6.987

    Standaard

    www.haarguitars.nl

    Haar Custom made, maakt een strat of tele zoals jij het wil, jou kleur, hout, hardware en pu's na keuze. (goede relic indien gewenst)
    Halsprofielen, fretboard radius alles zoals jij het wil!

    En betaalbaar, richtprijzen zijn Tele €1250 en een Strat €1350

    Erik van de Haar heeft de laatste jaren naam gemaakt als een betrouwbare gitaarbouwer, vele bekende en onbekende gitaristen hebben bij hem een gitaar laten bouwen. Daarnaast is Haarguitars de importeur van de meeste exclusieve versterkermerken zoals Guytron, Matchless, Brunetti, Bogner, VHT, Fuchs, THD, HOOK en CAE.
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

  10. #10

    Standaard

    Tja, de spreuk zegt het al "you ain;t seen nothing yet!"

    halverwege de jaren 70 gaat de dan nog tiener DEAN B. ZELINSKY voor zichzelf aan de slag met het rapereren van oude GIBSONS, dit doet hij als bijverdienste naast zijn highschool opleiding. DIt doet hij zodanig goed dat steeds meer mensen vragen om zelfs modificaties uit te voeren. De jaren 70 zijn zowiezo een moeilijk tijd voor GIBSON de kweliteit gaat achteruit en er zitten veel defecten in de productiegitaren. DEAN ziet een kans, als kleine boutique bouwer het oude beproefde recent te perfectioneren.

    In de jaren 70 was DEAN samen met BC RICH en HAMER dan ook een van de kleine boutique bouwers en de originelen uit die jaren zijn zeer geprezen collectors items. Maar goed, DEAN maakt in 1976 zijn eerste eigen prototypes gepaseerd op de V en Explorer modellen, dit gezien zijn eigen voorliefde voor wilde rockgitaren. In 1977 gaat hetg echt van start en heeft Dean een klein productiehal waar met de hand in kleine getalen echte juweeltjes gemaakt wordem, dikke flametops, V shaped neckken, een ondiep ingezette nek met een dot van een neckjoint, en ebbenhoutenfretboarden voor optimale bespeelbaarheid. Het duurt dan ook niet lang voordat de eerste artitiesten van naam zich melden.

    Grote namen uit die tijd, KANSAS, the DOOBIE BROTHERS, THE CARS ze zijn allemaal idolaat van hun gitaren, later worden hier nog illustere namen als ZZ TOP, SAMMY HAGER, IRON MAIDEN, DEF LEPPARD en PANTERA aan toegevoegd. DEAN is booming en bij het inluiden van het jaar 1980 heeft DEAN al 3 keer van locatie moeten veranderen vanwege de vraag naar zijn gitaren. GIBSON, ten einde raad probeert eerst DEAN op te kopen, en toen alleen het finish procede dat door DEAN slim als hij was gedeponeerd was op te kopen. Na vergeefse pogingen bij een halstarrige DEAN die niet wenst uit te verkopen, komt Gibson met zijn eigen antwoord op de DEAN gitaren de zogenaamde V2 en E2 series, maar deze halen het bij lange na niet bij de flashy showmonsters van DEAN.

    Het eerste eigen model dat DEAN fabriceerde was de ML, ofwel Matt Lynn, een jeugdvriend van DEAN die op jonge leeftijd aan leukmie overleed. in 1979 vond DEAN de tijd rijp een antoord te verzinnen op de Gibson LP en dat werd de E'lite een kruising uit een explorer en een LP, voor de gitarist van KANSAS werd een uitgepimpte versie gemaakt met multiply bindings, 3 PU's, Flametop, een actieve Pre amp etc etc deze zou later als productiemodel de Caddilac gaan heten.

    Maar als in de jaren 80 de superstrat rage begint is het tij zodanig gekeerd dat DEAN het heel moeilijk krijgt, mensen zijn nietg meer geinteresseerd in handgebouwde gitaren, met waanzinnige specs en veel vakmanschap. Eddy Van Halen laat zien dat ook op een zelf gemodificeerde strat copy van $ 150 je aardig wat kunstjes uit kan halen, DEAN haalt nog wat capriolen uit en gaat voor zijn doen ongebruikeleijke modellen op de markt brengen en zet een japanse import lijn op maar geen van dei alternatieven doet het goed.

    Geheel gedesillusioneerd verkoopt hij het bedrijf in 1985 aan tropical music, die tot halverwege de jaren 90 de naam DEAN te grabbel gooit met slappe aftreksels van de originelen en misvormde KOreaanse DEAN copieen. DEAN collector Elliott RUbinson, die ook nog over een paar centjes beschikt lijkt het in die tijd leuk om een bedrijf aan zijn imperium toe te voegen, en waarom niet gelijk zijn favoriete gitaarmerk. In 1996 koopt hij het bedrijf en start een nieuwe fabriek in Florida, USA. Hij huurt een paar goede master Luthiers in (o.a. Ben Chafin) en gaat aan de slag. Er is direct een sterke verbetering merkbaar, maar er mist nog de nodige mojo.

    In 1999 gaat hij op zoek naar Dean B. Zelinksy die in de tussenliggende jaren zich heeft toegegd op het bouwen van peperdure custom made meubelen voor de allerrijksten. deze heeft er oren naar om weer in de gitaarbusiness aan de slag te gaan en besluit weer terug te keren naar zijn oude nest, en zo start DEAN in 2001 met het introduceren van de nieuwe USA Time Capsule series, exacte replica's van de DEANs zoals ze in de vroege jaren 80 gebouwd werden. Ondertussen weet iedereen wat ervan gekomen is, DEAN boomt weer, de ene na de andere prominente naam sluit het merk weer in de armen, Dimebag, Michael Schenker, Zakk Wylde en Jerry Cantrell.....en dit is nog maar het begin!


    www.deanguitars.com


    De beste materialen, de mooiste tops, ongeevenaarde bespeelbaarheid en de pure rock 'n roll uitstraling, niet voor watjes!

    Recente converts als Dimebag, Zakk Wylde, Jerry Cantrell en Eric Petersson kun je niet veel maar aan toevoegen natuurlijk!
    strakke bassist gevonden!
    http://www.deanguitars.com
    http://www.enforcer-metal.com
    http://www.myspace.com/thrashcorefanatics


    SPAM: 2005 USA Dean Razorback V NAMM prototype back/yellow bevels EMG/Floyd Rose etc. € 1950 spotptrijs!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top