Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19

Discussie: DI-boxes

Standaard DI-boxes

Gister heb ik een basgitaar opgenomen in de studio. Ik gebruikte alleen een DI, we hadden op het moment geen versterker tot onze beschikking. Ik gebruikte een TL Audio C1 als DI. Toen hij eenmaal begon te spelen miste ik zoveel laag en definitie. Ik kwam tot de schikbarende ontdekking dat een eenvoudige Behringer DI van €40 veel beter klinkt dan C1 van bijna €2000 euro.

Wat zijn jullie gedachten hierover?
    Jullie favoriete DI's? Behringer, BSS, Radial of Avalon?

Standaard

Ik heb nauwelijks vergelijkingsmateriaal, maar de Behrelul werkt voor mij best.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

Standaard

ik moet je bekennen dat ik relatief weinig verschil bespeur tussen de DI van de M-audio kaart en de DAV BG-1.. De laatste compress ik minder, dat merk ik wel...

Standaard

Ik heb sinds gisteren een DI van BSS. Naar mijn idee heeft ie wel een stuk minder ruis en bijgeluid dan de Berhinger. Maar echt 1 op 1 vergeleken heb ik het niet, met een andere interface getest een jaar terug. Lastig vergelijken.

Super Moderator

Standaard

een DI doet niet zoveel met het geluid, weet je zeker dat hij niet gewoon stuk was? Of een slechte kabel connectie?
    Vriendelijke groet,

Standaard

Een DI doet wel zeker wat met het geluid! Ik was laatst op een site met een DI shootout, je hoorde echt een wereld van verschil. Als ik me het goed herinner kwam de A-design REDDI als een van de beste uit de test.

edit: toch gevonden: http://www.basstasters.com/preamps/A-Designs_REDDI.html
    Laatst gewijzigd door skanky; 29 juni 2007 om 20:06

Standaard

laatst had ik een sessietje waarbij mijn goede DI-ingangen (amek, gml) bezet waren, toen gaf ik de bassist zo'n stageline DI.

Hij had er nogal wat kritiek op, dag erna direct een BSS gekocht: wereld van verschil. De stageline heeft bijna geen sublaag en een heel aanwezig 100-150 hz gebied. BSS is lekker egaal.
    Nu heb ik ook een LittleLabs RedEye, die klinkt weer wat anders dan de BSS: iets meer r'n'r/vibe. (LL=passief, BSS=actief).

Standaard

Een DI hoort natuurlijk niets met je geluid te doen; wat er in gaat moet er ook weer uitkomen. Als je laag verliest moet je vooral dat ding niet meer gebruiken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

Senior Member

Standaard

Ik ken zowel de BSS als de Behringer, en wat ik hier nog mis is de Hijg&Knetter Redbox. Die laatste heeft voor basgitaar echt wel mijn voorkeur, ik gebruik 'm altijd voor opnamen. Voor de keyboards gebruik ik liever de Behringers. De BSS is wat mij betreft niet neutraal genoeg.

Senior Member

Standaard

Ik gebruik de H&K RedBoxPro live voor de basgitaar.

Alleen dan zet ik 'em tussen d ebuizenamp en het cabinet. Altijd goed geluid.
    __________________________________________________ __________________________

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten