Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 35
    Meester

Standaard Koopadvies gitaren van 500-1000

Plaats hier jouw favoriete gitaar tussen de 500 en 1000 Euro. Alle tips foto's en links zijn welkom.

Meester

Standaard

Dan bijt ik zelf het spits af:

Almansa 447 Flamenco, mijn favo gitaartje op dit moment.

Rond de 900 a 1000 euro (nieuw)
    Voorblad: Duits Sparren
    Achter- en zijkant: Cyprese
    Fretboard: Ebbenhout
    Hals : ceder

Member

Standaard

Voel je meer voor stalen snaren, dan is de Taylor 110 E een prima keuze! ( rond de €800)
    Laatst gewijzigd door RAW; 21 augustus 2007 om 10:27

Senior Member

Standaard

De Alvarez MD95!
    Een gitaar die zo mooi afgewerkt is zie je maar zelden! Hij is gemaakt van Indiaas rozenhout, en omdat hij massief is geeft hij een zeldzaam warm geluid. Voor deze gitaar zou ik het driedubbele neer willen tellen!
    Maar ik heb hem voor 900 meegenomen
    Dit is gewoon een absolute aanrader, en hij is er ook met cutaway.

check dan die inlay!!!

Senior Member

Standaard

Ja Alvarez maakt hele mooie gitaren, ik heb op verschillende Alvarez gitaren gespeeld, ook verschillende exemplaren van precies hetzelfde type...wat me opviel was dat er onderling nogal wat kwaliteitsverschil in de sound zat.....dus zoals altijd: eerst zelf proberen voor je iets koopt...en niet iets bestellen zonder dat je het eerst hebt geprobeerd.

Senior Member

Standaard

Ik heb nu al een tijdje een Takamine EG530SC (elektro-akoestisch) en ben er erg tevreden over. Hij ziet er gewoon erg mooi uit met zijn cutaway, abalone inlays en abalone soundhole contour vind ik. Goed afgewerkt ook.

Hij klinkt redelijk basserig misschien, maar toch zeker helder genoeg. Met de ingebouwde EQ kan het geluid goed geregeld worden. Ook de ingebouwde tuner vind ik erg handig! Misschien te vermelden waard dat het ook een solid top is trouwens.

Ik heb mijne kunnen kopen voor €500 inclusief flightcase (waar een klein deukje in was, maar verder niets mis mee). Was leuke deal.

fotoowtje:

(klik voor grotere versie)
    Laatst gewijzigd door Kasper; 19 juli 2006 om 23:51
    Insert witty comment here

Member

Standaard

Ik ben verliefd!
    Nu wil ik hem nog horen.

Senior Member

Standaard

de tanglewood TW 15 NS, all-solid, met goed element er in, ik was helemaal weg toen ik die in de winkel speelde. wat een gitaar voor dat geld, 595 euro

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barend
    Ja Alvarez maakt hele mooie gitaren, ik heb op verschillende Alvarez gitaren gespeeld, ook verschillende exemplaren van precies hetzelfde type...wat me opviel was dat er onderling nogal wat kwaliteitsverschil in de sound zat.....dus zoals altijd: eerst zelf proberen voor je iets koopt...en niet iets bestellen zonder dat je het eerst hebt geprobeerd.
    Inderdaad. Ik heb hem bij KD gekocht na heel lang spelen en andere gitaren bespeeld te hebben, kwam ik toch telkens weer bij m'n alvarez uit!

Senior Member

Standaard

De Almansa 403 Cutaway.
    Spaanse gitaar met Cutaway De kast is even diep als een gewone Spaanse gitaar. De kast is wel iets kleiner. Het voorblad is van massief Cederhout. De zij- en achterkanten zijn van Mahoniehout. De gitaar is voorzien van een Piëzo-element met Fishmann classic 4 voorversterker. De gitaar speelt lekker en heeft een opvallend warme klank. Versterkt blijft de warme klank aanwezig. Een gitaar waar ik elke dag met veel genoegen op speel. De nieuwwaarde van de gitaar is ongeveer €750,-

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten