Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 13 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 126
    Senior Member

Standaard HNGD Epiphone Les Paul Custom

Eindelijk een serieuze gitaar (voor mij dan)! Weg met die starters crap :P

Vandaag na een tijd sparen een zo goed als nieuwe Epiphone Les Paul Custom opgehaald, geen krasje kunnen ontdekken. Enige wat er aan mankeer is dat de volume pot van de hals pickup weinig tot niks doet, maar dat is misschien een gevalletje net wel of net niet contact maken door warmte en vervoer enzo.. (als ik volume op 0 zet dan hoor ik gewoon geluid, bij mijn brug element als daar het volume van op 0 staat hoor ik netjes helemaal niks)

Wat info:

Your guitar was made at the
    Qingdao Plant (Epiphone), China
    February 2008
    Production Number: 03236

Anyway pics!

Nog het volume niet genoeg open kunnen draaien om lekker te kunnen spelen helaas... Ik moet wel ontzettend wennen aan de brug sinds ik van een strat af kom, vooral met alternate picking lukt het nog niet echt. Gaat hopelijk wel over :P

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, waar heb je deze gekocht?

Wat mij opvalt is dat het logo recht zit en de binding om de kop heel dik is en de trc schroeven lijken ook veel groter dan die bij een Koreaan.
    Laatst gewijzigd door macwilliams; 1 december 2009 om 06:28

Senior Member

Standaard

Thanks, van een persoon die hem enkel had gekocht om dit model een keer uit te proberen :P

Er zijn wel meer subtiele verschillen te ontdekken. Het epiphone logo zit niet recht hoor, die is netjes schuin De truss rod cover is sowieso ook anders, en dit is een chinees zoals je kan zien dus denk dat het daar aan ligt. Dit model staat ook als zodanig op de Epiphone website nu trouwens

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schuey Bekijk bericht
    Eindelijk een serieuze gitaar (voor mij dan)! Weg met die starters crap :P
    Wel een mooie gitaar hoor, maar gezien de stand van de potmeters en het schroefgaatje van de slagplaat en de logo op de kop, heb ik het sterke vermoeden dat dit een nepper is.

Senior Member

Standaard

Dat is niet te hopen want dan gaat ie absoluut zonder pardon weg...

Ik heb van tevoren goed gekeken en zelfs de Epiphone website erbij gehad en volgens mij heb ik niet met een nepperd te maken.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Die potmeters kan ik op deze foto's niet beoordelen, de rest ziet er idd uit dat het duidelijk een Chinees is. Dat hoeft verder niks uit te maken. Ik ga ook zeker nu niet beweren dat dit een nepper is.

Neem eens een foto van de pots, de zijkant van de headstock, de headstock recht van voren.

Senior Member

Standaard

Zit me al bij voorbaat kwaad te maken dus laten we hopen dat het niet zo is!
    En als het er al 1 is, had de vorige eigenaar daar geen flauw idee van... Die wilde alleen maar met zijn zoontje af en toe pingelen en toen ik notabene over nep epiphones begin was hij verbaast dat die ook al gekopieert werden..

Senior Member

Standaard

Ik vind de body een beetje vreemd ogen, en die pots..

Senior Member

Standaard

Wat is er mis met de pots? Die horen toch parralel aan elkaar te lopen?

Verdorie alleen de gedachte al dat dit toch een kopie zou kunnen zijn wordt ik al chagrijnig van... En dan te bedenken dat ik er in totaal 5 uur voor onderweg geweest ben gister... Als het geen kopie is breng ik hem gelijk naar een gitaar boer om hem te laten verwennen als goedmakertje though :P

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schuey Bekijk bericht
    Bij Gibson is het een kenmerk van een nepper als de kop binding halverwege de eerste fret uitkomt. Ik weet alleen niet hoe dat bij Epiphone zit...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten