Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 789
Weergegeven resultaten: 81 t/m 84 van 84

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Dan denk ik dat je nog een tubescreamer nodig hebt en er dan bent. Vergeet niet dat het geluid nog heel erg verandert alstie hard staat.
    ...Maar ook daar heb ik controle over, alleen niet over de akoestiek van de ruimte waarin de amp staat. Ons oefenhok is eigenlijk best wel een galmbak, daarom is het moeilijk om een strak, gedefinieerd geluid te krijgen.
    Ik heb hem vanmiddag getest op flink volume en dat beviel goed. Normaal gesproken speel ik met van die Alpine oordoppen om wat schadelijke frequenties te filteren en dan heb ik ook minder last van die slechte akoestiek van de ruimte.
    Een tubescreamer heb ik denk ik niet nodig, ik denk dat een Tonezone mijn lead geluid strak genoeg kan krijgen.

Senior Member

Standaard

Wat is een tonezone? Een tubescreamerish pedaaltje?
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Standaard

Da's een pickup van Dimarzio met dikke mids en een strak laag.

Standaard

Nog weer een kleine update. Net heerlijk gerepeteerd met de band, het voelt heerlijk om met zo'n dik geluid te spelen. Met die MXR 10-bands EQ in de loop kon ik precies bepalen waar ik het geluid in de mix wil de hebben. Het enige punt van kritiek is dat het verschil tussen hals- en brugpup te groot is. De brugpup (SD '59) blijft aan de dunne kant en als ik tijdens een solo van hals naar brug schakel, dan valt de lead een beetje weg in de mix. Ik ga dus in ieder geval op zoek naar een luider en dikker brugelement. Ik zit hierbij te denken aan de Dimarzio Tonezone, maar andere suggesties blijven welkom!

Maar goed, begrijp het niet verkeerd, het geluid is en blijft DIK met die EQ in de fx-loop. Een aanrader voor iedereen en het is dè oplossing voor het probleem!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten