Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 37 van 37
    Senior Member

Standaard

MacAlpine.. good one.. ik zag pas dat het een afro was toen ie zijn haar millimeterde, in de eighties hadden al die LA glam jongens zo'n kapsel maar hij hoefde dat dus niet elke dag te föhnen..

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Phill Lynott en de gitarist van Mother's Finest (weet z'n naam niet), zijn nog een paar zwarte rockers.
    Er zijn er nog wel meer, maar niet zo bekend allemaal.
    Rock 'n' Roll is toch min of meer door Bill Haley, Elvis en Jerry Lee Lewis uitgevonden?
    Allemaal blanken.
    De zwarten maakten toen Soul en Blues.
    Daar zijn de muziekhistorici het niet mee eens. De eerste rock n roll plaat was volgens de Leo Blokhuizen van deze wereld Rocket 88, van Ike Turner (onder naam van zijn saxofonist uitgebracht). Verder is Chuck Berry natuurlijk erg belangrijk geweest, en Little Richard, Fats Domino en ga zo maar even door. Eigenlijk waren alle elementen van rock'n'roll al aanwezig in de zwarte rhytm'n'blues. Of zoals Elvis zelf zei: "A lot of people seem to think I started this business, but rock 'n' roll was here a long time before I came along. Nobody can sing that kind of music like colored people. Let's face it: I can't sing like Fats Domino can."

En over zwarte rockgitaristen: Eddie Martinez, Eddie Hazel (de eerste 3 Funkadelic-platen zijn echt veel meer rock dan funk) enne Slash, al was zijn vader joods geloof ik?
    Laatst gewijzigd door EuroCinema; 16 maart 2010 om 11:41

Senior Member

Standaard

Ja, Fats D, Chuck B., Ike T en Little R. zijn ook belangrijk geweest natuurlijk, maar echte R&R was het naar mijn idee nog niet, meer R&B lijkt me.
    Die 2 stromingen liggen natuurlijk wel heel dicht tegen elkaar aan.

Senior Member

Standaard

Domino en Ike zou ik zelf ook nog r'n'b noemen, maar "echtere" rock n roll dan Johnny B. Goode of Tutti Frutti kan ik niet bedenken. Elvis etc. brachten wel ook wat coole country-invloeden mee, wat tot rockabilly leidde.

Senior Member

Standaard

welnee, alleen het geluk op te groeien met een Haagse rocker als pa, dus omgeven door al die ouwe muziek plus de verhalen.

Senior Member

Standaard

Trouwens, Elvis had in '54 "That's All Right, Mama" al opgenomen, maar of je dat al als R&R kunt bestempelen...

Edit: Bovendien is het een cover van Arthur Cudrup uit '46.
    Laatst gewijzigd door Henri H; 16 maart 2010 om 13:25

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten