Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: auditie

  1. #1

    Standaard auditie

    Hi guys,

    Maandag aanstaande heb ik een auditie bij een band. De volledige bezetting zal aanwezig zijn. Het is een auditie voor leadzangeres. Iemand nog nuttige tips ter voorbereiding en auditie?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Geen idee. Is het je eerste keer dat je met een band zingt? Zoja, grote kans dat na 15 minuten je stem weg is als je je niet heel erg inhoudt. Je zult namelijk jezelf hoogstwaarschijnlijk erg slecht horen en dus gaan overzingen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azrael
    Geen idee. Is het je eerste keer dat je met een band zingt? Zoja, grote kans dat na 15 minuten je stem weg is als je je niet heel erg inhoudt. Je zult namelijk jezelf hoogstwaarschijnlijk erg slecht horen en dus gaan overzingen.
    Ik zing sinds februari dit jaar in een band. Heb inmiddels ook enkele zanglessen gehad, dus ik heb wel ervaring met het zingen in een band.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Wat doe je hier dan? Hup! Oefenen en op de auditie gewoon je best doen. Klaar.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azrael
    Wat doe je hier dan? Hup! Oefenen en op de auditie gewoon je best doen. Klaar.
    hahaha, ja je hebt eigenlijk ook helemaal gelijk. Zullen de zenuwen wel zijn ....

  6. #6

    Standaard

    gaat het niet lekker bij je huidige band?
    Of ga je er nog iets naast doen?

    En verder,
    Probeer het te zien als een wederzijdse kennismaking in plaats van een test.
    Wees zelf ook kritisch en stel vragen.

    Dat helpt. Denk ik.

    Succes in ieder geval.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mbakker75
    gaat het niet lekker bij je huidige band?
    Of ga je er nog iets naast doen?

    En verder,
    Probeer het te zien als een wederzijdse kennismaking in plaats van een test.
    Wees zelf ook kritisch en stel vragen.

    Dat helpt. Denk ik.

    Succes in ieder geval.
    Helaas is onze bassist een andere weg ingegaan. Op dit moment zoeken we nog naar een nieuwe. Op dit moment ligt de band eventjes stil.

    Vorige week heb ik voor de lol een demo gestuurd naar de band waar ik op auditie ga. Heb deze demo puur om feedback te ontvangen opgestuurd. Het is namelijk een band met een bezetting die sinds 2000 bestaat.

    Met die feedback wilde ik dan aan de slag gaan. Nu hebben ze me van de week een mail gestuurd met de volgende inhoud:

    Quote:

    Demo klinkt goed.
    We willen je dan ook vragen een keer langs te komen.
    Zou je maandag 5 november langs kunnen komen om ongeveer 20:00 uur.

    We repeteren op het volgende adres:
    ******

    Zou je de volgende nummers kunnen oeffenen zodat we die kunnen spelen:

    Nobody's wife - Anouk
    High road easy - Sass Jordan
    Weak - Skunk Anansie

    Dus, het is meer een toevalligheid. Nu wil ik me wel focussen op 1 band. Stel nu dat het klikt met de nieuwe, dan neig ik toch meer naar de nieuwe band, aangezien zij een stabiele bezetting hebben, en omdat de muziek me meer aanspreekt.

    Moet zeggen dat ik me wel een beetje schuldig voel jegens mijn bandleden, omdat ik het toch een beetje achter de rug om doe...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Misschien ten overvloede dat ik dit zeg, maar ik denk dat als je de nummers goed beheerst, je al een hele eind bent. Teksten ook uit je hoofd kennen, hardop oefenen zonder de tekst erbij dus. Zo weet je ook waar je eigen zwaktes en krachten binnen het nummer liggen en waar je dingen misschien beter op een andere manier kan zingen.

    Nog van het papier moeten zingen en niet helemaal weten hoe het nummer gaat lijkt heel nonchalant, maar is achteraf misschien toch niet helemaal de indruk die je achter wil laten. Niks is namelijk vervelender dat een nummer voortdurend moet worden afgebroken en opnieuw moet worden gestart omdat een bandlid zijn shit niet kent. Dat is zeker bij covers natuurlijk erg onnodig.

    Edit:
    Wat je eventueel nog zou kunnen vragen is of de nummers ook op dezelfde toonhoogte worden gespeeld als in de originele versies, zodat je zeker weet dat je je goed voorbereidt).
    Laatst gewijzigd door Bram+; 31 oktober 2007 om 14:18

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top