Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 72

Discussie: Conservatorium

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2003
    Locatie
    belgie
    Berichten
    1.369

    Standaard

    kan je noten lezen?
    hoe goed zijn je oren?
    tmaakt niet uit wat je speelt maar HOE je t speelt
    http://www.facebook.com/pages/fractu...9162201?ref=mf

  2. #22

    Standaard

    Ik denk van wel, ik zoek al jaren solos en riffs uit op mn gehoor ipv tabs en dat gaat naar mijn weten best goed noten lezen kan ik redelijk.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2002
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    858

    Standaard

    bij gehoor moet je meer denken aan bv: kan je op piano gespeelde 3, 4 klanken makkelijk herkennen (maj, min, overmatig, dom, verm etc..), toonladders herkennen (kerktoonladder reeks) eevoudige melodische dictee's uitschrijven..

    betreft lezen bv de melodie van een (eenvoudige)jazzstandard a prima vista kunnen spelen

    Ik zou als ik jouw was een lijst met toelatingseisen opvragen van de verschillende conservatoria en van de verschillende richtingen.

  4. #24

    Standaard

    Wat ik mis in je verhaal is wat je wilt met een conservatoriumopleiding. Conservatorium leidt op voor gitaardocent. Als je dat wilt worden moet je die opleiding gaan doen. je leert dan een hele hoop dingen die misschien niet echt je interesse hebben, maar die je wel breed inzetbaar maken (ook als muzikant). Als je alleen je eigen dingetjes wilt spelen, moet je geen conservatorium doen, maar gewoon je eigen dingetjes. Als je goed genoeg bent en het juiste netwerk hebt, heb je geen conservatorium nodig. Het voordeel van conservatorium is wel een brede opleiding in lezen, techniek, solfège, arrangeren, harmonie, theorie en geschiedenis. Vaak word je er een gedisciplineerder muzikant van. De meeste topgitaristen ( en niet alleen gitaristen) zijn autodidact.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    VOOR IEDEREEN DIE HET NIET WEET:

    Zaterdag A.S. is de opendag van het conservatorium in Alkmaar (Waar ik zelf student ben). De open dag duurt van 10 tot 15 uur, en er zijn workshops, bandpresentaties (waarin ik ook speel ) en de studenten (ik ook) lopen er rond en laten je alles zien wat je maar wilt, en vertellen over hun eigen ervaringen en beantwoorden vragen!

    AANRADER, kom ff kijken

  6. #26

    Standaard

    Ik vind het zo stom dat er een opleiding als 'Conservatorium' bestaat, terwijl er bij voorbaat al nauwelijks werk in te vinden is en het ook nog eens maar voor een paar mensen is weggelegd...vrij kansloos zou je zeggen. Al ben ik van mening dat niet voor niets is geweest, toch is het zonde om al de tijd op zo'n muziekopleiding te doorstaan en er vervolgens geen snars mee kunnen doen. Iedereen droomt er natuurlijk van om beroemd te zijn met hun instrument, maar tegenwoordig is het vrij kansloos om daar je brood mee te verdienen. Kun je nog beter achter de kassa van een supermarkt werken en je instrument als hobbymatig beoefenen.
    Een stuk nostalgie/praktische vrijheid i.p.v zakelijkheid/school/theorie zouden heel veel meer goede bands opleveren die wel hun brood daarmee zouden kunnen verdienen.
    Voorbeeld: vroeger werden er voetballers gewoon van de straat 'geplukt', omdat er regelmatig goede en talentvolle straatjongetjes werden ontdekt -> hoppakee, meteen prof en je geld verdienen op de voetbalvelden.

    Als ik het woord 'Conservatorium' hoor, denk ik aan 'streng', 'zakelijk', 'jazz', '1% kans om aangenomen te worden' en geen vrijheid, nostalgie en de mooie tijden waar je met vrienden vaak op de zolder kunt oefenen met een band, waar iets moois uit groeit en daarmee bekend worden. Het is tegenwoordig te veeleisend en bitter allemaal.

  7. #27

    Standaard

    Sorry, je praat naar je verstand hebt... Ik ken heel veel mensen met een cons opleiding, en de meesten hebben gewoon werk gevonden. Meestal als leraar, maar ook in orkesten, bands en andere met muziek verwante dingen. Die 1 % slaat echt nergens op.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Sorry, je praat naar je verstand hebt... Ik ken heel veel mensen met een cons opleiding, en de meesten hebben gewoon werk gevonden. Meestal als leraar, maar ook in orkesten, bands en andere met muziek verwante dingen. Die 1 % slaat echt nergens op.
    Ik vind het gewoon raar dat de meesten er niets mee kunnen en in het uiterste geval inderdaad 'leraar' worden of in een orkestje spelen....

    Muziek hebben we toch nooit genoeg? Nuchter gedacht moet daar altijd werk in zijn en dan heb ik het niet alleen over een viool-orkest of andere beroepen die alleen voor kakkers of elite bestemd zijn, maar ook gewoon popbands, rockbands etc. Of wordt dat als lager niveau geacht? Denk aan Blof, IOS etc...

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yamhammer_71
    Ik vind het gewoon raar dat de meesten er niets mee kunnen en in het uiterste geval inderdaad 'leraar' worden of in een orkestje spelen....

    Muziek hebben we toch nooit genoeg? Nuchter gedacht moet daar altijd werk in zijn en dan heb ik het niet alleen over een viool-orkest of andere beroepen die alleen voor kakkers of elite bestemd zijn, maar ook gewoon popbands, rockbands etc. Of wordt dat als lager niveau geacht? Denk aan Blof, IOS etc...
    En jij denkt dat mensen met cons niet in een rock- of popband terecht kunnen komen? Paul Kemper (ex-sologitarist van Normaal) heeft ook cons gedaan.

    Lees je eerst eens in, je lult echt zó dom nu.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
    En jij denkt dat mensen met cons niet in een rock- of popband terecht kunnen komen? Paul Kemper (ex-sologitarist van Normaal) heeft ook cons gedaan
    Ik weet het; een aantal hebben er idd conservatorium gedaan.

    Maar wie bepaald eigenlijk hoe hoog de eisen zijn? Ik heb het idee dat er veel meer mensen hun geld verdienen als leraar of in een orkest e.d in plaats van in een rock of pop band te spelen. Het lijkt gewoon of dat heel erg wordt onderschat en dat je echt 'geluk' moet hebben om met een band bekend te worden. Waarom 'geluk'? Waarom de grond kussen omdat je in 'Normaal' speelt of bij 'Blof'.....dit onderdeel (pop/rock/band/) zou veel normaler en toegankelijker moeten worden voor muzikanten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top