Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2001
    Locatie
    Kop van Noord-Holland
    Berichten
    624

    Standaard

    weet iemand een fabrikant die 6-snarige fretloze basgitaren maakt? en zo ja, wat is daar de website van?

    alvast bedankt...

  2. #2

    Standaard

    Ibanez staat ongeveer aan de top wat basgitaren betreft. en ze hebben een 5-snarige fretloze bas in hun bladen staan. maar ik weet niet zeker of ze ook een 6-snarige fretloze hebben. maar het lijkt me dat - als er al zoiets bestaat - dat ibanez dat wel zal hebben
    website weet ik niet maar dat zal niet al te moeilijk zijn om dat op te zoeken.

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    3 september 2001
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    97

    Standaard

    In Nederland ken ik het merk Heins. Maakt in elk geval 6-snarige bassen en ik neem aan ook wel fretloos. Ik weet niet of ze een website hebben. Als je echt geïnteresseerd bent moet je maar eens bellen: "Heins gitaaratelier, Sneek" tel:0515-423848

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2001
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    2.524

    Standaard

    op http://www.ibanez.com staan wel 2 5 snarige fretloze bassen. kijk maar 'ns bij de gwb serie. Van 6 snarig en fretloos weet ik niet bij welk merk je moet zijn, maar op internet is genoeg te vinden, dus kijk gewoon ff bij wat merken op de websites.
    ZOEKT EN GIJ ZULT VINDEN!

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    3 september 2001
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    97

    Standaard

    Bai de wee: das een gitaarbouwer (dus meestal DUUR!!!) en dus geen grootschalige fabrikant. Voor de goedkopere bassen zou je i.d.d. een Ibanees kunnen proberen, voorzover je fretloze 6-snarigen goedkoop kan noemen. :sad: succes

  6. #6

    Standaard

    Misschien ook een tip: Koop een gefrette 6 snaar (ongeveer 900 euro of zo). Vervolgens laat je er bij een bouwer voor een euro of 200 de frets eruit rammen. Vraag wel of de bas een beetje geschikt is om fretloos te laten maken! Da's een stuk goedkoper dan fretloze 6 snaren kant en klaar te kopen. Omdat dit een lastig bespeelbaar instrument is worden deze namelijk alleen voor profs met veel geld gemaakt. En die stellen ook weer hoge eisen aan de rest van de bas.

  7. #7

    Standaard

    misschien vergezocht maar in het boekje van sailing the seas of cheese van Primus staat een merk van basses waar Les Claypool op speelt, en hij gebruikt zes-snarige fretlose bassen

  8. #8

    Standaard

    Het merk Dean heeft zessnarige fretlose bassen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2002
    Locatie
    Roermond
    Berichten
    290

    Standaard

    Op 2002-01-25 12:33, schreef anoniem:
    misschien vergezocht maar in het boekje van sailing the seas of cheese van Primus staat een merk van basses waar Les Claypool op speelt, en hij gebruikt zes-snarige fretlose bassen
    HAHA, weet je wat Carl Thompson bassen ongeveer kosten??,
    Varierend van €6000,- tot €15000,-!!!!

  10. #10

    Standaard

    Gewoon een paar krantenwijkjes nemen en je moeder aardig aankijken en dan komt alles goed.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top