Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 27 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 270
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Boxtel, Brabant
    Berichten
    1.773

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rwin
    En geen poweramp... niet onbelangrijk...
    Haha, details Een ENGL 840/50. Ik vermeldde em niet omdat het geen Mesa is De combi klinkt trouwens echt perfect.

    Hij heeft inderdaad 2 kanalen, orange (clean) en Red, (lead). Elk kanaal heeft 3 voicings, voor orange is dat, clean, fat, brit, en voor Red Raw, vintage en modern.
    Ook zit er een schakelbare solo functie op. Echt onzettend fijn om mee te werken.
    Zondag heb ik er live mee gespeeld, dan kan ik zinnige dingen zeggen over hoe die op hoog volume klinkt
    Voor mij, komt altijd een ander.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
    Het laag kan ik ook wel waarderen, alleen de palmmute moet wel een beetje strak zijn. De Diezel is the ultimate Recto.

    Die flightcase heeft ie nog.

    "'Er werd 100 euro geboden, dan gebruik ik 'em nog liever als onderzetter", alsdus Rob.
    Haha, daar kan ik hem groot gelijk in geven.
    Moet ik hem misschien eens mailen, ding lijkt me wel interessant.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2001
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    1.230

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaïn
    Haha, details Een ENGL 840/50. Ik vermeldde em niet omdat het geen Mesa is De combi klinkt trouwens echt perfect.

    Hij heeft inderdaad 2 kanalen, orange (clean) en Red, (lead). Elk kanaal heeft 3 voicings, voor orange is dat, clean, fat, brit, en voor Red Raw, vintage en modern.
    Ook zit er een schakelbare solo functie op. Echt onzettend fijn om mee te werken.
    Zondag heb ik er live mee gespeeld, dan kan ik zinnige dingen zeggen over hoe die op hoog volume klinkt
    Check zeker de vintage setting op hoog volume, op laag volume kun je er inderdaad nog weinig over zeggen. Red-Modern is leuk op je slaapkamer, maar in een livesituatie blijft daar alleen maar HOOOMP en SSTTJJJJIIIISSHHH van over (overdreven gezegd).
    __________________________________________________ __________________________

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Boxtel, Brabant
    Berichten
    1.773

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
    Check zeker de vintage setting op hoog volume, op laag volume kun je er inderdaad nog weinig over zeggen. Red-Modern is leuk op je slaapkamer, maar in een livesituatie blijft daar alleen maar HOOOMP en SSTTJJJJIIIISSHHH van over (overdreven gezegd).
    Thanks! Ga et zo ens proberen.
    Voor mij, komt altijd een ander.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 november 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    389

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeanPaul du Vinnie
    voor zij die een tremo-/rectoverb hebben: hoe houdt die clean het uit op hoge volumes? blijft die mooi clean of breekt die op? ik vraag me meerbepaald af of die vijftig watt van de rectoverb genoeg headroom voorziet voor de cleans.
    Waarom zou je clean willen spelen als het helemaal niet hoeft? :-) Ik persoonlijk heb het nog nooit gebruikt, zou het dus echt niet weten...

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
    Het laag kan ik ook wel waarderen, alleen de palmmute moet wel een beetje strak zijn. De Diezel is the ultimate Recto.
    En dan heb je het over de VH4 of de Herbert? Ik ben op zoek naar een recto sound met een dikke laag, maar ik vraag me af of de voicing van de de diezels vergelijkbaar is met die van Mesa.

    Als ik opnamen van Tool / Muse hoor valt het niet tegen, maar is de sound toch wel aardig anders dan een recto m.i. (Goed, Muse gebruikt natuurlijk niet alle laag die aanwezig is, maar toch)
    Laatst gewijzigd door Raffel; 29 oktober 2007 om 10:41
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2004
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    1.398

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door andoni
    Enkele maanden een Mesa Dual Recto gekocht:



    Doet wat je verwacht: een dikke scheur voortbrengen .

    Ik had het gevoel dat alles wat ik testte te scherp en schel klonk. Uiteindelijk een Recto in Vintage mode bespeeld en dat is wat ik zocht. Dat high gain geluid met dikke mids en een vet laag. Nu begin ik zelfs het een beetje té te vinden met een Les Paul voor pure metal.


    Recto's op Vintage rocken!
    www.gearspot.be
    [TK] EMG SSS-set 110€
    [TK] Subdecay Noise Box 120€ & Malekko Echo 150€
    [TK] Regal 225€ & Stella 250€ parlors

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    Bij deze even mijn review van de Quad dan:

    Specs:

    4 Kanalen.

    Kanaal 1 en 2 zijn een kopie van de Mark II B top
    Kanaal 3 en 4 zijn een kopie van de Mark III top.

    Beide delen van de preamp delen ook bepaalde controls. Het volume, de EQ en de push/pull pots voor brightness en diepte die ook de knoppen voor de EQ zijn. Optioneel gedeelde controls zijn die voor de grafische EQ. Die zijn per kanaal aan of uit te zetten, of met een midi switcher te schakelen.

    Alle kanalen zijn tegelijkertijd aan- en uit te zetten. Waarbij dus ook voor EQ aan of uit kan worden gekozen. Je hebt dus een enorme versatiliteit in je geluid vanwege de vele schakelmogelijkheden, maar ook omdat er dus 4 kanalen beschikbaar zijn. Zonder echt een buitengewoon compromis te hoeven sluiten, kun je een ECHTE clean, lekker crunch, soft lead en hi-gain lead in dialen.

    De Quad heeft een ingebouwde reverb die het helemaal niet slecht doet.

    De Quad vereist geen drs. titel, maar ervaring met de controls is wel een must. Het systeem is complex, alle controls hebben invloed op elkaar en de grafische EQ is buitengewoon gevoelig in zijn uitersten. Het richting de grens instellen van de laagste en hoogste band van deze EQ kan een enorme hoeveelheid extra laag of knisperend hoog aanbrengen. Bij het flink oppompen van het volume merk je echter dat de hoogste band zo scherp wordt, dat je deze terugbrengt naar beneden voor enige nuance. Een standaard california-smile in de EQ zorgt dan ook de de amp flink door de mix heenkomt.

    De Quad heeft sowieso erg veel 'mids' waardoor je ook altijd wel het idee hebt dat je aanwezig bent. Het flink opendraaien van de presence op de eindtrap zal daarom ook niet nodig zijn.

    De Quad klinkt overigens vrij goed met ENGL eindtrappen waarop een depth punch is in te stellen. Wat meer diepte dan je uit de Mesa eindtrappen krijgt levert een vrij moderne sound op. Voor het oude Metallica geluid, kun je beter terecht bij de Mesa eindtrappen.

    Kanaal 1 is buitengewoon dynamisch en ook zeer breed in te stellen. Wil je echter een goede lead uit kanaal 2 halen, dan zul je toch hoogstwaarschijnlijk op 1 van deze kanalen een compromis moeten sluiten. Kanaal 2 heeft standaard minder gain dan kanaal 4 en vooral veel meer mids. Kanaal 2 klinkt dan ook heel vet voor mooie leads en solo's.

    Wil je kanaal 2 iets van die van kanaal 4 laten afwijken, (een dikke hi-gain lead maar met iets meer midden) dan zul je niet echt meer een clean kanaal overhouden. En dat is eigenlijk de enige 'gripe' voor mij aan deze voorversterker.

    Kanaal 4 is eigelijk het gain-kanaal voor ritme. De beschikbare gain is voldoende voor rock en metal, voor de lompere metal zou het wat tekort komen. Maar je moet ook niet vergeten dat het een 80's preamp is. (wat overigens niet wel zeggen dat deze amp niet ontzettend goed meekan in een moderne tijd) De gain neemt overigens ook toe bij het hoger instellen van o.a. de treble-control. Dus ben voorbereid op eindeloos tweaken. Maar als je je sound gevonden hebt, ga je dik tevreden zijn. Ik denk dat iedereen wel een geluid uit kanaal 4 van de quad kan halen waar ze tevreden over zijn. (zoniet alle kanalen) Kanaal 3 sluit zich naadloos aan bij Kanaal 4 in mate van sound, zeker als je gebruik maakt van de grafische EQ.

    Tot slot nog even wat inzicht over de controls zelf. Draai je de treble terug, dan draai je de lead master/gain omhoog. Bij hoge treble heb je een scherpe sound en meer gain. Bij een lagere treble krijg je dat typische romige mesa geluid, maar wel met minder gain. De middle functioneert als overbrugging tussen de treble en bass controls. Oftewel, het is geen kwestie van midden omhoog draaien om beter door de mix te komen. Meer midden nodig, dan moet je de midden op de grafische EQ hoger instellen. De middle control zorgt meer voor het nuance verschil tussen treble en bass. Bass is zoals bij vrijwel alle Mesa amps een control die je niet te hoog moet instellen. (maximaal 3) Daarboven wordt het zompig. Voor een scherpe attack stel je deze minimaal in. Wil je dus meer 'laag' dan stel je ook niet de bass hoger in, maar doe je dit op de grafische EQ.

    Wil je meer scherpte, (een uitzondering) dan stel je dit in aan de hand van de treble control EN de grafische EQ.

    Al met al een complex in te stellen apparaat. Wat je er voor terugkrijgt is een uitstekende balans tussen het oude vertrouwde mesa-geluid met de meeste mogelijkheden die je ooit op een preamp gaat terugvinden.

    Het is mij daarom ook nog steeds een raadsel waarom deze apparaten 2e hands zo goedkoop over de toonbank gaan, aangezien het in ieder geval voor mij 1 van de top 5 amps van Mesa is.
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Boxtel, Brabant
    Berichten
    1.773

    Standaard

    Zo ik heb mn mesa kunnen uitproberen in een live situatie.
    Moet zeggen dat ik er uitermate tevreden over ben.
    Ik heb wat geschakeld tussen modern en vintage, maar uiteindelijk kwam ik toch op modern uit. Vintage vond ik toch wat te kaal klinken op een bepaalde manier, maar misschien lag dat ook aan de EQ. Later in de oefenruimte misschien nog eens aan pielen. Het is wel heerlijk om eindelijk die buizendruk te voelen tijdens het spelen, omdat ik hiervoor met Line6 apparatuur heb gespeeld en dat voelt, zeker nu, erg nep aan.
    Voor mij, komt altijd een ander.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard



    * Mesa Dual Rectifier pre-500. Voor prijsje kunnen kopen. Prachtig rockgeluid (niet zo zwaar als de driekanaals en minder bass maar geen bzzzzz) en super tone. Clean matchte de lead channel als je 'm goed instelde. Ik heb toch echter voor mijn band (Lost in Rhone is terug opgestart) minstens één head met drie kanalen nodig, hij had evenals de andere geen bevredigende clean en kreeg een zotte prijs voor deze head (boohoo)... Verkocht dus en in de plaats een Bogner Uberschall gekocht.

    * Mesa Dual Rectifier driekanaals. Deze heb ik nog steeds. Waarom? Omdat ik ten eerste het lead kanaal van een Rectifier al één van de mooiste geluiden in gitaarland is. Die ronk, die face-melting klank... Ik ben ervoor gevallen op cd's en live-shows bekijkend en luisterend nog meer. Deze heeft ook drie kanalen, de veelzijdigheid die ik nodig heb. Kan hem mits instelwerk perfect krijgen. Crunch kanaal is ook erg ondergewaardeerd bij velen. Super rock geluid, dikker en warmer dan het lead. Clean is nog steeds niet perfect maar ik kan er al goed mee leven, randje eraan en bij te werken met de eq van mijn PODXT Live. Een blijver dus.

    * Mesa Boogie Oversized cabinet. Slanted versie. Wat een cab. V30's, donker geluid, tonnen bass. Super dikke stevige kast en dito geluid. Dit ademt topkwaliteit uit en dat hoor je gewoon. Hij is mits afstellen van de amp ook droger te krijgen en gematigder. Bass is (en dat vind ik belangrijk) echter altijd optimaal voor wat je wil. De slanted versie heeft ook als voordeel dat 't geluid ook wat naar boven gaat tijdens repetities en shows zonder gitaar-PA enz.
    Een blijver.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top