Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 27 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 270
  1. #11

    Standaard

    Geen amp, wel 4x12 rectifier standard cab met V30's.



    Super-tevreden van. Beukt as hell!

  2. #12

    Standaard

    Geweldig! Die wil ik ook nog hebben!
    Hoe klinkt ie verder? heeft ie ook last van projectie? is tie bassig? vetig of strak? zwaar? mid? tophoog?
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  3. #13

    Standaard

    Ik vind 'm perfect klinken! Had vroeger een 1960A van Marshall en die vond 'k wel lekker klinken, maar was soms te scherp. Heb die dan verkocht en twee Marshall 1936 cabs voor in de plaats gekocht.

    Uiteindelijk heb ik uit elke 1936 1 speaker (G12T-75) uitgehaald en er een V30 ingestoken. In elke 1936 zat dus een G12T-75 en een V30. Lekkere combinatie hoor! Maar toch nog niet wat ik wou.

    Daarna een show gespeeld op dit Mesa Boogie cabinet van een kameraad van mij, en dat was wat ik al die tijd miste... Toch dat strakke van de Marshall, maar ook dat zware, vette randje dat ik probeerde te compenseren door de V30 erin te steken.

    Ik speel nu met een 5150 over dit Mesa boogie cabinet, en dat is gewoon de max! Hangt er natuurlijk vanaf welke sound je zoekt... Ik ben enorme fan van bands als Killswitch Engage, As We Fight, Darkest Hour, As I Lay Diyng, Unearth, en ja, dan is deze set-up natuurlijk fantastisch.

    Mijn broek wappert tijdens onze repetities hoor, geloof mij! (en dan staat ie nog maar op '3') ;-)

  4. #14

    Standaard

    Heel vet, en informatief topic dit! Zal binnenkort een recto-verslag plaatsen.
    Misschien is t ook een goed idee om sound clips te plaatsen?
    KOCH Powertone II: 800,-
    ENGL E212VH Cab: 380,-
    Epiphone Firebird V 1963 LTD Edition EB: 260,-

  5. #15

    Standaard

    Ik ben de trotse eigenaar van een stiletto deuce Top (cabinet is, vanaf morgen, een engl 212 VH (V30's) en nu speaker uit mn Marshall MG50dfx)
    Voor een uitgebreide review en de rede waarom ik deze heb gekozen zie:

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...light=stiletto

    Ik ben er nog steeds helemaal weg van!

    Gitaar is btw een Gibson Les Paul Custom en binnenkort worden delays en reverbs waarschijnlijk verzorgd door een Lex MPX1
    Ik speel Jazz, rock en blues (en zo nu en dan een beetje metal).

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 april 2002
    Locatie
    id buurt van Nijmegen
    Berichten
    513

    Standaard Dual Rectifier 3-kanaals

    Ik speel op een Dual Rectiier, 3-kanaals met een 4x12 STD Rectocab met V30's. Tevens gebruik ik op alle 4 de speakers BeamBlockers.

    Ik ga deze setup niet snel verlaten. Wij spelen vooral het stevige moderne rock werk zoals Staind, Foo Fighters, System of a Down, Incubus, en uiteraard eigen werk wat ook in die stijl te benoemen valt.



    De kanalen gebruik als volgt:
    1. Clean (niet pushed) --> Clean a la Seether.
    2. Crunch (vintage) --> Afhankelijk van mijn slag/humbuckerstand komt hier van Gavin Degraw toto Audioslave tot zijn recht
    3. DIK (modern) --> A la RoadLash, Seether, Foo Fighters.

    De tip is om niet teveel gain te gebruiken, en je volumepotmeter is je vriend bij kanaal 2 en soms ook 3.

    Ik ben er super tevreden over! Sounds ? --> RoadLash in de Flashplayer staan de nummers van RoadLash
    Eigen werk: RoadLash
    Covers: StringKings

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Een Blue angel voor mijn cleane geluidjes naast mijn JCM800, telt die ook?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2006
    Locatie
    Mol (België)
    Berichten
    1.078

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander

    Voor een impressie van de live sound kun je hier eens kijken, ik ben de linker gitarist: http://www.youtube.com/watch?v=JSUZlvAYSfg
    De andere gitarist speelt overigens over een studio pre amp en 50/50 eindtrap.
    Dit is de vetste leadgitaarsound dat ik ook van een metallica coverband heb gehoord. Tevens ook wrsch de vetste algemene leadsound.
    Nu ga ik echt weleens zien achter zo'n mark IV!!!

    Ook complimenten aan Road Lash, chique opnames en goede songs. Stained, Nickelback en Creed zijn wel vrij duidelijke invloeden, niet?
    Laatst gewijzigd door ben vanhoof; 26 oktober 2007 om 22:04

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2002
    Locatie
    Mechelen, België
    Berichten
    576

    Standaard

    Enkele maanden een Mesa Dual Recto gekocht:



    Doet wat je verwacht: een dikke scheur voortbrengen .

    Ik had het gevoel dat alles wat ik testte te scherp en schel klonk. Uiteindelijk een Recto in Vintage mode bespeeld en dat is wat ik zocht. Dat high gain geluid met dikke mids en een vet laag. Nu begin ik zelfs het een beetje té te vinden met een Les Paul voor pure metal. Ik overweeg dan ook een meer lichtgewicht scheurijzer, een superstrat ofzo. Ben voor de moment aan het denken aan een Jackson USA DK1, maar afhankelijk van hoe ik mijn GAS kan bedwingen of andere uitgaven moet doen kan het best met ietsje minder.

    Maar ik heb qua amps al maanden geen GAS meer, en dat is al een hele prestatie van de Recto, moet ik zeggen. Qua ritmegeluid ben ik 100 % gesteld, daar ben ik uit. Dik op alle volumes, en in Vintage mode het soort scheur dat bijna klinkt als een supergoed geproducete rockplaat, maar dan met echte Recto-ballen en kick. Qua lead-geluid heb ik nog wat zoekwerk. Ik ben aan het denken aan een meer soleergerichte-gitaar (superstrat, EMG's), en uiteraard aan effecten, zoals een goede boost, een delay... Als er mensen zijn met meer tips om een lekker vloeiende, sustainende solosound uit een Recto te halen, laat maar horen.

    Momenteel gebruik op kanaal 1 clean, op kanaal 2 Vintage mode voor dikke rockscheur, en op kanaal 3 modern mode voor een meer trashy metalsound, maar ik denk kanaal 2 en 3 beiden in Vintage mode te stellen en 1 ervan als dik ritmegeluid in te stellen en het andere als gierende lead sound. Ik zet heb om op bold setting en tube rectifier. Modern mode is toch net iets te scooped en ranzig in het hoog voor mij, wat af en toe wel eens leuk is om puur te riffen, maar een beetje de typische Recto-dikte van Vintage mode mist imo.
    Spam: Ashdown Fallen Angel straight 4x12 cab, Celestion speakers, 16 Ohm: 200 euro (als nieuw)

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 december 2006
    Locatie
    Gent, België
    Berichten
    568

    Standaard

    voor zij die een tremo-/rectoverb hebben: hoe houdt die clean het uit op hoge volumes? blijft die mooi clean of breekt die op? ik vraag me meerbepaald af of die vijftig watt van de rectoverb genoeg headroom voorziet voor de cleans.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top