Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 27 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 270
  1. #1

    Standaard Post je Mesa/Boogie + leg uit

    Hoi,

    Er zijn natuurlijk al genoeg Boogie topics geweest en plaatjes te over maar nu ik zelf aan het kijken ben voor een boogie erbij zie ik dat ik er toch een aantal nog niet gehad heb en nog niet ken zoals de DC-2 en de express series.
    Mijn vraag is of Boogie owners eens een plaatje vvan hun amp willen plaatsen met een stukje tekst erover, de voor en nadelen en waarmee ze het kunnen vergelijken. Ook even angeven in welke stijl je speelt.
    Iemand die een rectifier niet fantastisch vind klinken omdat ie veel jazz erop speelt geeft natuurlijk een heel ander beeld dan alleen de kreet "het is niks "
    Graag ook een beetje on topic want ook dit is natuurlijk een leuk topic voor de zoekfunctie.
    Ik zal wat voorbereiden en straks ook zelf plaatsen...

    Alvast heel erg bedankt voor alle Boogie info!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    even hier op in springend, ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die ervaring hebben met de recto combo's (tremo- en rectoverb) EN Dual Rectifiers. Ik wil er eigenlijk een no-nonsense (dus geen FX ook) combo of top bij voor dikke ritme partijen. Een Dual lijkt mij iets teveel vermogen hebben, dus zit ik te denken aan een tremo of rectoverb. Nu wil ik natuurlijk wel de dikke wall of sound en laag van een Dual Rectifier. De vraag is dus in hoeverre je dat uit een rectoverb haalt.

    Als ik naar Marco Sfogli luister, lijkt daar in ieder geval geen probleem mee te zijn, maar ik hoor liever nog wat meningen.

    Dus aansluitend bij Nocki, vertel eens wat over die Mesa's! BTW, ik wil ook wel even mijn ervaring met de Quad delen, maar dat is alleen een voorversterker natuurlijk.
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  3. #3

    Smile

    Hier de Mark IV amp



    Op dit moment bezit ik de medium head en heb in het verleden de short combo gehad.

    kanalen:
    clean
    clean/crunch
    overdrive
    Ook zit er een 5 bands equalizer op die het 3e kanaal heel anders kan laten klinken. je haalt uit deze amp alle geluiden van clean naar rock naar metallica achtige sounds...

    Als vergelijk heb ik de van alles gehad maar voor mij overtreft de mark IV alle andere boogies die ik ken behalve de quad.
    Formula preamp (met 20/20 poweramp)
    studio preamp (met 20/20 poweramp)
    Quad preamp (met 20/20 poweramp)
    Triaxis preamp (met 2/90 poweramp)
    Studio 22 combo
    Studio 22+ combo
    Mark IIB
    Roadster head
    Caliber EL84 head
    Subway combo

    De geluiden van clean kunnen heel veel van funky naar country maar ook jazzy enzo. het is een vrij open geluid maar met veel compressie en mids. Het geluid van alles kanalen prikt goed door de mix en blijft op laag volume goed overeind. Kwa oversturing is dit voor mij ook de beste. zelf de recto roadster head kan voor mij niet tippen aan dit geluid.

    Ik speel vaak als gastmuzikant en heb met deze amp dus echt mn eigen geluid gevonden maar moet ook vaak verschillende stijlen spelen en doe eigenlijk alles met deze kanalen samen met de chorussen en delays van een Intellifex.

    Voor erbij zoek ik nu nog een 2e Boogie. Een combo of een head ofzo. misschien wel een 2e Mark IV head!

    Dit is niet de mijne maar hij ziet er wel hetzelfde uit:



    Deze had ik vroeger


    @ Raffel

    vertel meer over de quad! het is een fantastisch apparaat wat hier zeker niet mag ontbreken! Ik zal later ook wat meer vertellen over de andere boogies die ik gehad heb. Pas je bestaande post even aan dan blijft het lekker overzichtelijk!
    Laatst gewijzigd door Nocki; 24 oktober 2007 om 14:21
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  4. #4

    Standaard



    Mijn Mark III simul-class red stripe met EQ

    Heerlijke amp, ik bezat hiervoor een peavey 5150 en daarna eventjes een jcm 800 2203 als "overgangsversterker" maar dit was hem voor mij. Ik ben gewoon fan van de oude metallica sound en die haal je hier makkelijk uit, al dan niet met een booster, ik gebruik soms een maxon od-808 of anders een ibanez STL super tube.

    Clean is voor mij prima, ik ben op dat vlak niet al te kundig en derhalve niet veeleisend, het gaat mij om een hele mooie basissound voor slaggitaar, en die haal ik uit deze amp. Hij klinkt heel erg strak door hem weinig bas te geven in de preamp en dat dan weer te compenseren met de grafische eq. De sound is vrij droog en niet zo gesatureerd als een 5150 maar strak spel wordt met deze versterker beter beloond door een geluid wat je vanaf de master op 3 ook prima kunt voelen zonder dat het modderig klinkt.

    De versterker gaat ongelooflijk hard als je hem instelt als een "normale" versterker, de grafische EQ is voor mijn sound absoluut een must i.v.m. de overdadig aanwezige 750 Hz die ik dus temper middels de "californian smile", dit zijn op dit moment mijn settings:


    Ik gebruik hem op full power (2x 6L6 + 2x EL34) maar tijdens opnamens bijvoorbeeld is het ook wel leuk om hem op half power te zetten, dan loopt hij enkel op EL34's.

    Voor een impressie van de live sound kun je hier eens kijken, ik ben de linker gitarist: http://www.youtube.com/watch?v=JSUZlvAYSfg
    De andere gitarist speelt overigens over een studio pre amp en 50/50 eindtrap.
    Laatst gewijzigd door interessander; 24 oktober 2007 om 14:32
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Klinkt vet, jullie hebben echt de metallicasound gaande. Ik stel hem liever in met een beetje meer saturatie. En dat kan hij geweldig goed. Ik pull gewoon meer knoppen meer treble en een beetje minder gain. Heb ik liever maar voor het metallicageluid is dit geweldig.
    Ik temper ook graag mijn hoge mids wat. Voor niet in band te spelen toch zeker.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Horssen
    Berichten
    956

    Standaard



    Ik heb dus een Mesa Triple rectifier, de nieuwere 3 kanaals uitvoering. Hierboven dus als 2e op de foto. Maar ik gebruik ehm momenteel niet en hij mag er uit.

    Ik speel melodieuze hardcore/punk. Daarmee kom ik gelijk op het punt waarom ie er bij mij uit mag. Te veel kanalen, te veel knopjes en te veel mogelijkheden. Daarnaast vond ik hem niet het meest strak in het laag. Niet dat ik ZO veel laag gebruikte (Daar hebben we n bassist voor). Maar toch. Verder kon ik er mn draai niet in vinden, elke repetitie weer klooien om "mijn" sound te krijgen.

    Over de mesa: Hij kan hard. Heeft veel mogelijkheden, voor de 1 een plus voor mij een min. Ik speelde meestal op het oranje kanaal, gain op MAX 5. en dat gaf mij wel een degelijke sound. Absoluut makkelijk was de schakelbare soloboost. Iets wat ik op mn huidige amp, de Soldano Avenger mis.

    Verder heb ik ehm laatst eens geprobeerd op de Vintage stand (Oranje kanaal) En ik wilde dat ik dit 2jr eerder geweten had. Dit klonk veel lekkerder, en ook wat strakker leek het wel. In het Rode kanaal kon ik er dan weer helemaal niks mee.

    Cleane kanaal, tja punk, ik gebruikte et nooit. In repetities met wat klooien soms wel wat clean, maar ik vond het op het od kanaal met t gitaar volume toch mooier klinken.

    Algehele conclusie: De Mesa had voor mij een te "metal" voicing. Ik ben niet vies van een potje metal, maar in de Mesa sound zat een "Fizz" zoals die in veel moderne metal zit. (en ik ben meer van de power metal en oude trash)

    Inmiddels heb ik al weer n half jaar een Soldano en die klinkt echt te gek, super vette rock sound, geen opties, 1 kanaal.
    Te Koop:
    EMG 81+60, incl 3 pots en batterij clip
    Audiotechnica ATW 1451 wireless
    1000 Miles Ahead RIP

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander


    Mijn Mark III simul-class red stripe met EQ

    Heerlijke amp, ik bezat hiervoor een peavey 5150 en daarna eventjes een jcm 800 2203 als "overgangsversterker" maar dit was hem voor mij. Ik ben gewoon fan van de oude metallica sound en die haal je hier makkelijk uit, al dan niet met een booster, ik gebruik soms een maxon od-808 of anders een ibanez STL super tube.

    Clean is voor mij prima, ik ben op dat vlak niet al te kundig en derhalve niet veeleisend, het gaat mij om een hele mooie basissound voor slaggitaar, en die haal ik uit deze amp. Hij klinkt heel erg strak door hem weinig bas te geven in de preamp en dat dan weer te compenseren met de grafische eq. De sound is vrij droog en niet zo gesatureerd als een 5150 maar strak spel wordt met deze versterker beter beloond door een geluid wat je vanaf de master op 3 ook prima kunt voelen zonder dat het modderig klinkt.

    De versterker gaat ongelooflijk hard als je hem instelt als een "normale" versterker, de grafische EQ is voor mijn sound absoluut een must i.v.m. de overdadig aanwezige 750 Hz die ik dus temper middels de "californian smile", dit zijn op dit moment mijn settings:


    Ik gebruik hem op full power (2x 6L6 + 2x EL34) maar tijdens opnamens bijvoorbeeld is het ook wel leuk om hem op half power te zetten, dan loopt hij enkel op EL34's.

    Voor een impressie van de live sound kun je hier eens kijken, ik ben de linker gitarist: http://www.youtube.com/watch?v=JSUZlvAYSfg
    De andere gitarist speelt overigens over een studio pre amp en 50/50 eindtrap.

    Ik herken me wel een beetje in de settings als ik naar die van jou kijk. Zo zie je maar weer dat veel mensen bij Mesa toch van dezelfde sweetspots houden.

    Maar eh, vanwaar de keuze om de standby en power op ON te zetten? (sorry ik moest er gewoon iets flauws over zeggen. )
    Laatst gewijzigd door Raffel; 24 oktober 2007 om 15:15
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    1.653

    Standaard

    Mijn 999e post draag ik op aan:

    Mesa Boogie Rectoverb Serie II




    Mesa booge Rectoverb, een single rectifier (50W) met reverb uitvoering. Grootste verschillen met de serie 1, is dat de serie 2 een 6L6/El43 bias switch heeft (Alle mesa amps komen met een fixed bias), de reverb knop aan de voorkant en een raw mode heeft op het tweede kanaal. Komt in combo (met black shadow/c90) speaker of als head.
    Ik heb mijn combo uit praktische overwegingen omgebouwd tot een head. Zie de onderste foto: de middelste cab is wat eerst de combo was.

    Zelf gebruik ik de originele combo kast samen met een 2x12 V30, zelfbouw naar mesa spec's en draai de stock mesa 6L6 buizen. Speel voornamelijk metal/metalcore/punk/hardcore, beetje rock, beetje blues en rock a billy en alles er tussen in.

    Kanaal 1: clean en pushed. Clean is redelijk tot goed, ik kan er goed mee uit de voeten. Pushed is mijn op één na meest gebruikte stand. Hier haal ik de geluiden uit met een licht randje of de droge rock. Als ik oudere non-hi gain versterkers probeer te benaderen of wat minder gain zoek met meer dynamiek en weinig moderne compressie, dan op deze stand.

    Kanaal 2: raw, vintage en modern. Alle drie hebben het recto geluid waarbij de gain en presence toeneemt per stand. Raw gebruik ik nooit. Vintage daarentegen gebruik ik het meest en is eigenlijk waar alle sweet tones van deze versterker zit. Modern is enigzins over the top voor mij, maar in band situaties kan deze soms beter door de mix snijden dan vintage. Het heeft een beetje het spinal tap 11 gevoel voor mij.

    De reverb: voor iets wat als reverb in de naam wordt verkocht, is deze ronduit teleurstellend. Verwacht geen eindeloze galm, maar een lichte subtiele reverb wat je geluid een beetje aandikt. Merk wel dat het verschil wanneer die uit staat merkbaar is en in de loop van de tijden heb ik het gevoel dat er meer reverb inzit. Misschien dat de veren moesten worden ingespeeld?

    Mogelijkheden: bias switch, midi switch, pre/power in/uit, parallele Fx loop met blend knop, solo boost, 2x4Ohm (parallel) en 1x8Ohm, footswitch.

    Overige: De amp klinkt beter met de c90 én de v30 dan alleen één van deze speakers. Alleen c90 klinkt het enigzins te schel en leeg en alleen de v30 heb ik een lichte doek over de speaker gevoel. Over het algemeen, minder gain klinkt beter. Ik heb de gain rond 12 uur staan. Het lijkt alsof waar de meeste amps komen met net genoeg gain, een mesa komt met meer dan teveel gain.

    Conclusie: voor mij een ideale amp. De 50W komt makkelijk door de mix door, maar klinkt ook op lagere volumes (met een mastervolume) ook goed. Het aanbod van kanalen en standen is voldoende voor mij (raw had eruit gemogen) om het spectrum van de geluiden die ik zoek te spelen. Ik speel geen nummers waarvan ik kanalen moet wisselen. De reverb is wel wat minder, maar toch eigenlijk voldoende. Die paar keer dat ik superveel galm nodig heb, komen eigenlijk niet voor. De tone, die is geweldig. Ik gebruik ook verder geen effecten of booster. Heb het geprobeerd, maar vond het geen toegevoegde waarde. Er wordt vaak gezegd dat ze niet strak klinken en een fizz hebben. Ik heb er niet veel last van, het is wel gain en bass omlaag. Rustig met de presence en goed spelen. De versterker is onvergeeflijk bij slecht spel.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander
    Voor een impressie van de live sound kun je hier eens kijken, ik ben de linker gitarist: http://www.youtube.com/watch?v=JSUZlvAYSfg
    De andere gitarist speelt overigens over een studio pre amp en 50/50 eindtrap.
    Klinkt strak man, echt metallica geluidje. Gaaf.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 november 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    389

    Thumbs up



    zo eentje heb ik dus: Een Mesa Trem-o-Verb met een Marshall 1960A eronder. Nu al een jaartje of 5 en dat bevalt prima! Ik gebruik het red channel als rythm en orange channel als lead (met channel cloning uiteraard)

    Aangezien we met twee verschillende stemmingen in de band spelen (D en drop C) moet ik af en toe wel een beetje klooien met m`n geluid. Ik heb m`n Jackson SL-1 Soloist in D gestemd en de Seymour Duncans (passief) kunnen een stuk minder (strak) laag hebben dan de EMG-81 uit m`n Jackson DKMG (in dropC).
    Maar al met al vind ik de definitie in het laag prima, het kost soms wat tijd om hem goed te zetten, that`s all...

    speelstijl: metal en hardcore

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top