Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard Nagels, Plectrums of fingerpicks???

    waarmee bespelen jullie de gitaar? Ik doe het met een plectrum want ik heb HELE korte nagels (ik bijt ja) dus kom ik elke keer met mijn vel tegen de snaren aan en krijg ik blaren Ik probeer er vanaf te komen maar ja...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2004
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    552

    Standaard

    Ik ben geloof ik een van de weinigen die met fingerpicks speelt. Ik vind de klank wel mooi, het is veelzijdig (klinkt ongeveer als een plectrum, maar je hebt er drie tegelijk !), geen gedoe met nagels meer, en vooral een veel grotere dynamiek.

  3. #3

    Standaard

    ik heb ook fingerpicks. 1 fingerpick en 1 thumbpick maar want meer heb ik er niet nodig maar ik doe het meestal met plectrum

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 oktober 2007
    Locatie
    Katlijk
    Berichten
    4.088

    Standaard

    Toen ik nog klassiek speelde deed ik dat met vingertoppen en nagels tegelijk. Je beroert eerst de snaar met je vingertop en laat hem vervolgens op de nagel 'vallen'. Vervolgens laat je de snaar er onder weg glijden door je vingertop op de lagere snaar te laten vallen. Dat geeft, zeker ook met nylonsnaren, een prachtig helder geluid en een goed volume. De lagere snaren die je met je duim speelt doe je net zo.
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Vreemd genoeg speel ik op mn elektrische gitaar de laatste tijd veel met m'n vingers. Ik hou van de extra attack en de diversiteit in aanslag die je zo eenvoudig bereikt. M'n snelheid ligt zo ietsje lager dan met plectrum, maar kan er prima mee door
    Laatst gewijzigd door Rutger; 22 oktober 2007 om 15:46
    -

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Locatie
    Landen
    Berichten
    663

    Standaard

    Meestal speel ik met blote vingers en nagels, zelfs voor strummen. Nagels zijn sterk genoeg voor het slagspel.

    Maar soms komen de plectrums boven en dan gebruik ik één dat past wij wat ik wil spelen. Zelden plastieken, meestel buffelhoorn, been, koehoorn... angepast of ik nu een vette of scherpe klank wil, helder of wat gedempter...
    Ben nog op zoek naar vilten plectrums om écht zachtzoet versterkt te spelen...
    Yamaha G90-1 1976, Albert+Muller S3 1999, F Hashimoto W350 1976, F Hashimoto W315, F Hashimoto T520, F Hashimoto G216, Suzuki Three S W5025 1977, Furch JV-61 1996, Harmony Sovereign 1203 1962, Yamaha APX 8A 1991, Marshall as50r, Seagull 6+ CW, LR Baggs M1, LR Baggs Paracoustic DI, Fishman RE, EB 6166, Traynor AM standard

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door *AcousticGuitarMan*
    waarmee bespelen jullie de gitaar? Ik doe het met een plectrum want ik heb HELE korte nagels (ik bijt ja) dus kom ik elke keer met mijn vel tegen de snaren aan en krijg ik blaren Ik probeer er vanaf te komen maar ja...
    Da's gewoon een kwestie van veel doen, tot je een mooie laagje eelt op je vingers hebt.

    k Speel het liefst met wat langere nagels, maar die gaan er toch aan als je een een paar uurtjes met je vingers hebt gespeeld. En zonder nagels gaat dan ook best
    -

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2007
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    21

    Standaard

    Ik doe eigelijk alles door elkaar slaggitaar meestal met plectrum en soms nagels, en anders of plectrum of fingerpicking, ik kan niet echt kiezen.

    Oja, laatst heb ik toen ik geen plectrum kon vinden ook nog ff met m'n schoolpasje gespeeld, lukte nog best aardig

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2007
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    297

    Standaard

    Ik heb plectrums maar ik gebruik ze eigenlijk alleen om elektrisch te spelen, Akoestisch gebruik ik ze liever niet.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Als fervent nagelbijter --> Vingertopjes. Niets kan die "ooomph" en "punch" benaderen bij het fingerpicken!

    Anders Jim Dunlop Nylon 0.88mm of Fender Medium's
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top