Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 februari 2007
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.017

    Standaard Verplichte kost!! Jeff Buckley.

    http://www.youtube.com/watch?v=siNsgbIWhAQ

    Hee hier een filmpje van Jeff Buckley.. zal vast en zeker al wel keertje langs zijn geweest..maar voor degene die de muziek nog niet kent (kan me het voorstellen want ik heb et ook pas vorige maand voor het eerst gehoord) Echt geweldige muziek!! Ben het echt constant aan het draaien. Zang melodie akkoorden enzz bekijk meteen ff de andere nummers zoals halleluja, so real, forget her, en de rest!! Kan effe wenne zijn maar als je het eenmaal wat vaker luisterd SUPPER GRTZ Geert

  2. #2

    Standaard

    Heb veel over hem gehoord, stond een aantal maanden geleden een artikel over in de Gitarist. Ik zie het album bij iedere kennis van me staan en denk steeds: daar moet ik eigenlijk wat van gaan downloaden als ik thuiskom. (...redelijk politiek incorrecte opmerking misschien).
    Maar goed, ben toch van plan het album te gaan kopen binnenkort, ook al ken ik hem verder niet. Die link klinkt erg apart, maar wel goed
    Yeah, baby, Yeah!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Het hele album Grace is echt geweldig

  4. #4

    Standaard

    Voor mij is Grace dé allerbeste plaat uit heel de geschiedenis van de popmuziek!!!

    En ja,hij heeft inderdaad ook wel gejat van zijn grote voorbeelden (waaronder Led Zeppelin), maar met deze plaat steekt hij ze gewoon los voorbij.

    Helaas: Only the good die young.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Het album waar hij mee bezig was voordat hij stierf, (uitgebracht als) Sketches For My Sweetheart The Drunk, is ook lang niet zo goed als Grace.

  6. #6

    Standaard

    Dat klopt,maar hij zelf had ook niet de bedoeling die nrs uit te brengen,hij was er niet tevreden over en wilde volledig opnieuw beginnen.

  7. #7

    Standaard

    Gary Lucas heeft volgens mij veel geschreven voor Grace, dus het lijkt me logisch dat het werk van Buckley zelf iets anders klinkt.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Everybody here wants you

    Is ook een erg mooi nummer van hem. Leuke zang. Heel lieflijk met veel falsetto.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -geert-
    http://www.youtube.com/watch?v=siNsgbIWhAQ

    Hee hier een filmpje van Jeff Buckley.. zal vast en zeker al wel keertje langs zijn geweest..maar voor degene die de muziek nog niet kent (kan me het voorstellen want ik heb et ook pas vorige maand voor het eerst gehoord) Echt geweldige muziek!! Ben het echt constant aan het draaien. Zang melodie akkoorden enzz bekijk meteen ff de andere nummers zoals halleluja, so real, forget her, en de rest!! Kan effe wenne zijn maar als je het eenmaal wat vaker luisterd SUPPER GRTZ Geert
    Zorg dat je Live at Sin-E (het liefst de deluxe versie) te pakken krijgt. Buckley live solo met enkel zijn Telecaster in één of ander koffiehuis... KippeNvel! En het laat ook goed horen dat Buckley een prima gitarist was.

    PS: Stoned zwemmen zou verboden moeten worden!
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2005
    Locatie
    A, A
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Eerlijk gezegt had ik er tot gisteren nog nooit echt goed naar geluisterd. Maar ik was eigenlijk toch wel benieuwd, had weleens gelezen dat Matt Bellamy (Muse) redelijk door die vent geispireerd raakte, en aangezien Muse een van mn favoriete bands is, werd het dus wel nodig tijd dan in elk geval eens een goeie luister poging te wagen. En ik kan maar tot 1 conclusie komen: Geweldig! Niet alleen een veromd goeie muziekschrijver, maar kan ook nog een behoorlijk potje spelen, en zn zang vind ik helemaal geweldig. Toevallig kwam ik vandaag in een platenzaak en heb ik direct maar een cdtje gekocht van de beste man (grace), tot dusver erg blij mee. Ik zeg: Bedankt voor deze tip!
    Band: View for a Day (alternatieve poprock, eigen werk)
    KLIK: Site, facebook, twitter, youtube

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top