Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 29 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 285

Discussie: Beginnersbassen

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sora
    Misschien een korte motivatie ofzo? ^^
    De motivatie heb je zelf al gegeven, letterlijk: Ik zat te denken aan een squier jazz bass omdat ik die veruit het mooist vind en simpelweg omdat ze bekend zijn.

    Daarbij geef je ook nog aan dat je een goedkope bas zoekt voor erbij ... die jazzbassen die in Indonesie worden gemaakt zijn niet duur. En volgens de reviews op Harmony Central (die je natuurlijk ook altijd wel weer met enige scepsis moet bekijken) niet slecht voor het geld.

    http://reviews.harmony-central.com/reviews/Electric%20Bass/product/Fender/Squier%20Jazz%20Bass/10/1
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    472

    Standaard

    de squier bass heeft een goede bouwkwaliteit. of probeer een olp ook redelijke bassen met een goede bouwkwaliteit en speelt lekker (heb er zelf ook een )
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Om eerlijk te zijn staat hij daar wel op een groter podium, met band, inplaats van rockposes neer te zetten op een slaapkamertje onder het genot van een glaasje appelsap. Waus.

  3. #23

    Standaard wil aanschaffen...

    hallo,

    ik speel nu 3 jaar electries gitaar. en sinds kort ook in een bandje. nou is het probleem van het bandje dat het geen bass gitarist heeft. en zou ik graag bassgitaar erbij willen. gaan doen. nou is mijn vraag wat is een niet al te duur gitaar om te beginnen. en kan ik het mezelf een beetje leren via tab's? groeten

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.536

    Standaard

    Yamaha, OLP, de Richwood Fender-copys, Ibanez, Cort.
    Eigenlijk dezelfde merken die ook leuke beginnersgitaren maken.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2003
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    2.423

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Primitive
    gebruik nou eerst is die zoek functie staan zijn genoeg topics over te vinden!!!!!
    om mezelf te quoten 2 topics naar beneden en zeg niet dat je die titel niet gezien hebt kan niet missen!!!
    bla

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2006
    Locatie
    n.v.t.
    Berichten
    401

    Standaard

    de Squier Jazzbass schijnt best degelijk te zijn
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje Bekijk bericht
    ouwe meuk = instant mojo, kan het niet vaak genoeg zeggen!
    Doe ik je een plezier met het telefoonnummer van het bejaardenhuis hier?

  7. #27
    Moderator
    Geregistreerd
    10 juni 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    14.533

    Standaard

    Topics (alweer) samengevoegd, en er maar meteen een sticky van gemaakt.





    Als mensen 'm nou nog missen...

  8. #28

    Standaard

    Tja,ik vind het best moeilijk om te lezen dat sommige gitaristen een basgitaar kopen omdat er in de band al te veel gitaristen zijn.
    Voor mij persoonlijk is bassen een roeping,ik speel nu 20 jaar bas en kan geen meter gitaar spelen,maar dat hoeft ook niet,ik sta wel flink te grooven.
    Volgens mij is het gewoon moeilijk als je als gitarist begint,en je moet noodgedwongen gaan bassen om dan lekker te kunnen stuwen.

  9. #29

    Standaard

    ik speel al 18 jaar bas en 2 jaar nu gitaar, merk juist dat je door bassen erg veel kennis hebt over de eerste 4 snaren van de gitaar dus van bassen naar gitaar kan heel goed uitpakken. Wat betreft een simpele goede bas denk ik persoonlijk aan een fender jazz, mijn eerste bas was een fender jazz japan, niets op aan te merken, veel plezier van gehad
    when it sounds good it is good (citaat Nietsche)

  10. #30

    Standaard

    Vriendin van SBloke:

    Veel overal langsgaan en zien wat je het fijnste vindt. Heb je liever een eiersnijer of liever een weinig-moeite-bas? En, nog eens zoiets, als je van oorsprong gitarist bent, is de overstap naar een 3/4 bas niet veel makkelijker als je snel klaar moet zijn voor gigs etcetera?

    Wat ik heb gedaan is niet de ultieme manier, maar heeft uiteindelijk wel gewerkt: de imitatie-bc riches op marktplaats (wel nieuw) zijn prima bassen voor alle genres buiten punk. (al zien ze er natuurlijk niet zo flashy&jazzy uit...)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top