Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 28 van 29 EersteEerste ... 1826272829 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 271 t/m 280 van 285

Discussie: Beginnersbassen

  1. #271

    Standaard

    Het is een G&L L-2000 tribute geworden in natural finish... vanochtend opgehaald

    Dank voor de tips !
    Uitverkoop :
    BSS DPR-404 // Avalon VT-747 // Avalon U5 // Alesis HD-24 + Fireport + XLR multi's + jack multi's // 2 x 8 HE 19" flightcase + multi's + ijzerwerk
    --> Alles in uitmuntende staat.

  2. #272
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2010
    Locatie
    Ternat (BE)
    Berichten
    212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FromBeyond Bekijk bericht
    De Affinity Squiers zijn niet al te best, ik zou wat meer geld erin steken en een Vintage Modified of iets dergelijks nemen. Da's toch net effe wat meer kwaliteit.
    Dat zal meneer maar van horen zeggen hebben! Mijn Affinity is minstens even goed als mijn Vintage Modified (misschien kwestie van geluk & een betere in de Affinity reeks)! De kwaliteit van de Vintage Modified reeks overtreft de sommige MiM Fenders!

  3. #273
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2010
    Locatie
    Ternat (BE)
    Berichten
    212

    Standaard

    Oh ja, ik ga binnenkort mijn tweede bas halen! OLP MM is naar 't schijnt super goed voor zijn geld! Maar deze zijn enkel 2dehands te verkrijgen en ze zijn erg gewild! Ze spelen minstens even goed als een echt MusicMan! Op BGF (spam ) zie je ze af en toe eens passeren!
    Waarschijnlijk word mijn volgende aanwinst een Squier Classic Vibe Jazz Bass, gewoon omdat ze zo verdomd goed zijn!

  4. #274
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joreeen Bekijk bericht
    Oh ja, ik ga binnenkort mijn tweede bas halen! OLP MM is naar 't schijnt super goed voor zijn geld! Maar deze zijn enkel 2dehands te verkrijgen en ze zijn erg gewild! Ze spelen minstens even goed als een echt MusicMan! Op BGF (spam ) zie je ze af en toe eens passeren!
    Waarschijnlijk word mijn volgende aanwinst een Squier Classic Vibe Jazz Bass, gewoon omdat ze zo verdomd goed zijn!
    de olp 5 snarige stingray copy speelt verbazend licht, en ik weet dat dacapo in Nietap er nog wat nieuwe heeft voor 250 euro.
    wat wel tegenvalt is de electronica.
    potmeters waren al geoxideerd aan de buitenkant werkten belabberd en veel effect hadden ze niet.
    dus denk je aan zo'n model houd dan rekening dat je nieuwe mini potmeters moet plaatsen.

  5. #275

    Standaard

    Even een vraagje: Ook ik ben zo'n gitarist die stiekem wel erg benieuwd is naar de basgitaar. Niet noodgedwongen wegens een overschot aan gitaristen in mijn band of zo, het lijkt me gewoon machtig om te kunnen.

    Dus ik heb even zitten browsen naar starterssets (heb je ook meteen een versterker erbij, hoef ik mijn gitaarversterker niet op te blazen) en toen liep ik op Thomann natuurlijk weer tegen het merk Harley Benton aan. Nu vroeg ik me af: zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Ik weet dat het zo ongeveer Thomanns 'huismerk' is, maar als ik voor 150 euro ook maar enigszins kwaliteit kan krijgen, zie ik niet in waarom ik het niet zou doen.

    Oh, het gaat dus hierover: http://www.thomann.de/nl/thomann_bass_set_b5.htm
    Fan van Jimmy Page

  6. #276

    Standaard

    Er zit meer verschil tussen bassen en gitaren dan de meeste gitaristen denken, maar één ding hebben ze wel gemeen: De startsetjes zijn bagger. Ik weet niet wat voor gitaarversterker je hebt, maar het is ongetwijfeld een betere basversterker dan die in een startset. Snoertjes zal je al wel hebben, dus gebruik lekker je hele budget voor een tweedehands bas.

  7. #277

    vraagje Jaguar of Jazz bas?

    Hallo mede-bassisten,

    Op dit moment speel ik een paar jaar op een oude Hondo P-bass imitatie, die al aardig wat heeft moeten doorstaan van mij en zijn vorige eigenaar. De laatste tijd ben ik echt tegen de beperkingen van het ding aangelopen, en wil wel wat anders. Een aantal weken geleden viel mijn oog op de Squier Vintage Modified Jaguar Bass. Helaas slecht leverbaar bij de verschillende betere gitaarzaken, dus ik heb een iets andere geprobeerd bij Rockpalace in Den Haag. Hij speelde een stuk lekkerder dan mijn oude, alleen hadden ze nogal weinig tijd om me echt advies te geven.
    Een paar weken later Dirk Witte gebeld (Utrecht) aangezien ik daar ook woon, en ik graag service in de buurt van huis heb. Helaas konden ze hem mij alleen leveren als ik hem ook daadwerkelijk kocht, en dat durfde ik nog niet helemaal aan. Wel naar de winkel gegaan om te kijken wat ze dan wel hadden, en toen op aanraden van de verkoper de Squier Classic Vibe Jazz Bass geprobeerd. Speelde ook lekker, maar ik vond het zelf een oude lullen ding qua uiterlijk (turtoise met wit).
    Mijn vraag is: wie heeft er ervaring met beiden, en kan me iets zeggen over het kwaliteitsverschil? Weet dat de jaguar in Indonesië wordt gemaakt, en de jazz bas in China, maar de Jaguar iets minder natuurlijk aanvoelde dan de jazz bass. Ook dacht ik dat ik liever een matte hals had dan een glanzende, omdat glanzende vaak stroever spelen, maar dat leek na het spelen van de jazz bas wel mee te vallen. Ik ben er dus nog niet helemaal uit, maar ik wil wel echt graag een bas kopen waar ik me de komende jaren goed mee ga vermaken. Ervaringen met beiden zijn dus welkom.
    Genre: voornamelijk rock met hier en daar wat punk/ garage invloeden.

  8. #278
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2010
    Locatie
    Ternat (BE)
    Berichten
    212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernieball85 Bekijk bericht
    Hallo mede-bassisten,

    Op dit moment speel ik een paar jaar op een oude Hondo P-bass imitatie, die al aardig wat heeft moeten doorstaan van mij en zijn vorige eigenaar. De laatste tijd ben ik echt tegen de beperkingen van het ding aangelopen, en wil wel wat anders. Een aantal weken geleden viel mijn oog op de Squier Vintage Modified Jaguar Bass. Helaas slecht leverbaar bij de verschillende betere gitaarzaken, dus ik heb een iets andere geprobeerd bij Rockpalace in Den Haag. Hij speelde een stuk lekkerder dan mijn oude, alleen hadden ze nogal weinig tijd om me echt advies te geven.
    Een paar weken later Dirk Witte gebeld (Utrecht) aangezien ik daar ook woon, en ik graag service in de buurt van huis heb. Helaas konden ze hem mij alleen leveren als ik hem ook daadwerkelijk kocht, en dat durfde ik nog niet helemaal aan. Wel naar de winkel gegaan om te kijken wat ze dan wel hadden, en toen op aanraden van de verkoper de Squier Classic Vibe Jazz Bass geprobeerd. Speelde ook lekker, maar ik vond het zelf een oude lullen ding qua uiterlijk (turtoise met wit).
    Mijn vraag is: wie heeft er ervaring met beiden, en kan me iets zeggen over het kwaliteitsverschil? Weet dat de jaguar in Indonesië wordt gemaakt, en de jazz bas in China, maar de Jaguar iets minder natuurlijk aanvoelde dan de jazz bass. Ook dacht ik dat ik liever een matte hals had dan een glanzende, omdat glanzende vaak stroever spelen, maar dat leek na het spelen van de jazz bas wel mee te vallen. Ik ben er dus nog niet helemaal uit, maar ik wil wel echt graag een bas kopen waar ik me de komende jaren goed mee ga vermaken. Ervaringen met beiden zijn dus welkom.
    Genre: voornamelijk rock met hier en daar wat punk/ garage invloeden.
    Niks tegen wit met tort! ö heb zelf een witte Fender USA Jazz met tort en is megamooi! en nu ff over de bassen! De keuze voor die VM Jaguar is echt goed! daarmee kan je wel vanalles spelen! Voor punk/garage is die P-pickup wel cool, maar met mijn Fender lukt dat ook wel, maar denk niet dat dat met die Squier CV lukt. Testen testen en nog is testen da's de boodschap!

  9. #279

    Standaard

    Onzin natuurlijk. Punk/garage lukt meer dan prima met die CV, net als alle andere soorten rock (en nog heel veel meer).

  10. #280
    Member
    Geregistreerd
    7 januari 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    66

    Standaard

    Iedereen heeft altijd wel wat te zeiken over Stagg maar 9 van de 10 mensen oordelen zonder ooit zo'n gitaar te hebben gehad.
    Ik heb al 7 jaar een Stagg BC-300, is een prima bas.
    Het enige wat ik er aan heb vervangen is de topkam en de snaren, het was 1 van m'n eerste bassen en hij speelt nog steeds heel fijn.
    Toen Stagg in de jaren '90 begon was hun reputatie nogal slecht omdat ze halzen maakten van heel jong en flexibel hout, waardoor hun halzen snel doorbogen en de instrumenten vrijwel onbespeelbaar werden maar tegenwoordig importeren ze het hout en is de kwaliteitscontrole erg aangescherpt.
    Ik weet dat want mijn leraar is ooit in de oude fabriek geweest in Brussel.
    Vooral hun gitaren en bassen zijn er de laatste jaren erg op vooruit gegaan en je bent beter af met een Stagg dan zo'n prulletje van Le Marquis, HK, Pasadena of meer van dat soort vreemde merken.
    Ibanez bassen zijn ook wel oke al vond ik mijne niet zo geweldig.
    Goedkope plastic knoppen, de hals trok krom na een week dus die heb ik uiteindelijk stuk geslagen tegen de muur, maar mijn Stagg daarintegen heb ik nog steeds. Haha wel apart aangezien ik ook een echte Music Man en een Thunderbird heb maarja. €100,- is een goede prijs dus als je 'm mooi vind en graag wilt hebben zou ik er voor gaan

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top