Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 27 van 29 EersteEerste ... 172526272829 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 261 t/m 270 van 285

Discussie: Beginnersbassen

  1. #261
    Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2008
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mufftin Bekijk bericht
    Heb zelf jarenlang op deze bas gespeeld, heb er nu nog 1. Het zijn echt goede basgitaren, vooral voor het geld. Ze zijn goed afgewerkt en zit totaal geen ruis in. Maarja je hebt altijd nog van die squier bashers er tussen zitten, die nog steeds denken dat squier alleen maar rommel maakt.
    +1
    Ze zijn veel 2dehands te vinden en je zal je niet zo snel een kat in de zak kopen met Squier.
    Als je meer moeite wilt doen kun je lang zoeken en voor het geld een betere gitaar kopen, die zijn er namelijk wel. Maar zolang de actie en het geluid redelijk is is op elke (bas)gitaar te leren spelen. Of er nou Squier, Stagg, of iets anders op staat. Als je echt beter nodig hebt, dan kun je altijd verder kijken na verloop van tijd. Ik heb zelf n half jaartje leren spelen op mijn goedkope strat kopie en ben toen overgestapt naar een London City, die me nog altijd bevalt.

    Ik heb zelf wel 'ns op een J&D bas gespeeld en daar moet toch wel wat aan worden aangepast eer het een goed spelende/klinkende bas is. Dingen zoals de actie, de elementen ed. Je kan ook bijv. nog zoeken naar een London City, eigenlijk altijd wel goed imo. SX is ook veel verkrijgbaar en zijn meestal ook wel goede basjes, maar dat verschilt veelal per exemplaar. Probeer altijd eerst je bas te testen voordat je hem koopt. En ook nog niet vaak genoeg gezegd: probeer iemand mee te nemen die er verstand van heeft, of vraag of je eens op zijn bas mag spelen oid.

  2. #262

    Standaard

    Ik zit er over te denken binnen kort een goedkoop basje aan te schaffen voor naast het gitaarspelen. Het schijnt dat de heel goedkope gitaartjes van harley benton van thomann best wel aardig zijn en een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben. Heeft iemand enig idee of dat ook opgaat voor de goedkope basjes van harley benton van zon 90 euro.
    Gr
    Nico

  3. #263
    Member
    Geregistreerd
    11 juni 2010
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    94

    Standaard

    3 weken geleden een Dean Edge 09 overgenomen voor €50,
    Bass is zo goed als nieuw (slechts 4/5 keer op gespeelt door de vorige eigenaar.)

    Wat zeggen jullie hiervan?


  4. #264

    Standaard

    geen idee, ken de bass niet, maar voor 50 euro kan dat moeilijk zoo hard tegen of meevallen, het blijft een bass van 50 euro, niet goed, maar wel goedkoop,

    en een beginnersbass die ik echt wel kan aanraden is deze:
    action bass
    niet duur, speelt echt heel leuk,

  5. #265

    Standaard

    Heren en dames van het goede leven.

    Ik ben van origine drummert en geluidstechneut ()... en bas heeft me altijd al getrokken... nu wil ik de daad bij het woord voegen en het ECHT gaan oppakken...

    Ik heb al een eerder een basgitaar gehad (een 4-snarige OLP stingray), die beviel eigenlijk prima, maar door groot tijdgebrek destijds nooit echt wat geworden, dus weer verkocht.

    Mijn zoektocht concentreert zich op de 2e hands markt. Ik zoek een bas die:
    • ...veel waar voor zijn geld biedt en waar ik niet veel op af hoef te schrijven als ik hem na een jaartje of zo weer verkoop voor iets beters.
    • ...een smalle hals (ik ben bedeeld met korte dunne worstenvingers )
    • ...4 snaren
    • ...warm geluid, niet te middig
    • ...voornamelijk voor soul, pop en rockmuziek
    • ...budget hangt van de bas af, liefst rond de 200 euro, maar als het echt een mooie is, die straks ook genoeg geld opbrengt, dan kan 275 of zo ook nog wel.

    Die OLP die ik had was eigenlijk niet verkeerd... echter is de 2e hands verkrijgbaarheid van deze bassen niet meer wat het geweest is... er staat er 1 op marktplaats en daar wil de verkoper 350 euro voor hebben... dat kostten ze toendertijd nieuw nog niet eens...

    Nu mijn vraag: naar welke bassen kan ik het beste kijken met bovenstaande in het achterhoofd?

    Fenders kan ik vergeten met dit budget. Wellicht een Squier modified oid? Heb iemand die een Farida in de aanbieding heeft, is dat wat? Weer iemand anders een Dean... da's toch vooral schoolgaande jeugd-materiaal, of niet?

    Een G&L L-2000 tribute, is dat misschien wat? Kostten nieuw 550, moeten 2e hands wel voor mijn budget te vinden zijn denk ik, niet?

    Alvast zeer vriendelijk bedankt !
    Laatst gewijzigd door berolios; 10 februari 2011 om 17:55
    Uitverkoop :
    BSS DPR-404 // Avalon VT-747 // Avalon U5 // Alesis HD-24 + Fireport + XLR multi's + jack multi's // 2 x 8 HE 19" flightcase + multi's + ijzerwerk
    --> Alles in uitmuntende staat.

  6. #266
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard

    Zoek naar Cort. Cort is een tamelijk goedkoop Koreaans merk wat erg goeie bassen bouwt. Prijs-kwaliteit zit wel snor. Ik heb zelf een Artisan, dat is een wat duurdere serie, maar een vriendin heeft een Action, goedkoop en erg fijn.
    Ik buig voor niemand. Ik heb een slechte rug.


    Te koop: Cort Actionbass , zie advertentie!

  7. #267

    Standaard Niet te verwoesten beginners bas

    Hi Berolios
    Likewise, qua roots. Kom je niet veel tegen.

    Ikzelf heb een Ibanez basje gekocht voor dat doel. Made in Indonesië.
    Voor erbij, in da home recording studio (leve de NL taal).
    Zeer goed af te stellen, blijft zeer goed op toon en is een wandelende reclame voor de slogan waar voor je geld:

    http://www.soundshop.nl/product_info...oducts_id=1726

    ook qua electronica zit het fatsoenlijk in elkaar (ooit heeeeel lang alleen zelfbouw gespeeld) en is heerlijk stil in de buurt van versterkers. Zit een klein circuitje in waardoor je de hoeveelheid bas kunt regelen. Verder 2 x single coils en passief. Iedere pick up een eigen volume knopje. Simpel als wat.

    De leidende gedachte was: Als ik het eerste jaar er maar mee doorkom, dan zie ik wel weer. Maar dit simpatieke ding heb ik nog. In het zwart. Ook al toonbeeld van eenvoud. Iets smallere hals en platter dan je verwacht met een heel snelle matte finish. De eerste overtreffende trap boven de absolute instapper.

    Wat je niet betaalt kun je niet afschrijven ook, denk ik dan maar. Heb er tot nu toe heel veel plezier van gehad.

    En dat wens ik jou ook. Er is leven na de drums.
    Fijn weekend!

    Vriendelijke groet, Gus

  8. #268
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    dat boostertje gebruik ik niet al te veel eigenlijk op de mijne, ik wil dat de batterij lang meegaat wel prima basje
    no life without music

  9. #269

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    [...]
    Thanks voor de input!

    Ik heb inderdaad al eerder suggesties gekregen naar de goedkopere Ibanez bassen te kijken, ga ik zeker doen ! Vanmiddag loop ik een muziekzaak binnen om eens een en ander uit te proberen qua speelgemak.

    En je hebt wel gelijk natuurlijk: wat je niet uitgeeft kun je ook niet afschrijven, maar mijn business achtergrond ziet toch graag een beetje verstandige investering ...

    That being said, ik heb nu een paar specifieke modellen op het oog die me op de een of andere manier wel aanspreken (uiteenlopende prijzen uiteraard):

    • Washburn Taurus T24
    • G&L L-2000 tribute
    • Ibanez
    • Warwick Fortress One
    • OLP MM2
    • Fender Jazz types (Squier, misschien Mex)

    Wat me overigens wel opvalt is dat de prijzen 2e hands erg hoog liggen. Bij drums en audio spullen is 60-70 % van de nieuwprijs een mooi uitgangspunt als het product echt in showroomstaat is... 50-60% als ie wat minder is... maar ik heb het idee dat dit bij bassen toch een stuk hoger ligt... apart, of ligt dat aan mij?

    Thx !
    Uitverkoop :
    BSS DPR-404 // Avalon VT-747 // Avalon U5 // Alesis HD-24 + Fireport + XLR multi's + jack multi's // 2 x 8 HE 19" flightcase + multi's + ijzerwerk
    --> Alles in uitmuntende staat.

  10. #270

    Standaard deel 2

    Hi
    Deel 2
    Had effe last van de verbinding. Dus daarom effe afgekapt.
    Dat boostertje op de Iba doet het bij mij voluit nu 1.5 jaar op een 9 volt batterijtje, dus daarop loop je niet leeg. Wel altijd je plug uit de bas trekken, daarin zit ook de aan/uit voor het boostertje.

    Misschien is dit modelletje ook wat om in de gaten te houden in de muziekzaak:


    http://www.thomann.de/nl/epiphone_eb_3_ch.htm

    Wat meer grom. Gaan je broekspijpen van wapperen als je voor je backline staat.

    Laat je niet gek lullen over neck dive (dat de kop met stemmechanieken naar beneden wil). Een stukje suede onder het schouderstuk van je riem en zelfs dat debiliserende vioolding van Paul MacCartney blijft keurig op zijn plaats.

    Wie niet rijk is, moet slim zijn.....
    Veel plezier met het uitzoeken. Altijd een kick!!!
    Groet Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top