Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 29 EersteEerste ... 91718192021 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 285

Discussie: Beginnersbassen

  1. #181

    Standaard

    Even een kort vraagje
    Als je keuze hebt uit Samick basgitaar en Vantage VG30 watt versterker (€200, maar wel 2e hands)
    of Bc Rich Warlock Revenge Bass Onyx Black en hartke a 25 combo (€300-350, nieuw)
    Ik heb namelijk zelf (nog) niet veel verstand van basgitaren.
    of als iemand nog een andere suggestie heeft (Geen flauw idee wat ik speel, beetje vanalles eigenlijk (Kheb gitaar, daar doe ikk dat ook op))
    Laatst gewijzigd door axeowner; 29 april 2008 om 23:14

  2. #182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Whiplash
    nee, de 2 laagste snaren ( dus de zware bas tonen ) klinken prima, alleen de wat hoger klinkende snaren zijn echt veel zachter..vooral de aller hoogste snaar. die klinkt bijna even zacht als zonder een versterker...
    ik ga toch over een week of 2 een bas versterker halen, hopelijk helpt dat
    Misschien is de afstand van die 2 snaren te ver van je pickup's. Snaren dichter bij de pickups instellen verbeterd de volume. Dus de pickup's aan die kant omhoog draaien.

    Cees

  3. #183
    Junior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2007
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    21

    Standaard

    Ik wil ook al een tijdje erg graag gaan bassen (ik speel al gitaar) en ben dus ook al hard dit forum over beginnersbasse naan het doorlezen. Alleen ik heb een probleem: ik vind teveel verschillende soorten muziek leuk! Van metal tot jazz, ik vind alles leuk om te spelen. Nu vroeg ik me af, kan dat eigenlijk wel op één basgitaar, en al helemaal op een goedkoop beginnersding?
    Kan iemand mij een merk/model aanraden dat een beetje 'alround' is, maar toch redelijke kwaliteit? Of bestaat zoiets niet?
    Alvast bedankt

  4. #184

    Standaard

    Ik heb een yamaha bb414, en die staat bekend om een goeie en veelzijdige beginnersbas. Hij heeft een jazz en een precision element. Volgens mij kun je er alle stijlen mee spelen.

    Mij bevalt ie uitstekend, maar ik kan 'm niet vergelijken met andere bassen, omdat ik daar geen ervaring mee heb.

    Succes!
    Laatst gewijzigd door 10Man; 27 mei 2008 om 11:25

  5. #185

    Standaard welke bass is dit?

    Ik heb laatst meegedaan aan school concert en moest bassen, heb dus bijna geen ervaring met bass gitaar alhoevel ik het wel snel oppakte, maar weet iemand welke bass dit is ? vond hem namelijk wel lekker spelen en klinken, het iig een Ibanez..

    http://youtube.com/watch?v=MlZP1voQBKA

    ik speel ook bass in het filmpje ( comments altijd welkom), en echt waar .. ik speel nog niet lang bass.. denk 3 maanden ofzo..
    zanger... tja.. we konden niets anders vinden haha dus daarom deze en gitarist speelt pas 1 jaar gitaar.

    alvast bedankt..
    Volgensmij is het een ibanez GSR200 maar navragen kan geen kwaat hoop ik.

  6. #186
    Member
    Geregistreerd
    23 mei 2008
    Locatie
    Hoevenen (Noord-Antwerpen)
    Berichten
    53

    Standaard

    Ik denk dat het inderdaad een GSR 200 is

    Greetings
    - '82 Gibson Victory
    - '72 & '78 Fender Musicmasters
    - '60s Egmond Princess
    - Fender BG-32 Acoustic Bass
    - Egmond Acoustic Western
    - Yamaha BBN II 5-string
    - wat spullen TE KOOP=>pm me

    Proud Endorser of Crime Industries wear: The Crime Site

  7. #187
    Junior Member
    Geregistreerd
    26 mei 2008
    Locatie
    hoornaar
    Berichten
    18

    Music

    http://www.muziekmetropool.nl/online...er-JTB500.html

    is dat niet wat?ik wil ook wel basgitaar proberen nl.

  8. #188
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb al erg vaak goede dingen gehoord over Jay Turser... probeer ze eens zou ik zo zeggen!
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  9. #189
    Junior Member
    Geregistreerd
    26 mei 2008
    Locatie
    hoornaar
    Berichten
    18

    Post

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruben9288
    Ik wil ook al een tijdje erg graag gaan bassen (ik speel al gitaar) en ben dus ook al hard dit forum over beginnersbasse naan het doorlezen. Alleen ik heb een probleem: ik vind teveel verschillende soorten muziek leuk! Van metal tot jazz, ik vind alles leuk om te spelen. Nu vroeg ik me af, kan dat eigenlijk wel op één basgitaar, en al helemaal op een goedkoop beginnersding?
    Kan iemand mij een merk/model aanraden dat een beetje 'alround' is, maar toch redelijke kwaliteit? Of bestaat zoiets niet?
    Alvast bedankt

    probeer alles, en doe wat je het leukst vind ik zou gewoon een van de goedkoopste beginnersbassen die je ziet kopen, en maar kijken

  10. #190

    Standaard

    xD kunnen ze niet een topic maken dat automatisch het antwoord: zelf spelen en luisteren geeft, want daar komt het altijd op neer. Het is natuurlijk ook wel waar... Maar een beetje jammer dat al die mensen de zoekefunctie niet kunnen vinden als ze willen weten met welke bas ze moeten beginnen.
    Eden Nemesis RS 210

    Fender Jazz

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top