Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 29 EersteEerste ... 4121314151624 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 285

Discussie: Beginnersbassen

  1. #131
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.952

    Standaard

    Trace Elliot maakt echt waanzinnige basversterkers. Zelf ken ik alleen de iets grotere, maar ik heb niet het idee dat hij veel vraagt voor deze, dus als je ergens geld vandaan kan sprokkelen zou dit echt een aanrader zijn. [edit]natuurlijk nog wel testen he[edit]

    Voor de rest: voor 120 euro kun je best een redelijke beginnersbas kopen (basjes die nieuw 300 hebben gekost een paar jaar geleden, staan er nu immers soms al voor 100 eurie op).

    Maar als je voor 120 eurie een bas+een versterker wilt kopen lijkt me de vraag "is dit een beetje een redelijk spul" overbodig, want voor die prijs krijg je zoiezo het goedkoopste van het goedkoopste, en ik denk niet dat je daar een heel behoorlijk setje uit krijgt. (tenzij je genoegen neemt met een 10watt versterkertje met een belabberd geluid)

    Ik denk ook niet dat je een bepaald merk kan noemen en zeggen dat je dan altijd wel goed zit, als je een goedkope 2ehands koopt. Je weet toch nooit wat er mee gebeurd is. Als de vorige eigenaar dat ding zwaar misbruikt heeft kan je met de beste merken nog mis zitten. Gewoon bij een paar langs gaan, en luisteren. Daar hoef je nog niet voor te kunnen bassen. Gewoon de snaar los aanslaan en luisteren of je iets hoort kraken, resoneren, of wat dan ook, waarvan jij denkt dat het niet klopt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Heb je de bos haar van Henkie Spenkie wel eens gezien??? Dat is genoeg brandstof om ons in een split second te cremeren We hebben 'm wel eens door de deur moet duwen, hij kwam er gewoon niet door!

  2. #132
    Junior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    waar mijn huis woont
    Berichten
    17

    Standaard

    Hoi

    Ik heb de westone thunder I bass en de Trace elliot blx-80 bascombo gekocht voor 250 euro, ga het volgende week ophalen .

    Bedankt voor jullie hulp,
    Lammy
    Laatst gewijzigd door lammy; 20 oktober 2007 om 19:13

  3. #133
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lammy
    Hoi

    Ik heb de westone thunder I bass en de Trace elliot bascombo gekocht voor 250 euro, ga het volgende week ophalen .

    Bedankt voor jullie hulp,
    Lammy
    Graag gedaan,

    Enneuh, als het zover is --> FOTO'S

    Proficiat he
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  4. #134
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juli 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    277

    Standaard

    Ik heb sinds gisteren ook (eindelijk) een basgitaar. Het leek me al 'n tijdje leuk ook is wat te gaan bassen, en nu heb ik er een! Het is een Aria STB, en voor zover ik het kan beoordelen is het 'n leuk gitaartje voor z'n geld. Ik heb ook tweedehandse bassen uitgeprobeerd van dezelfde prijs, maar deze kwam er toch duidelijk boven uit. Iemand ervaring met deze gitaar?
    Laatst gewijzigd door Borus van den Brand; 21 oktober 2007 om 14:15

  5. #135

    Standaard

    Ik wilde beginnen met bassen. Zelf speelde ik al 1 jaar gitaar maar ik ben er achter gekomen dat bassen mij beter ligt. Ik heb dus in plaats van gitaar les een keer bas les genomen, ik vond dit hardstikke leuk. En ben daarom van plan dit instrument te gaan spelen. Weten jullie misschien een goeie bas voor een beginner(150-300 euro). Zelf heb ik het eens in een winkel gevraagt en je wordt in een keer naar stagg gelokt, ik trap hier niet in want ik weet hoe mensen stagg ervaren. Misschien weten jullie iets beters?

  6. #136
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bass-Daan
    Ik wilde beginnen met bassen. Zelf speelde ik al 1 jaar gitaar maar ik ben er achter gekomen dat bassen mij beter ligt. Ik heb dus in plaats van gitaar les een keer bas les genomen, ik vond dit hardstikke leuk. En ben daarom van plan dit instrument te gaan spelen. Weten jullie misschien een goeie bas voor een beginner(150-300 euro). Zelf heb ik het eens in een winkel gevraagt en je wordt in een keer naar stagg gelokt, ik trap hier niet in want ik weet hoe mensen stagg ervaren. Misschien weten jullie iets beters?
    Squiers zijn errug goed voor hun prijs!
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  7. #137

    Standaard

    En weet je ook iets van de merken Yamaha en Ibanez in die prijsklasse? of iemand anders?
    Laatst gewijzigd door Bass-Daan; 10 november 2007 om 16:38

  8. #138

    Standaard

    (sorry voor dubbel-post)
    Zou iemand antwoord willen geven want ik ben erg bezig met zoeken maar als ik dat antwoord heb, maakt het me wel wat makkelijker.

    En gelijk nog een vraag ik zou graag een set willen kopen, maar kan iemand mij een paar sets aanraden? of afraden?

    (Zelf dacht ik misschien aan een set van Yamaha: Klik )
    Laatst gewijzigd door Bass-Daan; 12 november 2007 om 21:29

  9. #139
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juni 2007
    Locatie
    Schilde
    Berichten
    163

    Standaard

    Hoi, ik heb een vraagje,

    Mijn broer en ik (beiden gitaristen) mogen voor onze kerstmis een basgitaar + versterker aanschaffen, het budget dat we krijgen is wel niet zo gigantisch. Een versterker hebben we al op het oog, en dat maakt dat we voor de bas nog een 140 tal euro's overhebben. Nu kwam ik deze tegen in de musicstore catalogus: jack and danny musicman kopie

    Ik besef wel dat ik voor zo'n prijs geen wonderen moet verwachten, maar ik vroeg me af of ik prijs/kwaliteit ok zit met deze bas?
    Onze wensen: een simpel basje, geschikt om wat vette rock te spelen. Geen onbespeelbaar monster waar meer aan gesleuteld moet worden dan dat je er op kan spelen.
    Ik kan niet wachten op jullie deskundige mening

  10. #140
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flyswatter
    Hoi, ik heb een vraagje,

    Mijn broer en ik (beiden gitaristen) mogen voor onze kerstmis een basgitaar + versterker aanschaffen, het budget dat we krijgen is wel niet zo gigantisch. Een versterker hebben we al op het oog, en dat maakt dat we voor de bas nog een 140 tal euro's overhebben. Nu kwam ik deze tegen in de musicstore catalogus: jack and danny musicman kopie

    Ik besef wel dat ik voor zo'n prijs geen wonderen moet verwachten, maar ik vroeg me af of ik prijs/kwaliteit ok zit met deze bas?
    Onze wensen: een simpel basje, geschikt om wat vette rock te spelen. Geen onbespeelbaar monster waar meer aan gesleuteld moet worden dan dat je er op kan spelen.
    Ik kan niet wachten op jullie deskundige mening

    Vette rock... dan denk ik aan een Squier P-bass. Ik denk dat die net nog iets beter zijn qua kwaliteit dan de J&D.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top